Radeon HD 5870 större än Geforce GTX 285

Permalänk
Melding Plague

Radeon HD 5870 större än Geforce GTX 285

AMD:s kommande grafikkort Radeon HD 5870 är betydligt större än den föregående generationen, detta stod klart när de första bilderna läckte ut på nätet. SweClockers har de exakta måtten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fan va snyggt kortet var

Permalänk
Medlem

Då passar den nog inte i mitt chassi (gammalt Antec Sonata 1). Mätte igår 26-27 cm verkade vara max. Vi får hoppas det kommer kortare varianter.

Permalänk
Medlem

lätt de snyggaste kortet som finns idag.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt grafikkort. Vill ha=)

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

Kan plastkåpan runt kortet vara en "maskning", typ som stora biltillverkare gör när dom testar nya modeller men inte vill avslöja detaljer om utseende?
Har svårt tro att AMD släpper ett kort som riskerar att komma i retur i 50% av fallen då användaren inte kan få in kortet i sin låda.. Så dumma kan dom väl inte vara?!?!.. det kanske dom kan!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Snyggt men jävlar stort Och då kan man väl säga "jag har större grafikkort än du"

Permalänk

Snyggt! hoppas Antec 900 får in det.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lacrits
Kan plastkåpan runt kortet vara en "maskning", typ som stora biltillverkare gör när dom testar nya modeller men inte vill avslöja detaljer om utseende?

Nope

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Hehe matchar ju nästan X-Fi Titanium Fatal1ty kortet. Skulle ju funka riktigt bra det...

Gött mos... har ett 3870 X2 nu det borde ju inte vara mycket längre än det?

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Nope

Shrudder, du har samma uppsättning på chassi och grafikkort som mig själv. Vad tror du, kommer man få in ett 5870? Kanske om man skippar att ha en hårddisk precis bakom kortet?

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk

En sak som gör att d inte är lika "farligt" långt är juh att dom satt strömmen på långsidan ist för kortsidan som dom hade d på tidigare modeller (48xx, eller är d jag som borde gå och lägga mig igen xD

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

De har verkligen lyckats bra med designen. Men det är få som får plats med 28 cm långa grafikkort.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

De blir väll att man precis får in de i chassit. Snyggt kort.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Haha, absurt helt enkelt!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk

gillar färgkombinationen.....tycker det e otroligt tråkigt att amd inte kan vara lika duktiga på processorer som på deras Gpu sida...det behövs verkligen.....ska trycka in detta i min antec 300 sen om det så krävs att ja skär sönder burken:)

Visa signatur

AMD 6000+/CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME /GIGABYTE GA-M57SLI-S4 /Nvidia 8800GTS OC2 640Mb/ Syncmaster 931Bf/ corsair VX450W/ ANTEC three hundred/MX-518

Permalänk
Avstängd

Äh, har plats så det räcker i min Addtronics 7896A, samma med min 6896A..

Men jag river av skit kylaren ändå och monterar på en bättre.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

De'e najs.

Nej, men på senare tid har ju de flesta topkort varit uppe i dessa längder, även om inte lika extremt. Borde inte chassitillverkarna följt med och designat just delen där grafikkorten sitter för att ge dem like extra plats?

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Går in utan minsta problem i P182!

Permalänk
Medlem

Låter väl som ett mindre jetplan i gammal god ATI anda kan man förmoda

Permalänk

Det var ju inte så himla stort enligt tråden swec länkar till så är mitt 9800 GX2 lika långt, och det får plats utan problem

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Låter väl som ett mindre jetplan i gammal god ATI anda kan man förmoda

Hahaha ja antagligen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smokerubber
gillar färgkombinationen.....tycker det e otroligt tråkigt att amd inte kan vara lika duktiga på processorer som på deras Gpu sida...det behövs verkligen.....ska trycka in detta i min antec 300 sen om det så krävs att ja skär sönder burken:)

Hoppas det går in. Väldigt nyfiken på om det kommer passa i ditt chassi. Lagom dyrt och behöver köpa ett sånt tänkte jag

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lacrits
Kan plastkåpan runt kortet vara en "maskning", typ som stora biltillverkare gör när dom testar nya modeller men inte vill avslöja detaljer om utseende?

eftersom de står ATI RADEON på sidan av kortet så skulle de vara ganska osanolikt.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lacrits
Kan plastkåpan runt kortet vara en "maskning", typ som stora biltillverkare gör när dom testar nya modeller men inte vill avslöja detaljer om utseende?
Har svårt tro att AMD släpper ett kort som riskerar att komma i retur i 50% av fallen då användaren inte kan få in kortet i sin låda.. Så dumma kan dom väl inte vara?!?!.. det kanske dom kan!

Och varför skulle AMD bry sig om några skicka tillbaka korten för att de är för långa? Det är ju konsumentens problem..

Undra om man kan byta ut till 0,3" rör i bak för lite sportigare ljud istället?;)

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Om grafikkorten fortsätter växa så behöver man snart inte fundera på om de går in i chassit eller inte, för grafikkortet är chassit

Permalänk

Skulle vara intressant att veta om HD5850 är kortare. Det är bara att hoppas på det, annars får jag plocka fram Dremeln.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Hedersmedlem

Färgerna på referensmodellen: set ut att passa perfekt med visss DFI Lanparty kort.

Permalänk
Medlem

För min del får det gärna vara hur stort de vill, bara den presterar

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Äh, har plats så det räcker i min Addtronics 7896A, samma med min 6896A..

7896A, första chassit jag köpte. Kul att nån fortfarande kör med såna gamla grejer.

OnT: Hoppas att det kommer kortare versioner.