ION-baserad netbook från HP

Permalänk
Melding Plague

ION-baserad netbook från HP

Nvidias ION börjar nu synas i allt fler datorer. Senast ut är Hewlett Packard som lanserar en ny netbook baserad kring plattformen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt intressant ut. Jag är också riktig nöjd med min N10J dock kostade den 7000kr =(

Permalänk
Medlem

Nej usch, alldeles för dyr för en netbook.
Snygg kanske men de förstörde den med att inte lägga vanliga ion.

Permalänk
Medlem

ION LE? Vilken krets är det egentligen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeeK
ION LE? Vilken krets är det egentligen?

Den ska vara identisk med ION, men utan stöd för DirectX 10 och 11.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Den ska vara identisk med ION, men utan stöd för DirectX 10 och 11.

Okej, tack. Väntar tills det kommer recensioner på den här. Klarar den 1080p h264 så blir det ett köp.

Permalänk
Medlem

Äkta ION eller ingen ION fattar dom inte det........

Permalänk
Medlem

Smart att använda namnet ION på gamla överblivna DX9-kretsar. :]

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Äkta ION eller ingen ION fattar dom inte det........

Verkligen! Crysis kommer ju se hemskt ut om den inte har DX10!

Permalänk
Medlem

Det kanske är vettigt ändå. De testerna jag sett så räcker ju en single-core Atom knappast till att göra någon skillnad med vanliga Ion, jämfört med vanliga gamla GMA 950. Om denna är billigare och drar ännu mindre ström så är det väl finfint.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Stor miss att inte använda dubbelAtom isf enkel, prisskillnaden lär inte vara större än en hundring.

Tumme ner för detta misstag/slarv/ignorance/okunnighet/likgiltighet.

Dyrt och dåligt HP - bättre kan ni.

Permalänk
Medlem

Lär ju bli dyrare ifall de anv. ett riktigt ION chip. Min beräkning var ju att 10" netbooks med ION skulle kosta lika mkt som 12" bärbara, därför köpte jag en "vanlig" netbook istället. Vi får väl se hur det blir.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Ser intressant ut, hamnar den runt 4000 blir det nog köp... Varför ska man ha DX11/10 på en sådan här dator?