Permalänk
Medlem

Ny Bärbar Prisklass: 6-7 000

Hej!

Jag är ute efter en ny bärbar dator, den ska klara lite nyare spel bra, ha en hyfsad skärm osv. så man kan se på videos med bra kvalité. Och allmänt snabb. Vad rekomenderar ni? Tipsa helst om något som finns i flera affärer osv, som inte är helt okända.

Snabba svar uppskattas.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk
Medlem

Skulle nog kunna tänja lite på det Men vad är det för märke?

Permalänk
Inaktiv

Gör inte de laptops med clevo som bakgrund?

Permalänk

Jo, deras datorer är baserade på Clevo, ett lite mindre känt märke men de gör enbart kvalitets barebones och används av de flesta stora inom "laptop-gaming" branchen.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem

Mer Tips?

Permalänk

Personligen gillar jag HP's DV6 och DV7 modeller med Radeon HD 4650 grafikkort vilket ger bra prestanda i förhållande till priset. Fläkten kan vara lite bullrig på de mindre DV6 modellerna speciellt de med amd processor men å andra sidan får du bra prestanda för en billig penning.

Billigaste DV6 med amd cpu och HD4650 kostar 6990kr: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=459024

Billigaste DV7 med amd cpu och HD4650 kostar 8495kr: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=461297

GuruICE är bäst bestyckad av alla jag listat ovan men med med svenskt tangentbord och operativsystem är du uppe i ca 9300kr.

Kanske någon annan kan fylla på med lite andra märken med bra prestanda i förhållande till pris (hört att Acer har några fina modeller).

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Måste tipsa om datorn jag har: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/79735?opendocum...
Klarar av mina krav grymt bra

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garb0
Måste tipsa om datorn jag har: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/79735?opendocum...
Klarar av mina krav grymt bra

Den verkar fin, vad är dina krav?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Den verkar fin, vad är dina krav?

Mina krav var att den skulle klara av lite större krävande program, att kunna lyssna på musik och kolla film på den m.m och dessa krav klarar den av utmärkt. Brukar ha igång Photoshop, Illustrator, Word, Skype, Msn, Spotify, Webbläsare, Flash m.m och den har aldrig blivit seg.

Jag har inte testat spela på den men den har ju ett bra ATI Radeon grafikkort så den borde ju klara av lite spel i alla fall. Den känns inte heller så tung med sina 2.5kg, har en sval intel processor som gör att det är bekvämt att ha den i knät, är väldigt tyst av sig, har aldrig hört att fläktarna dragit igång ordentligt ännu. Ett väldigt skönt tangentbord enligt mig och en snygg design Jag köpte den för två månader sen för 7000kr på Onoff och nu har dom sänkt priset ytterligare till 6000kr i deras höstyra rea vilket jag ser som ett otroligt bra pris, hur länge dom håller det priset vet jag dock inte.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garb0
Mina krav var att den skulle klara av lite större krävande program, att kunna lyssna på musik och kolla film på den m.m och dessa krav klarar den av utmärkt. Brukar ha igång Photoshop, Illustrator, Word, Skype, Msn, Spotify, Webbläsare, Flash m.m och den har aldrig blivit seg.

Jag har inte testat spela på den men den har ju ett bra ATI Radeon grafikkort så den borde ju klara av lite spel i alla fall. Den känns inte heller så tung med sina 2.5kg, har en sval intel processor som gör att det är bekvämt att ha den i knät, är väldigt tyst av sig, har aldrig hört att fläktarna dragit igång ordentligt ännu. Ett väldigt skönt tangentbord enligt mig och en snygg design Jag köpte den för två månader sen för 7000kr på Onoff och nu har dom sänkt priset ytterligare till 6000kr i deras höstyra rea vilket jag ser som ett otroligt bra pris, hur länge dom håller det priset vet jag dock inte.

Inte jag heller

Köpte min igår, datorn kommer nog börja ta slut i samtliga on off butiker snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jauger
Inte jag heller

Köpte min igår, datorn kommer nog börja ta slut i samtliga on off butiker snart.

Najs! Jo de tror jag också

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garb0
Mina krav var att den skulle klara av lite större krävande program, att kunna lyssna på musik och kolla film på den m.m och dessa krav klarar den av utmärkt. Brukar ha igång Photoshop, Illustrator, Word, Skype, Msn, Spotify, Webbläsare, Flash m.m och den har aldrig blivit seg.

Jag har inte testat spela på den men den har ju ett bra ATI Radeon grafikkort så den borde ju klara av lite spel i alla fall. Den känns inte heller så tung med sina 2.5kg, har en sval intel processor som gör att det är bekvämt att ha den i knät, är väldigt tyst av sig, har aldrig hört att fläktarna dragit igång ordentligt ännu. Ett väldigt skönt tangentbord enligt mig och en snygg design Jag köpte den för två månader sen för 7000kr på Onoff och nu har dom sänkt priset ytterligare till 6000kr i deras höstyra rea vilket jag ser som ett otroligt bra pris, hur länge dom håller det priset vet jag dock inte.

Ja den verkar fin. Jag ska ha den mest till att spela Heroes of Newerth på. Frågan är hur den klarar det. Du har inte möjlighet att testa? Eller om någon annan i tråden kan prova.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har själv letat ett tag efter en hyfsat snabb dator för ca 7-8000 och hittade idag denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=458803

Någon som har en uppfattning? 4650 med 1 gig GDDR3...det borde pumpa på ganska bra i lite nyare spel tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av billp
Har själv letat ett tag efter en hyfsat snabb dator för ca 7-8000 och hittade idag denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=458803

Någon som har en uppfattning? 4650 med 1 gig GDDR3...det borde pumpa på ganska bra i lite nyare spel tycker jag.

4650 ska var riktigt bra. Ett 4330 får ungefär 7000 poäng på notbookcheck.net och 4650 får ca 12 000. Så visst är det skillnad. Den du länkar är ju dock på 17" och 2000kr mer för ett bättre grafikkort känns sådär motiverat, om man inte letar efter en 17" då alltså

Någon som kan kolla vad denna:

http://www.dustinhome.se/pd_5010330754.aspx?csref=Prisjamfore...

kostar med studentrabatt? Är inte student nämligen, men flickvännen är

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ingen som kan kolla upp studenrabatten? Dustin är sega på att svara

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Hej! Behöver låna tråden.

Jag har samma prisklass, 6-7k.

Krav:

• 17"
• 4GB ram, helst 64 bitars operativsystem men inget krav.
• Snabb och "clean". Vill titta på film och spela spel, kanske inte dom senaste. Spelen behöver inte vara på dom bästa inställningarna, men så att det är snyggt och flyter på bra. Ett spel som jag spelar är World of Warcraft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Ingen som kan kolla upp studenrabatten? Dustin är sega på att svara

7 990 kr får jag fram.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosengren172
Hej! Behöver låna tråden.

Jag har samma prisklass, 6-7k.

Krav:

• 17"
• 4GB ram, helst 64 bitars operativsystem men inget krav.
• Snabb och "clean". Vill titta på film och spela spel, kanske inte dom senaste. Spelen behöver inte vara på dom bästa inställningarna, men så att det är snyggt och flyter på bra. Ett spel som jag spelar är World of Warcraft.

Samsung R702 hos Misco går på 7750 med rabatt, den har 4 gig ram och ett riktigt fint grafikkort, core2duo också. Nog den bästa 17" du hittar för det priset. Jag ska nog slå till på en sådan, som vanligt är det lite över din budget, men du får ett väldigt bra grafikkort i denna burken, så det bör överläggas om man vill spräcka budget

Har inte sett någon 17" med core2duo och 4650 för 7000kr.

En annan sak jag tänkte på. Om man går in på dustin och tittar på Samsung R720 står det att man får uppgradera gratis till W7, detta står det inget om på Misco.se. När man klickar på länken på dustin kommer man hit: http://www.samsung.com/us/promotion/win7/#

Vilket i sin tur tyder på att man får W7 gratis i alla fall. Någon som vet om fri uppgradering alltid ingår?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Vilket i sin tur tyder på att man får W7 gratis i alla fall. Någon som vet om fri uppgradering alltid ingår?

Ja de ingår i nästan alla bärbara datorers köp idag, in på återförsäljarens hemsida bara och titta. Från och med 1 December får alla som köpt en Samsung laptop win 7 gratis. Man betalar bara en fraktkostnad.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.