Installera WoW på ett vista 64b ?

Permalänk
Medlem

Installera WoW på ett vista 64b ?

Tjena

Jag försökte flytta över mitt WoW till nya burken igår och jag körde XP 32b på min gamla burk och kör vista 64b på den nya.

Jag gjorde en helt ny installation men det gick inte att installera burning crusade överhuvudtaget så jag avinstallerade och la in bara WoW och då verkar det ha fungerat. Däremot har hela installationen + patcher mm tagit hela natten och var inte klar när jag drog till jobbet imorse.

När jag installerade WoW på gamla burken förra hösten tog det allt som allt 3 timmar. Detta är i alla fall personligt rekord på hur lång tid det tar att installera ett spel =/

Är det någon som vet hur man puttar in burning crusade och så småningom WOTLK (Wrath of the lich king) så att det funkar med vista 64b ???

Permalänk
Hedersmedlem

Man behöver inte göra något speciellt för att få det att fungera. Du behöver inte ens installera det, det räcker med att kopiera wow-mappen från gamla datorn så ska det funka att köra direkt.

Nu har jag iofs inte gjort det på länge men jag tror inte du behöver patcha innan du lägger in expansioner, alla patchar som behövs ska finnas på skivan. Det är nog inte så många som seedar de gamla patcharna så det går nog riktigt slött att få ner dem.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

WoW är nog det mest kompitabla spelet i världshistorien. Funkar på allt med allt till allt.

Däremot kan det som sagt vara dåligt med seeders som Donan Fear skriver. Det konstiga är att du inte behöver patcha någonting för att installera expansioner.

Testa att installera om allt igen och låt bli patcharna tills du är helt klar med allt annat. Sedan kan du (om det går segt) ladda ner patcharna från någon ftp.

Permalänk
Medlem

jag kör wow på vista 64bit. funkar klockrent. men jag installerade senast bara FRÅN wotlk skivan. och sen stod datorn och tankade patcher hela natten. är rätt många GB patacher som inte finns på skiva än så länge.
men när väl alla var nere så sparade jag alla patcher på egen skiva för att slippa tanka detta igen om jag måste installera om.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk

testa

http://www.wow-europe.com/en/downloads/client/

räcker med att du kör in Wotlk med den och sen startar spelet och får den att ladda ner 3.2 patchen

slipper man preceduren att lägga in wo sen BC sen wotlk.

får wotlk direkt

tog typ 2-3h för mig på en 8mb adsl lina

sen tog 3.2 patchen typ 2h... då wow servern för patcherna suger häst å tappar kontakten med trackern hela tiden så man får starta om den

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen alla.

När jag åkte till jobbet höll den på att ladda ner 3.2 patchen. Vi får väl se hur det fungerar när jag kommer hem

Permalänk
Medlem

Har du dålig upload kan nerladdningarna av patchar bli en mardröm. Använd netlimiter och begränsa hur mycket WoW patcher får använda av din upload så kommer du alltid få max speed på ladda hem patchar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Anledningen till varför det gick snabbare för 1 år sedan är ju bl.a att spelet var mindre då.

Permalänk
Medlem

Även om du installerar WOW på en 64-bit så körs det i 32-bit om jag inte minns helt fel... skall inte göra någon skillnad på system.
Hade mitt WOW liggandes på en USB disk i ca 1 år under tiden jag hade laptop och den USB disken kördes i både XP, Vista 32-bit, 64-bit och windows 7 64-bit.

Installerade nyss om allt från början och tog väl ca 1 timma men då tankade jag patchen via torrent och inte via download helper..

Edit: kan väl tilläggas att jag sitter på 100Mbit också...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | GIGABYTE X570 AORUS MASTER | 32GB Corsair Vengeance RGB PRO | Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB AORUS MASTER

Permalänk
Avstängd

Jag laddade ner hela 3.0.2 patchen här

http://adownone.de/download.php?view.75

visserligen tyska men man fattar

enda jag behövde dra in efter ominstallation

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Man behöver inte göra något speciellt för att få det att fungera. Du behöver inte ens installera det, det räcker med att kopiera wow-mappen från gamla datorn så ska det funka att köra direkt.

Nu har jag iofs inte gjort det på länge men jag tror inte du behöver patcha innan du lägger in expansioner, alla patchar som behövs ska finnas på skivan. Det är nog inte så många som seedar de gamla patcharna så det går nog riktigt slött att få ner dem.

jag akn säga det att det är bullshit. jag har testat detta och det funkar inte ,den klagar på en fil som saknas och troligastvis har skit blizzard lagt någon updatering i skälva windows mappen. Det den säger för mig är att filen bla bla saknas prova att reparera spelet. när jag försöker med det så går inte heller detta.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
jag akn säga det att det är bullshit. jag har testat detta och det funkar inte ,den klagar på en fil som saknas och troligastvis har skit blizzard lagt någon updatering i skälva windows mappen. Det den säger för mig är att filen bla bla saknas prova att reparera spelet. när jag försöker med det så går inte heller detta.

Tjurbajset funkar för mig. Installerade WoW 3 datorer sedan och har bara flyttat över det från dator till dator och det funkar prima.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Tjurbajset funkar för mig. Installerade WoW 3 datorer sedan och har bara flyttat över det från dator till dator och det funkar prima.

okj ja då är det väl det att blizzard hatar mig så dom gör allt som står till sin makt att förhindra att jag ska instalera o spela spelet. hehe.

Jag har råkat ut för det det mesta från början då jag hade det på min dator sluta den bara att instalera spelet påstod att min hårdisk va trasig trots att den va ny.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.