Intel överklagar rekorddom

Permalänk
Melding Plague

Intel överklagar rekorddom

Intel lämnar in en överklagan mot EU:s rekordstora bötesbelopp. Processortillverkaren har ingen lust att gå med på unionens krav.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Betala intel ni har pengarna! tänkt om man hade tid och pengar och ork och överklaga en P-böt så

Permalänk
Avstängd

Dom är som småbarn, har man gjort fel ska man få sitt straff.. men som vanligt börjar småbarn grina.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Enligt Intel har mängdrabatterna inte skadat konkurrensen och det stora bötesbeloppet borde förhandlas om.

Undra hur de kan vara så säkra på det?

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Inaktiv

Dom ska inte göra samma sak med Microsoft då? O.o

Permalänk
Medlem
Citat:

År 2006 vittnade en chef på Dell för Intels räkning, genom att berätta för en EU-ombudsman att AMD:s processorer har ”väldigt dålig prestanda”.

HAHA!
Skulle P4 vara bättre än Athlon? Skit på er Dell!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joki
HAHA!
Skulle P4 vara bättre än Athlon? Skit på er Dell!

Får de några miljoner för att tro/tycka något så tror jag inte Dell bryr sig. xD

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Får de några miljoner för att tro/tycka något så tror jag inte Dell bryr sig. xD

Exakt vad jag tänkte xD

Permalänk
Medlem

Microsoft EU-domen angående IE i deras egna OS ser jag som oskälig.
Intel EU-domen med metoderna som beskrivs ser jag som skälig.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Inaktiv

Hade gärna sett EU ge Intel försäljningsförbud istället..

REVOLT, ner med intel \o/

Permalänk

pff fånigt, har man gjort något dumt får man ta sitt straff!

Riktigt fånigt av dem, med tanke på allt de säljer så borde det väl inte vara en större fara?

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Värst vad skadeglada ni var här då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Får de några miljoner för att tro/tycka något så tror jag inte Dell bryr sig. xD

Det där är på gränsen till förtal tycker jag.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Med tanke på att deras böter motsvarar ca 20% av deras inkomst under ett helt år så har de nog all anledning att överklaga.

Jag har för mig att det var 20%, rätta mig gärna om jag har fel.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GarfieldPower
Med tanke på att deras böter motsvarar ca 20% av deras inkomst under ett helt år så har de nog all anledning att överklaga.

Jag har för mig att det var 20%, rätta mig gärna om jag har fel.

Eftersom böter innebär minskad utdelning för aktieägarna så tror jag nog styrelsen mer eller mindre får gå om dom inte bestrider beloppet. Pengar gör folk giriga och hänsynslösa så rättvisa och solidaritet får stå tillbaka. That's life...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag önskar dom slipper böter.... Jag får ju vara med och betala dom annars.... Jag handlar deras produkter för så mycket pengar så det gör ont. Om dom blir dyrare för att dom ska hämta hem förlorad profit är det mina tarmar som får sveda.

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket dell chefen fick i mängdrabatt

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GarfieldPower
Med tanke på att deras böter motsvarar ca 20% av deras inkomst under ett helt år så har de nog all anledning att överklaga.

Jag har för mig att det var 20%, rätta mig gärna om jag har fel.

Woops tänkte inte, det stod ju euro! Men det ska ju vara ett straff som känns HÅRT

Visa signatur

Balle

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Värst vad skadeglada ni var här då.

Skadeglädje är den roligaste glädjen.

Så ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Skadeglädje är den roligaste glädjen.

Så ja.

Nja, skadeglädje är den enda sanna glädjen är det ju...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hoppas ni som har sån skadeglädje får svårt att handla deras produkter när det blir dyrare, och blir tvungna att handla skitaternativ till det ni egentligen vill ha, dom är ju i alla fall marknadsledande för dom har bäst produkter och jag tänker inte sluta handla deras produkter.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joki
HAHA!
Skulle P4 vara bättre än Athlon? Skit på er Dell!

ja? för Dell

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Hade gärna sett EU ge Intel försäljningsförbud istället..

REVOLT, ner med intel \o/

Du verkar vara riktigt efterbliven faktiskt... inget "illa" menat...

bomber3: Du börjar ju grina såfort det är en Nvidia/Intel nyhet... lägg ner lixom. Vem är småbarnet?
Är ju som galna fotbollssupportrar.

OT: Det är väl klart de bestrider beloppet, att inte strida till sista instans när det gäller de beloppen är även det riktigt efterblivet.

Nån gämförde med p-böter... också efterblivet.

Mycket efterblivet här

Det handlar om företagsverksamhet, störst går först etc. Inget unikt. Snarare folk här som är som småbarn

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Intel har gjort fel och där med jämt. Det skall till böter för sådant. Att ännu till vara marknadsledare och trycka på de mindre med otillåtna metoder är ju för vidrigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Hoppas ni som har sån skadeglädje får svårt att handla deras produkter när det blir dyrare, och blir tvungna att handla skitaternativ till det ni egentligen vill ha, dom är ju i alla fall marknadsledande för dom har bäst produkter och jag tänker inte sluta handla deras produkter.

De är marknadsledande på grund av andra orsaker än att de har bäst produkter, just därför blev de dömda.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GarfieldPower
Med tanke på att deras böter motsvarar ca 20% av deras inkomst under ett helt år så har de nog all anledning att överklaga.

Jag har för mig att det var 20%, rätta mig gärna om jag har fel.

20% av vinsten. 4% av omsättningen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Du verkar vara riktigt efterbliven faktiskt... inget "illa" menat...

bomber3: Du börjar ju grina såfort det är en Nvidia/Intel nyhet... lägg ner lixom. Vem är småbarnet?
Är ju som galna fotbollssupportrar.

OT: Det är väl klart de bestrider beloppet, att inte strida till sista instans när det gäller de beloppen är även det riktigt efterblivet.

Nån gämförde med p-böter... också efterblivet.

Mycket efterblivet här

Det handlar om företagsverksamhet, störst går först etc. Inget unikt. Snarare folk här som är som småbarn

Mer efterblivet att du inte verkar se skillnad på seriösitet och dåliga skämt

Permalänk

men tjena... varför ska alla helt plötsligt vara EMOT Intel?

Jag håller helt och hållet med mrfisse, det är många som är lite efterblivna här

klart de ska överklaga!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warzo
Intel har gjort fel och där med jämt. Det skall till böter för sådant. Att ännu till vara marknadsledare och trycka på de mindre med otillåtna metoder är ju för vidrigt.

Vad är det för fel att göra en offert på X antal processorer till X pris? AMD hade haft en chans o bjuda emot men eftersom dom inte kunde är det AMD's fel. Inte Intels

PS. Till ni som säger "ner med Intel". Säger ni även "Ned med Komplett/Inet" etc också för att dom konkurrerar ut små datorbutiker? Idiotiskt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Vad är det för fel att göra en offert på X antal processorer till X pris?

Inget fel med det, men det har inget med saken att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Vad är det för fel att göra en offert på X antal processorer till X pris?

Inget fel i att lämna en offert på x antal enheter för y pris, problemet kommer när det blir "och 20% ytterligare på y pris om ni inte använder våran konkurrent i några av era produkter", det är då det blir olämpligt

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds