Fråga gällande Empire : Total war

Permalänk
Inaktiv

Fråga gällande Empire : Total war

Hej,

Jag undrar om spelen som säljs aktiveras genom steam? precis som Dawn of war, där aktiveras alla kopior via steam, är det samma sak gällande detta spel?

Permalänk

Empire: Total War aktiveras via Steam, ja. Det går inte att spela spelet på något annat sätt än via Steam, och du måste ha internetanslutning för att kunna aktivera spelet. Efter detta är det dock fritt fram att spela utan internet, med Steam i "Offline Mode".

För övrigt kan jag rekommendera E:TW, nedrans bra spel, framför allt nu när det har patchats lite.

Permalänk
Inaktiv

Tvekar just nu , har fingret mellan köp knappen . Har hört ganska många klaga över att spelet laggar, hur upplever du spelet som vid multiplayer?

Jag använder min laptop :
Quad 9000 2,0
4048 mb
GTX 260M 1024mb

Kommer jag att drabbas av laggandet på något sätt?

Permalänk
Medlem

det tror jag inte kolla min dator i sig, jag kan spela demot utan svårigheter med det mesta på högsta

Visa signatur
Permalänk
Medlem

demot är ju sjukt buggat

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saaade
demot är ju sjukt buggat

Precis,

Jag testade demot och upplevde spelet laggigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Tvekar just nu , har fingret mellan köp knappen . Har hört ganska många klaga över att spelet laggar, hur upplever du spelet som vid multiplayer?

Jag använder min laptop :
Quad 9000 2,0
4048 mb
GTX 260M 1024mb

Kommer jag att drabbas av laggandet på något sätt?

LOL Beror väl ändå ganska mycket på upplösning och grafikinställningar!? Det kommer ju knappast lagga i 800x640!

Permalänk
Inaktiv

Köpte precis spelet för 160 kr totalt. Spelet laddas ner just nu

Permalänk

Demot är inget att hänga i granen, nej. Men fullversionsspelet har patchats ett flertal gånger nu och är riktigt roligt.

Om någon undrar något över spelmekanik eller liknande har jag skrivit en liten guide som finns länkad i min signatur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Köpte precis spelet för 160 kr totalt. Spelet laddas ner just nu

Vart hittade du det så billigt ?

Visa signatur

ASUS ROG Z270H | i7-6700K | 16GB Corsair LPX RED 3200MHZ| Samsung 960 EVO 250GB M2, Crucial MX300 525GB, WD XL 2TB | EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Hybrid Cooling | Fractal Design C | Corsair HX 520W | Cooler Master Evo 212 | Asus Xonar DX | Audioengine A5 | Kingston HyperX Cloud | HUAWEI MateView GT 34

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natal
Vart hittade du det så billigt ?

Oftast när jag ska ge råd över billiga spel över nätet, så säger jag www.g2play.net . Men nu så måste jag ändå säga www.ebay.com

Finns flertal företag som säljer spelen direkt via email (endast key) som g2play gör, och det bli dessutom billigare när det gäller Dollarn.

Ett annat sätt, är att om du känner någon i USA, så ber du personen köpa ett spel via hans steam och sedan skicka spelet till dig via "gift".