Högupplösta nakenbilder på Radeon HD 5870

Permalänk
Melding Plague

Högupplösta nakenbilder på Radeon HD 5870

Med en drygt vecka kvar till lanseringen av värstingen Radeon HD 5870 har det nu dykt upp högupplösta bilder på det nya grafikkortet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

He, he! Nakenbilder gjorde att jag klickade direkt. Nä, men allvarligt talat så är man mycket sugen nu. Blir en värdig uppgrdering från mitt 8800GT.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Mys, Väntar på en mer välkänd sites publicering av ett test.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ser ut som 2xDVI 1st HDMI och 1st Displayport va? Gött i så fall att de verkar överge S-video kontakten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Blir nog en uppgradring för mig med Men jag hoppas att Sweclokers kommer att göra ett test, om de nu gör det ska det bli mycket intressant.

Permalänk
Medlem

1600 SP är ju läskigt mycket! GF 295 har väl 2x240?

Lustigt att ingressbilden är suddig när det är en nyhet om högupplösta bilder. Kanske med flit, men jag flinade lite.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
1600 SP är ju läskigt mycket! GF 295 har väl 2x240?

Lustigt att ingressbilden är suddig när det är en nyhet om högupplösta bilder. Kanske med flit, men jag flinade lite.

Tror inte man kan jämföra så rakt av. Har för mig att AMDs och nVidias SPs är uppbyggda på olika sätt vilket gör att nVidia behöver färre SPs för att uppnå motsvarande prestanda.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
1600 SP är ju läskigt mycket! GF 295 har väl 2x240?

Lustigt att ingressbilden är suddig när det är en nyhet om högupplösta bilder. Kanske med flit, men jag flinade lite.

4890 har väl 800sp? Är ju inte så impad av bara mycket sp. det är ju prestanda som är intressant.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Tror inte man kan jämföra så rakt av. Har för mig att AMDs och nVidias SPs är uppbyggda på olika sätt vilket gör att nVidia behöver färre SPs för att uppnå motsvarande prestanda.

Ok, det hade jag ingen aning om. Det är väl som antalet Hz mellan Intels och AMDs processorer, då.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Jag vill se prestanda testa med korten i CF !

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

ser läskigt ut

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Tror inte man kan jämföra så rakt av. Har för mig att AMDs och nVidias SPs är uppbyggda på olika sätt vilket gör att nVidia behöver färre SPs för att uppnå motsvarande prestanda.

Det är enklare än så. De räknar olika helt enkelt.

nVidia skriver ut antalet shaders, dessa kan sedan behandla flera dataströmmor samtidigt enligt SIMD.

AMD skriver ut antalet dataströmmor totalt. Ett HD5870 sägs ha 1600 effektiva shaders medan den bara har 320SP som klarar fem strömmor samtidigt.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av propan
Mys, Väntar på en mer välkänd sites publicering av ett test.

mer välkänd än ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake
Det är enklare än så. De räknar olika helt enkelt.

nVidia skriver ut antalet shaders, dessa kan sedan behandla flera dataströmmor samtidigt enligt SIMD.

AMD skriver ut antalet dataströmmor totalt. Ett HD5870 sägs ha 1600 effektiva shaders medan den bara har 320SP som klarar fem strömmor samtidigt.

Orsaken til bättre foldingresultat !

Permalänk
Medlem

*DRÄGGLAR*

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cads
*DRÄGGLAR*

*dreglar*

Hur var det, blir det inte 3 stycken skärm portar?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Yawn @ PCB pics.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dom har valt att rotera orienteringen på kärnan 45 grader ala HD2900XT man kan ju undra varför.

Vad tror ni om det ?

Visa signatur

Extremist inom OC

Permalänk
Medlem

nu kan man äntligen titta på porr på jobbet utan att få sparken

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Kommer det finnas till försäljning den 23, och isåfall var?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

För mig ger sådana här bilder inte ett smack men alltid kul med nya nyheter

Permalänk
Medlem

Det är ju fan att man inte kan beställa innan lanseringen som vid cpu lanseringar. Beställer ett hd5870 direkt när de går.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Jag arbetade tidigare med kretskortstillverkning för Ericssons räkning så det är alltid skoj att se hur lika våra processer egentligen är när det kommer till vilken utrustning som krävs för att skapa dessa godbitar.

Permalänk
Medlem

ååååh naket, dra i den sure!

Permalänk

Det ser inte så kompakt ut, så undra varför det behöver vara så långt?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

naket? jag är besviken! Hade till och med varit mer intressant att se kylanordningen

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Längd på det där kortet, blir nästan orolig att det inte får plats i mitt Antec 900. 0o

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
nu kan man äntligen titta på porr på jobbet utan att få sparken

Beror väl på vad man jobbar med Behövde leta rätt på en pressbild på Carolina Gynning nyss och då kan ni ju gissa vad för material som poppar upp på skärmen... dock tycker jag inte hon är snygg bör tilläggas.

Ser fram emot ett riktigt bra test av detta kort på sweclockers sen. 8800GTX börjar kännas lite som gårdagen så jag sitter i uppgraderingstankar.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Längd på det där kortet, blir nästan orolig att det inte får plats i mitt Antec 900. 0o

herregud får man plats med ett 4870x2 i ett 900
så ska man banne mig få plats med ett 5870

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry