Permalänk
Medlem

Företagsnamn = TÄVLING!

Hallo!

Gnugga geniknölarna, få igång kreativiteten, olja kugghjulen och öppna hjärnkontoret!! Nu är det dags för Tävling!!!!

Jag och några polare har precis "startat" ett UF inriktat mot spelutveckling men vi har stora problem med att komma på ett namn till vårt företag.Vi efterfrågar alla på Hamsterpajs sammanlänkade kreativitet och vi kommer även att ge ut en färdig kopia av spelet till den personen som kommer med det vinnande bidraget!

OBS! företagsnamnet ska helst vara relaterat till spelvärden men ska helst inte vara bundet till vår produkt: Ballz

Visa signatur

Hemdatorn: Antec 900 | Q9550 @3,6Ghz | GA-EP45-DS6 | 4 GB OCZ Ram | 4870x2 (Med coola Zalmankylare på) | 750GB HDD | 750W Corsair Nätagg

Permalänk
Medlem

Du kunde väl åtminstone orkat ändra ifrån Hamsterpaj till SweClockers om du nu vill att andra ska jobba åt dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robino_
Du kunde väl åtminstone orkat ändra ifrån Hamsterpaj till SweClockers om du nu vill att andra ska jobba åt dig.

Jag blev förvirrad där ett tag och trodde jag var på hamsterpaj. Fast jag aldrig ens har varit in där =(..

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

gameIt.se (skynda skynda)

Permalänk
Medlem
Permalänk

Teh_Pojksn0pps?

Vette fan, iXams förslag va väl bra om det är ledigt.

Permalänk
Medlem

Gamevein.com ... what causes your blood to boil ?

Permalänk
Medlem

Swedengamemakers

Permalänk

Är det bara jag som tycker Ballz-bilden påminner lite väl mycket om Teewars...?

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Medlem

Infinitplay.com .... you never wish to stop it.

Permalänk
Medlem

Gamersluts.com ...... we love to let the game have its way with us

Permalänk
Medlem

FPSfreaks.com you just cant get it faster !

Permalänk
Medlem

Screenhunters.com ..... the game is out there... (ordspel: game betyder också byte för en jägare)

Permalänk
Medlem

SleepingAFK.com You won`t stop til you drop.....

Permalänk
Medlem

Är jag ensam i tråden...Bra då har ni bara min förslag i stort sett !

Permalänk
Medlem

Playnfun.com ... simple the best game out here.

Permalänk
Medlem

Sen när måste ett företagsnamn innehålla ".com" eller ".se"??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobamatics
Är det bara jag som tycker Ballz-bilden påminner lite väl mycket om Teewars...?

Tänkte också direkt på Teewars när jag såg bilden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Är jag ensam i tråden...Bra då har ni bara min förslag i stort sett !

Du kan ju kolla upp om dina förslag är tagna innan du spammar ner tråden med potensiellt värdelösa namn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Szandman
Sen när måste ett företagsnamn innehålla ".com" eller ".se"??

Jag skrev ".se" i mitt förslag för att indikera att det inte är upptaget.

Permalänk
Hedersmedlem

"Game Rollers" kanske.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

motiongame

Permalänk
Medlem

Ni kanske ska kalla er för Teewars-kopierarna?

Permalänk
Medlem

digital ink uf

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

kopia.se

Teewars FTW

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Noballz UF

Lamt att inte ändra från Hamsterpaj till Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Ni kanske ska kalla er för Teewars-kopierarna?

För det första så heter spelet vi tydligen "kopierar" TeeWORLDS inte wars... och för det andra så blir ballz mycket mer awesome än teeworlds!! xD

Visa signatur

Hemdatorn: Antec 900 | Q9550 @3,6Ghz | GA-EP45-DS6 | 4 GB OCZ Ram | 4870x2 (Med coola Zalmankylare på) | 750GB HDD | 750W Corsair Nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gulp0
För det första så heter spelet vi tydligen "kopierar" TeeWORLDS inte wars... och för det andra så blir ballz mycket mer awesome än teeworlds!! xD

anledningen till namnbytet

http://www.teeworlds.com/?page=journal&id=942

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Tänkte också genast på TeeWorlds när jag såg bilden.

Ett företag som inte orkar ändra från Hamsterpaj till SweClockers (fortfarande inte efter 3 dagar) och som kopierar ett annat på SweClockers känt spel förtjänar enligt mig inga bidrag. Åtminstone inget seriöst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gulp0
För det första så heter spelet vi tydligen "kopierar" TeeWORLDS inte wars... och för det andra så blir ballz mycket mer awesome än teeworlds!! xD

Där slocknade mitt intresse för detta projekt direkt, killar (eller tjejer) Jag vill ge er ett råd:

Tänk i nya banor, egna idéer osv när ni ska skapa ett UF företag (jag har själv gjort det).

Så istället för att göra en kopia (mer eller mindre) av teewars (numera teeworlds), tänk i andra banor.

Själva idéen med ett plattformspel är säkert en bra ide, men idéen med att det ska vara tennisbollar som hoppar runt och pangar på, där faller ni platt.

Lyssna gärna till mina råd, för UF projektet kommer bli så mycket roligare när ni har en helt egen ide och en egen produkt.

// Swordfish90

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000