Jag har ingen aning om vilken kundbas du tänkt dig eller i dagsläget vänder dig till. Men jag ska ge dig några grejer som jag tycker du bör ändra på eller tänka på:
- Du har ingen information what so ever om vem du är, vad du kan, vad du erbjuder eller liknande. Man kan sätta sig och kika igenom dina tidigare grejer. Dock så gör en stressad kund eller besökare inte detta i ett första skede.
Med andra ord. Vad kan du leverera, vem vänder du dig till?
- Informationen på sidan är kaxig, dvs den lilla informationen som finns. Tänk dock på att om du vänder dig till företagare/inköpare/projektledare som ska driva igenom ett arbete med dig knappast kan ord som "shiznit" eller uttryck som "fo sho". Information som man inte förstår gör att man känner sig dum och det skapar mer frustration än något annat.
Man kan säga att om du vänder dig till yngre förmågor, vilket jag ser att du till viss del gör eller en viss nisch så har du valt rätt copy annars bör du byta.
-Respekt för kunden. Du har ett arbete där du ser ner på en tidigare tappad kund:
"I was asked to create a site for a students union. Too bad the agreement sucked ass! Their loss...."
Förväntar du dig att folk vågar begära en offert eller formförfrågan av dig igen? Jag hade inte gjort det, när jag är ute efter en lösning vill jag inte bli smutskastad.
Jag personligen tycker inte om designen på sidan. Dina tidigare arbeten tilltalar mig mer. Men allt handlar som sagt om målgrupp. Jag tycker sidan känns som att den är gjord mer för att stryka ditt ego än att få kunder intresserade. Både var det gäller design, copy och övrigt innehåll.
Vi lever i en hård värld vi formgivare/utvecklare. Just när vi pratar webb så kan vilket företag som helst få en färdig stock-sida till ett vettigt pris som de kan komma igång med efter några enkla klick!
Det vi utvecklare därför måste kunna erbjuda och pusha för är hanteringen av information åt kunden, få besökarna att göra vad kunden vill är det viktigaste på webben idag. I alla fall om du frågar mig.
På'n igen bara. Tack för mig.