Radeon HD 5870 större än Geforce GTX 285

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Går in utan minsta problem i P182!

fan va gött då blir de ett

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk

Tror ni det passar i Antec 900?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Avstängd

eftersom HD4870 har sina strömkontakter på kortsidan så får man räkna på en centimeter eller två.

*letar febrilt efter en tummstock*

Jodå, HD4870 mäter nästan 27centimeter med rejält böjda strömkablar.

Så ja: kortet är längre, men tar inte nödvändigtvis upp mer plats.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

En av orsakerna till de större måtten är att det nya grafikkortet har avgasrörsformade insug i den inre änden som sticker ut en bit och kräver extra utrymme.

Hmm, strömkontakterna sitter precis i baksidan på kortet och de röda öppningarna sticker inte ut mycket utöver dem.

Dessutom frågar jag mig om de verkligen kan vara insug? Med tanke på fläktens design blåser den väl luft i en cirkel runt fläkten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Tror ni det passar i Antec 900?

Borde väl inte vara några problem eftersom den extra strömmen sitter på sidan. Går nog däremot inte ha en HDD vid den höjden så att säga.

Visa signatur

( ͡°╭͜ʖ╮͡° )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Går in utan minsta problem i P182!

Fast man lär väl behöva plocka bort övre HD-buren?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Med de hdds jag har i så skulle det där graffekortet inte få plats i mitt cooler master chassi! Det är ca 0,5cm utrymme mellan hdds och hd 4870 för mig.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damiano
fan va gött då blir de ett

Varför ett sådant gammalt chassi, när 192 har funnits ute ett bra tag? Jag har ett P180 och ett P192, det har ju.. err.. HÄNT EN DEL... i form av enkelhet och fiffiga lösningar.

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Inaktiv

Lite jävla passande att man fyller 18 imorrn och kommer åt mormors sparkonto som det ligger runt 8000 tusen på.. Och veckan efter släpper de 5870. ATI, jag älskar er.

JAG SKA HA DET HÄR Tror nog det går att knö in i mitt chassi, blir trångt men med tanke på hur dom placerat sladdarna så blir det nog inget problem

EDIT: Nu vart det lite fel ^^ Jag ska inte sno mormors pengar, men hon har sparat pengar på 2 konton som jag kommer åt när jag är 18 och 24. Schysst om man tömde sin mormors konto för att köpa ett nytt grafikkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Fast man lär väl behöva plocka bort övre HD-buren?

Undrar jag med för jag också som andra tråkmånsar äger ett P182SE :D. Jag behövde inte ta bort HD buren när jag körde med mitt gamla 8800GTX och det var bara några mm till buren. Denna gång kanske ska man ta bort den om ett 5870 eller 5870X2 ska in.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

a men shitt mitt 8800 är 23cm o de e redan trångt (Antec SLK3700)

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk

Ska inte utveckling innebära att sakerna blir mindre?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Fast man lär väl behöva plocka bort övre HD-buren?

antagligen, fast så är de ju alltid me p182 typ..

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Ska inte utveckling innebära att sakerna blir mindre?

Finns verkligen ingen logik i det. Nej.

Permalänk
Medlem

Tur man har ett Cooler Master Stacker 830
Dom är rätt djupa

Permalänk

Suck... Har SweC redaktion fått testkort och kan bekräfta att det verkligen är insug på baksidan?! För efter vad jag har sett av kylaren så finns det ingen möjlighet att de fungerar som insug. Och då har jag sett ovan- och undersida av kylaren.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

"kortare om man har annan kylning" ... Jo visst dom kan säkert kapa 5 mm till strömförsörjningen.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Låter väl som ett mindre jetplan i gammal god ATI anda kan man förmoda

Troligtsvis. Väldigt liten fläkt som ska transportera bort massa värme..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Ska inte utveckling innebära att sakerna blir mindre?

De har de blivit. Mindre och fler. I många fall kan "fler" innebära att totalen blir större.

Krympningen kan med all sannolikhet innebära mindre och strömsnålare kort i lägre klasser.

Permalänk
Medlem

Fy fan vad läckert grafikkortet är.. 2 såna hade suttit faint! xD

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Lite jävla passande att man fyller 18 imorrn och kommer åt mormors sparkonto som det ligger runt 8000 tusen på.. Och veckan efter släpper de 5870. ATI, jag älskar er.

JAG SKA HA DET HÄR Tror nog det går att knö in i mitt chassi, blir trångt men med tanke på hur dom placerat sladdarna så blir det nog inget problem

EDIT: Nu vart det lite fel ^^ Jag ska inte sno mormors pengar, men hon har sparat pengar på 2 konton som jag kommer åt när jag är 18 och 24. Schysst om man tömde sin mormors konto för att köpa ett nytt grafikkort

Det var säkert ett 5870 hon hade i åtanke när hon öppnade sparkontot för dig...

Permalänk

Vet inte om ni har sett detta dock, men postar ändå: http://news.ati-forum.de/index.php/news/34-amdati-grafikkarte...

Översatt länk: http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=sv&js=y&u=ht...

Porrigt värre med de insugen eller vad det är.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Inaktiv

är så glad att jag inte spelar PC-spel, för jag slipper slösa jättemycket pengar på hårdvara som denna

Permalänk
Medlem

Löjligt, korten blir bara större o större, kräver mer o mer ström och blir bara varmare och varmare, snart så ska man fan behöva ett fulltower chassi för att få in ett grafikkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
är så glad att jag inte spelar PC-spel, för jag slipper slösa jättemycket pengar på hårdvara som denna

Och jag är glad att jag inte spelar på någon rutten konsol med 5år gammal hårdvara, sämre online möjligheter och värdelösa kontroller..

Du måste inte lägga ner mycket pengar för att spela på PC, gör bara som konsollerna gör och kör spelen på låg grafik.

Permalänk
Medlem

Det som är löjligt är folk som köper små chassin

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Löjligt, korten blir bara större o större, kräver mer o mer ström och blir bara varmare och varmare, snart så ska man fan behöva ett fulltower chassi för att få in ett grafikkort

fulltower ftw? antec 1200 <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
är så glad att jag inte spelar PC-spel, för jag slipper slösa jättemycket pengar på hårdvara som denna

Härligt och givande inlägg, skönt att du kommentera så vi fick något vettigt att läsa:)

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
är så glad att jag inte spelar PC-spel, för jag slipper slösa jättemycket pengar på hårdvara som denna

De flesta klarar sig nog utan problem med en 4770/4850 alt 4870 eller Nvidias motsvarande...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
Suck... Har SweC redaktion fått testkort och kan bekräfta att det verkligen är insug på baksidan?! För efter vad jag har sett av kylaren så finns det ingen möjlighet att de fungerar som insug. Och då har jag sett ovan- och undersida av kylaren.

Då har du sett fel.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015