Permalänk

Kritik på portfolio tack!

Tja!
Blev så jävla less på min gamla portfolio så jag fräschade upp den en aning. Ville ha nått väldigt enkelt som sticker ut lite...

Vad tycker ni? Blev den fräsig eller bara för mycket med alla färger? Funkar bra i era webbläsare och så?
Är det något man vågar visa upp sina framtida "kunder"? Smartare sätt att presentera bilderna? Ge mig kritik!
(Ni får gärna ignorera all form av text då jag inte lagt någon större energi på det ännu.)

Nya: www.signedforlife.com

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem

Self proclaimed designer of the universe ja det var lite fyndigt

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Jag fick en känsla av oseriös hemsida. Typ hobby sida och inget man vill visa för ett företag eller någon kund. Sen random bilder kändes helt vrickade och passade inte in alls. Du har bra och snygga layout på hemsidor och print:sen är också bra.

Du skulle kunna göra så att du fyller lite mer på högersida det känns lite tomt där.

Jadu vad mer. Din förra hemsida gick det lite bättre att följa, den var centrerad och hade bra form o färgerna passa in lite bättre.

(Jobbar själv med 3D/Webdesign/Multimedia mm.)

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Jag tyckte den var skön ^_^ roligt försök till retro sida.
Kan bli bättre om du fortsätter med samma stil!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cads
Jag fick en känsla av oseriös hemsida. Typ hobby sida och inget man vill visa för ett företag eller någon kund. Sen random bilder kändes helt vrickade och passade inte in alls. Du har bra och snygga layout på hemsidor och print:sen är också bra.

Du skulle kunna göra så att du fyller lite mer på högersida det känns lite tomt där.

Jadu vad mer. Din förra hemsida gick det lite bättre att följa, den var centrerad och hade bra form o färgerna passa in lite bättre.

(Jobbar själv med 3D/Webdesign/Multimedia mm.)

Nå just ett portfolio handlar inte bara om att visa att man kan följa mönstret som alla andra följer. De gäller att visa sin kreativitet eller visa rakt upp och ner de jobben man har gjort.
Tror inte det blir något jobb på northkingdom, ddb, b-reel etc. om man visar att man kan följa en mall.

Förresten vart jobbar du?

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Jag gillar den, den är lite annorlunda och väcker ens intresse. Men var är discokulan?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

ja precis, vart är the discobaalll ? nice kreativitet, fortsätt med det grymma arbetet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource
Jag tyckte den var skön ^_^ roligt försök till retro sida.
Kan bli bättre om du fortsätter med samma stil!

Nå just ett portfolio handlar inte bara om att visa att man kan följa mönstret som alla andra följer. De gäller att visa sin kreativitet eller visa rakt upp och ner de jobben man har gjort.
Tror inte det blir något jobb på northkingdom, ddb, b-reel etc. om man visar att man kan följa en mall.

Förresten vart jobbar du?

Jadu, jag säger inte att man ska följa en mall... Jag gick in i på de företag som du nämnde och de var lixom bättre struktur och färgerna passade in bättre med varandra och man blev inte så förvirrad. Det kanske är en personligsak också men jag tyckte tillexempel att ddb och b-reel var extrem snygga och hade bra färger osv osv.

Självklart han är ju inte professionell ännu, det såg bra ut. Men det fanns lite att arbeta med helt enkelt.

Haha "förresten var jobbar du?", jag jobbar då inte någonstans nu och har inte tänkt mig att arbeta med webb heller. Jag har fixat hemsidor åt företag förut och nu mera gått över till 3D för att jag itne tyckte de var något kul med hemsidor. Har arbetat med flash, php, asp, html bl.a

Sen säger du att man ska visa arbeten man har gjort helt rakt upp och ner helt enkelt. Ja två snögubbar som kör en doggystyle är då inte så jätte seriöst i mina ögon, javisst det är kul och så men inte något man vill skaffa jobb med.

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Designen signalerar tattigt hemmabygge om jag ska vara ärlig
Dock så har designen stor potential, snygga färger etc

Webbdesignerna är snygga!

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om vilken kundbas du tänkt dig eller i dagsläget vänder dig till. Men jag ska ge dig några grejer som jag tycker du bör ändra på eller tänka på:

- Du har ingen information what so ever om vem du är, vad du kan, vad du erbjuder eller liknande. Man kan sätta sig och kika igenom dina tidigare grejer. Dock så gör en stressad kund eller besökare inte detta i ett första skede.

Med andra ord. Vad kan du leverera, vem vänder du dig till?

- Informationen på sidan är kaxig, dvs den lilla informationen som finns. Tänk dock på att om du vänder dig till företagare/inköpare/projektledare som ska driva igenom ett arbete med dig knappast kan ord som "shiznit" eller uttryck som "fo sho". Information som man inte förstår gör att man känner sig dum och det skapar mer frustration än något annat.

Man kan säga att om du vänder dig till yngre förmågor, vilket jag ser att du till viss del gör eller en viss nisch så har du valt rätt copy annars bör du byta.

-Respekt för kunden. Du har ett arbete där du ser ner på en tidigare tappad kund:
"I was asked to create a site for a students union. Too bad the agreement sucked ass! Their loss...."

Förväntar du dig att folk vågar begära en offert eller formförfrågan av dig igen? Jag hade inte gjort det, när jag är ute efter en lösning vill jag inte bli smutskastad.

Jag personligen tycker inte om designen på sidan. Dina tidigare arbeten tilltalar mig mer. Men allt handlar som sagt om målgrupp. Jag tycker sidan känns som att den är gjord mer för att stryka ditt ego än att få kunder intresserade. Både var det gäller design, copy och övrigt innehåll.

Vi lever i en hård värld vi formgivare/utvecklare. Just när vi pratar webb så kan vilket företag som helst få en färdig stock-sida till ett vettigt pris som de kan komma igång med efter några enkla klick!

Det vi utvecklare därför måste kunna erbjuda och pusha för är hanteringen av information åt kunden, få besökarna att göra vad kunden vill är det viktigaste på webben idag. I alla fall om du frågar mig.

På'n igen bara. Tack för mig.

Permalänk

Oj, många olika åsikter. Mycket bra! (:

Toke: Förstår hur du tänker! Var kanske lite dumt av mig att inte skriva det men mina nuvarande "kunder" är enbart folk jag känner personligen (kompisar, släktingar, osv). Lite därför jag har slängt upp några "vrickade" bilder och inte skrivit så mycket om mig själv. Kommer självklart försöka välja ut mina arbeten/texter lite seriösare när det här inte längre bara är en hobby för mig. Tack för tipsen!

Razoz: Haha, härligt med ärliga människor! Ska försöka bota den från "tattighet" till helgen.
cads: Beror nog på att jag är ganska oseriös som person. Synd att det reflekteras så tydligt på sidan haha.

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seth vicious
[B]Lite därför jag har slängt upp några "vrickade" bilder och inte skrivit så mycket om mig själv. Kommer självklart försöka välja ut mina arbeten/texter lite seriösare när det här inte längre bara är en hobby för mig. Tack för tipsen!

Du vet att "all that's on the web, stays on the web" va?

Jag var nog inte alls så förtjust i vissa av dina "random"-bilder, även om de visar på viss artistisk läggning. Men jag tycker nog ändå du ska ta ner dem innan du råkar glömma av det och hivar i väg länken till fel ställe