Hur gör man undersidor till sök på google?

Permalänk

Hur gör man undersidor till sök på google?

Rubriken säger nog inte allt. Det jag menar är om du text söker på "northkingdom" via google så har de under sitt namn en 4 "undersidor". Hur gör man för att lyckas med detta?

Hade inte alls varit fel att ha det till vår sida då den kommer ha så breda områden.

Permalänk
Medlem

Det är inget du kan lägga till själv. Från vad jag har hört så försöker google hitta någon form av navigator eller länkar som kan fungera som sådan och använder dessa. Vissa sidor (t.ex wikipedia) har ju även ett sökfält. Tror även dessa är som googles algorithms själv letar upp.

När du väl har fått länkar under ditt sökresultat på google så kan du dock ta bort länkar du inte tycker passar in via google webmasters. Men som sagt, du kan inte lägga till egna.

Permalänk
Medlem

Sätt upp en sitemap.xml.

Angående typ Wikipedias sökfält så är det nog inte automatiskt, utan något Google lagt dit själva.

Permalänk

Hur gör man en sådan sitemapp? Förstår inte av den där sidan, finns det exempel?

Okej, jag hitta en fin sida för att generera den.

Fler frågor.

1. Datumen som läggs i xmlen måste jag uppdatera dessa varje gång jag uppdaterar siten?

2. Vart lägger jag filen, bara i rotten och bör jag länka till den på något sätt från min index?

Fråga 2's svar: Det går text ladda upp genom webmasterverktyget i google.

Fråga 1, står kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Sätt upp en sitemap.xml.

Angående typ Wikipedias sökfält så är det nog inte automatiskt, utan något Google lagt dit själva.

Tror faktiskt det är automatiskt. Kommer ihåg att jag har sett någon helt random sida som hade sökfält direkt i sökresultatet på google.com.

Permalänk
Medlem