vilken snus är minst hälsofarligaste?

Permalänk

vilken snus är minst hälsofarligaste?

Tjena!

Har försökt sluta snusa i snart 6 månader, men det går bara inte! testat det mesta.. men jag funkar bäst med snus i käften..
Frågan är vilken snus är minst hälsofarligaste?

onico är inget alternativ ..

mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Välj snus med lägst halt nikotin i, kanske välja några påsar som är mindre än de andra - förutsatt att det finns.
Sedan när du vant dig vid den mindre nikotinmängden så sätter du en maxgräns på antalet snus du får ta per dag och minskar den mängden sakta men säkert. Sista tiden kan du nog köra med nikotinfritt snus för att senare sluta helt.

Det är nog så jag skulle lagt upp det om jag hade behövt sluta snusa.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

Kör med mini-varianten av snus då? Nikotinfritt snus är helt värdelöst, känns som sandpapper under läppen. Jag prioriterar snus efter pris. Kronan skare'va!

Permalänk
Proffsmoddare

Vet att en lärare jag hade för många år sedan använde sig av tuggummi under läppen. För han var det svåraste själva avsaknaden av något under läppen som fick han att tänka på att han ville ha en snus.

Kanske kan vara värt att prova? Du tänker ju inte på det lika ofta om det känns som att du har en snus där. Så sa i alla fall han. Är själv ingen snusare.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Oniko eller vad de heter? typ en träbit med något smakämne.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kan det vara Onico du tänker på Fullmoon?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Snus är inte speciellt hälsofarligt så det spelar mindre roll om du kör på något med mindre nikotin men det är bättre om du ska sluta då förmodligen det blir mindre sug.

Catch eller vad dom heter eller så trappar du ner med valfri snus.

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det har TS redan försökt sig på att trappa ner, annars skulle han inte försökt sluta i hela sex månader. Själv gick jag cold turkey. De fyra första dagarna var tuffa, men efter det så var nikotinet ute ur kroppen. Efter sex månader kände jag inte överhuvudtaget för att snusa. Denna metod funkar dock bara om man är helt inställd på att sluta.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar "Granit Vit". Mindre mängd tobak i påsarna, god smak, håller länge samt lågt pris.

Vad det gäller att sluta så håller jag med Phod, cold turkey är (iaf för mig) den bästa metoden. Inte hundraprocentig uppenbarligen, eftersom jag snusar igen nu :/

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk

tackar tackar för alla svar.
kör just nu också med Granit Vit.. Helt okej har kört med dom ett tag nu..
får väll se hur de går hehe

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Som jag förstår det har TS redan försökt sig på att trappa ner, annars skulle han inte försökt sluta i hela sex månader. Själv gick jag cold turkey. De fyra första dagarna var tuffa, men efter det så var nikotinet ute ur kroppen. Efter sex månader kände jag inte överhuvudtaget för att snusa. Denna metod funkar dock bara om man är helt inställd på att sluta.

Riktigt så fungerar det inte.
Nikotinet är i princip helt borta efter en dag, om inte kortare. Det är när nikotinet är borta som man börjar känna abstinensbesvären.

Det som tar några dagar är för hjärnan att återställa sig till hur den var innan man var nikotinberoende.
Nikotin nedreglerar med tiden de system som gör att man får kicken i början, så att man ligger på ungefär samma nivå som man gör innan även när man är påverkad av nikotin. Abstinensbesvären kommer i stort från att dessa system nu är nedreglerade men inte längre får den "boost" tillbaka till vanliga nivån de annars får. Slutar man så uppregleras det igen till normal nivå efter ett tag.

TS: Har du provat andra nikotinavvänjningsmedel än nikotinhaltiga?
Då tänker jag främst på Champix och Zyban.
Gå och hör med en läkare så kan de säkert skriva ut det åt dig.
Har du tur så slipper du abstinensbesvären helt.

