Invertera en inverterad Wordpress comment query?

Permalänk
Medlem

Invertera en inverterad Wordpress comment query?

Hola espaniol!

Iaf, håller på och hämtar dom senaste 2 kommentarerna från varje post i Wordpress, alltså i samband med alla posts!

Gör det såhär:

<?php $comment_array = array_reverse(get_approved_comments($wp_query->post->ID)); $count = 1; ?> <?php if ($comment_array) { ?> <ul class="commentlist"> <?php foreach($comment_array as $comment){ ?> <?php if ($count++ <= 2) { ?> <li <?php echo $oddcomment; ?>id="comment-<?php comment_ID() ?>"> <div class="vcard"><?php echo get_avatar( $comment, 48 ); ?></div> <?php if ($comment->comment_approved == '0') : ?> <p class="red bold">Your comment is awaiting moderation.</p> <?php endif; ?> <?php comment_text() ?>

Ja, PHP och DIV:arna är avslutade i dokumentet men tog inte med det här!

Alltså hämtar denna queryt dom 2 sista kommentarerna för en post, reverserat!

Så antingen skulle jag vilja reversera den reverserade (för att få nyaste kommentaren längst ner i listan och nästa sista längst upp i listan) eller direkt hämta dom 2 st!

Någon som kan ge mig en hint på hur man fixar detta? Vore jättetacksam!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Utan att läsa speciellt mycket så är det väl bara att köra array_reverse(array_reverse(<funktion>)) om du vill "reversera den reverserade"?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Utan att läsa speciellt mycket så är det väl bara att köra array_reverse(array_reverse(<funktion>)) om du vill "reversera den reverserade"?

Nae, den reverserar inte resultatet utan reverserar hela arrayen som är alla kommentarerna, så det blir dom första kommentarerna om man gör så

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Nae, den reverserar inte resultatet utan reverserar hela arrayen som är alla kommentarerna, så det blir dom första kommentarerna om man gör så

Ok, jag har för lite kunskap om hur Wordpress fungerar (ingen alls faktiskt). Jag ser ingenstans vart man skulle kunna påverka logiken förutom just där eller hur for-loopen agerar, men samma resultat uppnås även om man vänder på for-loopen.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Får jag låna din tråd x-per? Hur fasen stänger jag av att jag får mail om jag får en kommentar, jag diggar inte detta alls Tack

Permalänk
Medlem

Pratar du om Wordpress, isåfall i Discussion Settings och sen E-mail me whenever, sen bara avbocka lämpligt alternativ

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Ah blind man kan vara Bugar och bockar!