Permalänk
Hedersmedlem

Virus i VentriloMix!

Vill bara varna alla för att den senaste VentriloMix klienten på http://ventrilomix.net/ innehåller en trojan, PSW.OnlineGames.BNXL.

Jag tror att det endast gäller den versionen av klienten som har svart namnlist och ser lite plattare ut. Den gamla klienten med Windows 2000 look verkar vara ren. Men helt säker ska man kanske inte vara.

Ber om ursäkt om detta inte hamnade på rätt ställe, men tycker att det är så viktigt att det ska komma ut.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Du skojar nu, va? :S Version 0.5 av VentriloMIX har ju funnits i månader nu! O sen, vad har ett Windows-program som är infekterad enligt din dator, har med spel att göra?

Jag laddar hem mina Ventrilo-klienter från UnitedFreaks (VentriloMIX 5.0 är ett stavfel. 0.5 ska det vara). Har aldrig varit något problem o jag har aldrig fått nått malware från den sidan. Antingen så är filen som ventrilomix.net har, infekterad, eller så har du AVG o det känner av en "oviktig" trojan.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag har bekräftat giplet's varning med ESET Smart Security angående infekterad VentriloMix 0.5 från ventrilomix.net genom att avaktivera ''Potentiellt oönskade program/Potentiellt farliga program'' men ESET Smart Security ger utslag ändå. Inget utslag gavs dock från UnitedFreaks VentriloMix 5.0 (0.5) så ventrilomix.net är uppenbart en infekterad webbsida.

Permalänk
Medlem

wierd jag har också den versionen och inga problem eller fel :S

jag har haft den sen i julas ungefär...

Visa signatur

2012 går planeten TelLus inte under...

Permalänk
Medlem

Den versionen, ja, men har du laddat hem VentriloMIX v0.5 från ventrilomix.net?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Just det nepp det har jag inte gjort...

Visa signatur

2012 går planeten TelLus inte under...

Permalänk
Hedersmedlem

VentriloMix 0.5 finns med två olika utseenden. Version 0.5 har funnits mycket länge. Jag installerade den 2006. Men som jag skriver i min ursprungliga post så gäller detta en ny version med svart UI. Även om det helt klart är uppdaterad så har den kvar samma versionsnr.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Skicka ett mail till dem istället, tror det gör mer nytta

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk

Jag har då inga problem

OffT: MItt Nod32 visar att voiplay är ett virus.
Det kommer från spelarenan

Permalänk
Avstängd

jag kom in på sidan nyss men nu när jag försöker så visas inte sidan:O alltså när jag ska ta hem den:P men mitt gjorde också ett utslag. men alla gånger behöver de inte betyda att det är ett virus. exempelvis en key generator så ger den också utslag för virus:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fr1dd
Jag har bekräftat giplet's varning med ESET Smart Security angående infekterad VentriloMix 0.5 från ventrilomix.net genom att avaktivera ''Potentiellt oönskade program/Potentiellt farliga program'' men ESET Smart Security ger utslag ändå. Inget utslag gavs dock från UnitedFreaks VentriloMix 5.0 (0.5) så ventrilomix.net är uppenbart en infekterad webbsida.

Jag har gjort en ny undersökning med ESET Smart Security v.4 angående VentriloMix 0.5 från ventrilomix.net och inget utslag ges längre.

Skulle vara kul om flera kunde bekräfta så vi kan jämföra om programmen säger olika.

Permalänk
Medlem

Internet explorer stoppar den redan när man försöker ladda hem den och varnar om att den rapporterats som osäker.

Permalänk
Medlem

Har nu också undersökt filen lite med allra senaste uppdateringarna av Kaspersky Internet Security 2009 och BitDefender Online Scan. Båda lösningarna angav filen som inte infekterad. De kanske har fixat till skiten

Programmet's språk är varken på engelska eller svenska om man laddar hem den från ventrilomix.net, så tanka den från UnitedFreaks istället.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag fick det den varningen Fr1dd fick och jag har INTE tibia på min dator.

Försökte ladda ner ventmix från www.ventrilomix.net/

Permalänk
Medlem

Kan verifiera att jag fick cvs32.exe m.m efter att har laddat ner mix från www.ventrilomix.net för några dagar sedan.

AVG reagerar direkt när jag idag försöker ladda ner filen igen så den är garanterat infekterad.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

skicka filen till http://www.virustotal.com/ och se vad sidan säger

Visa signatur

en dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niro
skicka filen till http://www.virustotal.com/ och se vad sidan säger

http://www.virustotal.com/sv/analisis/14aa3af5a844d94b8974911...

Finns även fler som råkat ut för samma sak med ventrilomix.
http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=10867987868&...

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan hitta ett rent ventriloMIX? har använt de tidigare i flera års tid utan att ha problem med det. Någon som har en ZIP-fil kvar eller nåt i den stilen?
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

djupt ner i filstrukturen hittade jag ett ex.

laddar upp det.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/----VentriloMIX0.5.exe

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Tack. Dock verkar den inte fungera. Samma sak med en annan jag laddade ner. När man trycker connect så låser sig programmet och "svarar inte".

EDIT: ja, jag har alla inställningar rätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprekkt
Tack. Dock verkar den inte fungera. Samma sak med en annan jag laddade ner. När man trycker connect så låser sig programmet och "svarar inte".

EDIT: ja, jag har alla inställningar rätt

brukar bli så när jag connectar till en sever som inte är igång. brukar släppa efter 1 minut.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Om ni letar efter en bra Ventrilo Mix client kan jag rekommendera

http://ventmix.awardspace.com/

det är version 1.22 som till skillnad från 0.5 även innehåller 3.0 och mumble om man nu skulle vilja testa det.

Visa signatur

i7 6700K | ASUS Z170 MAXIMUS VIII HERO | Fractal Design Define S
Corsair Hydro H110i GTX | Samsung 950-series PRO 512GB M.2 NVMe
WD Black 1TB 7200rpm 64MB | EVGA Supernova G2 850W
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX
EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB ACX 2.0+ SC+ | Windows 10 PRO

Permalänk
Medlem

Mumble is the shit!

Automatisk normalisering och brusfritt!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprekkt
När man trycker connect så låser sig programmet och "svarar inte".

Skaparna av Ventrilo har lagt connect-handlern i samma tråd som GUI:t (vanligt nybörjarfel hos okunniga programmerare) vilket gör att programmet låser sig tills du får timeout om servern är nere.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Hej, panda & avg hittar en trojan i ventrilomix 3.5 även i ventrilomix 3.5/svchost. Dock verkar jag inte kunna ta bort det

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar inte vara något höjdarprogram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
http://pici.se/pictures/AvfoWGffl.png

Verkar inte vara något höjdarprogram.

En fråga, varför använder du Kaspersky internet Security 2009 när 2010-utgåvan finns och är betydligt bättre?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
http://pici.se/pictures/AvfoWGffl.png

Verkar inte vara något höjdarprogram.

vad jag har läst så är det några andra som tagit över domänen och har lite elakt uppsåt med sidan

programmet är kanon , men man får se till att ha en backup på det från förr , eller tanka det från någon annan sida

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
En fråga, varför använder du Kaspersky internet Security 2009 när 2010-utgåvan finns och är betydligt bättre?

Jag är lat helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Jag är lat helt enkelt.

Haha! Bra ursäkt

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.