Sapphire satsar på nätaggregat

Permalänk
Melding Plague

Sapphire satsar på nätaggregat

Den välkända grafikkortstillverkaren Sapphire satsar vidare på nätdelar, denna gång för speldatorer och arbetsstationer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

såg ganska nice ut, hoppas priserna blir vettiga och att den får 80+

EDIT : läste en gång till och såg att den hade fått 80+

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Hmm, tokgissning men kan det vara rebrandade Enermax agg?
Storlekarna (950+1050+1250 osv), kontakterna (12pins), samt det där ventilationsgallret på insidan bredvid de modulära kontakterna , påminner en del om tex Enermax Revolution... (även om förstås själva texturen på agget skiljer)
Och även fläktgallret i guld känns som ett vanligt Enermax tecken.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Verkar ju inte helt fel så länge dom inte tar skyhöga priser för det, sen 18Vita dioder är ju kanske lite överdrivet, okej lite bling skadar ju kanske inte, men 18dioder....

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Det verkar som att allt fler tillverkare gär sig in på marknaden för nätaggregat! Dock så var XFX:s nätaggg bra mycket snyggare än dessa!

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Ofta de gör en 1050W och sen har en 1250W också xD
sköningar

Permalänk
Avstängd

Men varför lysdioderna? :S

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

18 lysdioder... VART ? :/

Hoppas det blir riktigt billigt.. Sapphire brukar ju göra riktigt billiga saker !

Permalänk
Medlem

När kommer ett nätaggregat med 1210W (one point twenty-one gigawatts)?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karate Taco
När kommer ett nätaggregat med 1210W (1.21 gigawatts)?

Varför undrar du?

Eller hånar du alla olika effekter som finns att välja bland?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
18 lysdioder... VART ? :/

Hoppas det blir riktigt billigt.. Sapphire brukar ju göra riktigt billiga saker !

Kom bara ihag att man far vad man betalar for...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Kom bara ihag att man far vad man betalar for...

spelar ingen roll hur billigt nått är så länge de har 80+ silver så MÅSTE agget leverera de som står i papprena.

Annars skulle dom ju aldrig fått 80+ silver / brons stämpeln från början.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
spelar ingen roll hur billigt nått är så länge de har 80+ silver så MÅSTE agget leverera de som står i papprena.

Annars skulle dom ju aldrig fått 80+ silver / brons stämpeln från början.

Mjo, agget ska vara tillräckligt effektivt, men kan ju fortfarande låta illa, eller ha komponenter eller layout som gör att det pajar i förtid iallafall... (osv)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Varför undrar du?

Eller hånar du alla olika effekter som finns att välja blan d?

Nja, det var nog ett alldeles för nördigt/dåligt skämt från min sida. Å andra sidan skulle jag omedelbums köpa ett nätagg med 1.21 gigawatt, bara för att kunna säga att min dator kan driva en tidsresande DeLorean. http://www.youtube.com/watch?v=mjCRUvX2D0E&feature=related

Edit: 1210W är givetvis 1.21kW och inte 1.21GW *facepalm*

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karate Taco
Nja, det var nog ett alldeles för nördigt/dåligt skämt från min sida. Å andra sidan skulle jag omedelbums köpa ett nätagg med 1.21 gigawatt, bara för att kunna säga att min dator kan driva en tidsresande DeLorean. http://www.youtube.com/watch?v=mjCRUvX2D0E&feature=related

ROFLMAO...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karate Taco
Nja, det var nog ett alldeles för nördigt/dåligt skämt från min sida. Å andra sidan skulle jag omedelbums köpa ett nätagg med 1.21 gigawatt, bara för att kunna säga att min dator kan driva en tidsresande DeLorean. http://www.youtube.com/watch?v=mjCRUvX2D0E&feature=related

Edit: 1210W är givetvis 1.21kW och inte 1.21GW *facepalm*

Haha, ja, då är jag lika nördig då, eftersom jag kände igen "citatet" direkt och tänkte på professorn

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karate Taco
Nja, det var nog ett alldeles för nördigt/dåligt skämt från min sida. Å andra sidan skulle jag omedelbums köpa ett nätagg med 1.21 gigawatt, bara för att kunna säga att min dator kan driva en tidsresande DeLorean. http://www.youtube.com/watch?v=mjCRUvX2D0E&feature=related

Edit: 1210W är givetvis 1.21kW och inte 1.21GW *facepalm*

Idol

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
spelar ingen roll hur billigt nått är så länge de har 80+ silver så MÅSTE agget leverera de som står i papprena.

Annars skulle dom ju aldrig fått 80+ silver / brons stämpeln från början.

Syftade på kvalitén.

Visa signatur