Permalänk
Medlem

Hoppas du kan sluta, lider med alla er som är fast i ett beroende.. måste ju slå ganska hårt på ekonomin

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Hoppas du kan sluta, lider med alla er som är fast i ett beroende.. måste ju slå ganska hårt på ekonomin

Jo, sen har vi flera miljoner som är fast i wow också, slår ganska hårt på ekonomin det med jag sitter hellre fast i snus än wow tbh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Jo, sen har vi flera miljoner som är fast i wow också, slår ganska hårt på ekonomin det med jag sitter hellre fast i snus än wow tbh

tänk dej dom som snusar/röker och spelar wow samtidigt behöver ju eu-bidrag för att finansiera min beronde.

Ontopic: att hitta den minst farliga snusen är ungefär som att försöka hitta den "minst hälsofarliga religionen" då allt är hjärntvättade och fördummande. under att det inte är 18 år gräns(21 års gräns i usa)

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

Varför skulle wow vara ett hårt slag i ekonomin? Kanske var ni ironiska, men ca 150kr i månaden på ett nöje ser jag inte som något ekonomisk bekymmer

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

110 kr i veckan på snus är väl inte så farligt det heller isf och sen så kostar nog wow en del mer tid, tänker ALDRIG sitta fast i det där spelet.

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än hålla med dig.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

Catch mini, om du kan stå ut med smakerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
tänk dej dom som snusar/röker och spelar wow samtidigt behöver ju eu-bidrag för att finansiera min beronde.

Ontopic: att hitta den minst farliga snusen är ungefär som att försöka hitta den "minst hälsofarliga religionen" då allt är hjärntvättade och fördummande. under att det inte är 18 år gräns(21 års gräns i usa)

glöm inte att de ska ut och festa varje fredagkväll också, vilket drar lite på pengarna det med

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Jo, sen har vi flera miljoner som är fast i wow också, slår ganska hårt på ekonomin det med jag sitter hellre fast i snus än wow tbh

Håller med, det är ju iofs också ett sorts beroende..

Därför jag dissar Wow också så kommer aldrig köpa ett spel med månadskostnad.

+ jag har inte tid att sitta och nöta wow hela dagarna

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Jo, sen har vi flera miljoner som är fast i wow också, slår ganska hårt på ekonomin det med jag sitter hellre fast i snus än wow tbh

Skillnaden mellan WoW och snus är att de som spelar WoW har snyggare tänder

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Varför skulle wow vara ett hårt slag i ekonomin? Kanske var ni ironiska, men ca 150kr i månaden på ett nöje ser jag inte som något ekonomisk bekymmer

Visst kanske wow inte har så hög månads kostnad. men dom flesta som spelar wow har en tendens till att inte jobba. Så det är väll där det slår hårt ekonomiskt kan jag tänka mig.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Visst kanske wow inte har så hög månads kostnad. men dom flesta som spelar wow har en tendens till att inte jobba. Så det är väll där det slår hårt ekonomiskt kan jag tänka mig.

Visa mig statistik på att över 50% av alla WoW spelare är arbetslösa.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Skillnaden mellan WoW och snus är att de som spelar WoW har snyggare tänder

Aa jo, all den där jolt colan är nog rena tandkrämen för wow-lirarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Aa jo, all den där jolt colan är nog rena tandkrämen för wow-lirarna

Men det där är ju ett logiskt fel. Spela ett datorspel leder inte nödvändigtvis till att man dricker cola. De är inte sammanlänkade.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Logiskt sett kanske, men statistik ljuger aldrig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Logiskt sett kanske, men statistik ljuger aldrig

Sen kan vi ju även ta diskussionen om hur många gånger farligare snus är för tänder och tandkött än cola Man bör inte ställa sig frågan vilket snus som är nyttigaste, istället bör man helt sluta.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jo men alltså ska man tänka så, så ska man ju tänka på allt man borde sluta göra också. Cola, chips, godis, bakelser osv.. inte bra för kolestorolet, magen, tänderna osvosv

Permalänk
Medlem

De gånger jag känner att jag börjar röka på tok för mycket (har en tendens att öka med tiden...) så brukar jag växla till Catch-mini-snusen.

Den är helt otrolig då den stillar mitt behov av att gå ut och röka. Den är betydligt mer ekonomisk också då den inte alls rinner lika mycket som annat snus och jag kan därför ha en prilla inne i runt 2 timmar, ibland mer.

Beror väl iofs på vad jag håller på med, men funkar fint om man är fullt upptagen på jobbet

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

vem har sagt att snus är hälsofarligt?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)