Radeon HD 5870 större än Geforce GTX 285

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
ATI har skapat sig ett längre kort med dom där avgasrörsliknande hålen ... själva kretskortet är inte så långt...Är det bara jag som tycker det verkar som....penisförlängare........ att ha största kortet bara .... finns det någon rejäl anledning eller är detta någon teknologiskt penisavund....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklashog
Förbättrad kylning?.

Ja kanske det... Jag trodde det skulle framkalla gapskratt inte seriösa kommentarer ROFL Loosen up baby det var lite Humor....Inte en seriös fråga

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
ATI har skapat sig ett längre kort med dom där avgasrörsliknande hålen ... själva kretskortet är inte så långt...Är det bara jag som tycker det verkar som....penisförlängare........ att ha största kortet bara .... finns det någon rejäl anledning eller är detta någon teknologiskt penisavund....

Som redan skrivits, förbättrad kylning. Som kanske bekant så brukar inte grafikkortstillverkarna alltid använda referenskylningen så det kommer säkert kortare kort med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Äh, har plats så det räcker i min Addtronics 7896A, samma med min 6896A..

Men jag river av skit kylaren ändå och monterar på en bättre.

Kul att fler än jag fortfarande använder 7896A chassit dock kör jag mitt som HTPC så blir ju inget 5870 i det men kul att veta att det passar

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
är så glad att jag inte spelar PC-spel, för jag slipper slösa jättemycket pengar på hårdvara som denna

Grattis håll dig till kassol då:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd

Jobbigt långt kort.
Det är ju längre än moderkotet!

Dom borde göra mindre kort istället...
Half-height, half-lenght.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Jobbigt långt kort.
Det är ju längre än moderkotet!

Dom borde göra mindre kort istället...
Half-height, half-lenght.

Vänta på HD5430.

Permalänk
Hedersmedlem

Med den utvecklingen är det gött att man köpte en eatx låda senast...,

,undrar snarare hur ljudnivån blir på den nya generationen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Med den utvecklingen är det gött att man köpte en eatx låda senast...,

,undrar snarare hur ljudnivån blir på den nya generationen.

Min gissning: öronproppar OCH kåper för att slippa permanent hörselskada.

Permalänk
Medlem

Hahaha herregud jag måste had det kortet! Min 800d kommer se mindre ut en räcker inte!

Men intaget kommer komma just över min 140mm fläktar. Kommer säkert bli kanon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
... en radialfläkt kan inte ha insug på sidorna om man inte leder insugen in i centrum av fläkten..
... så kan jag inte förstå hur det skulle kunna fungera.

Teoretiskt borde man kunna göra fläkten ganska tunn och leda in luft från kortändan till fläktens centrum via en kanal mellan kretskortet och kylaren.

Tyvärr verkar ju enligt bilden fläktens kretskortsida vara ganska effektivt blockerad.

/Olle

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Min gissning: öronproppar OCH kåper för att slippa permanent hörselskada.

Eftersom HD 5870 spås ha en TDP runt ~180-200W så finns det ingen anledning att denna kylningen ska låta mer än t.ex. den på nuvarande GTX-serie.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

ska nog gå att få in två stycken i mitt 300, förhoppningsvis utan att behöva kapa allt för mycket

Permalänk

Känns som om plastkåpan både höjer värmen, och chansen att det inte får plats i chassit. Då kör jag hellre utan, även om det var snyggt

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

5850 verkar vara ett par centimeter kortare.
Kolla bilderna här:
http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=1336803&postcount=33...

I mitt fall så passar nog 5850 utan problem men 5870 kräver att jag tar fram sågen...

Permalänk

Mätte mitt HD3870 X2 i morse... 27cm och det går ju in i mitt NZXT Hush utan allvarliga problem så borde gå att klämma in det här med. (Det sitter i nedre PCIe x16 sloten med diskarna ovanför så att diskarna få vettig kylning ifrån främre fläkten).

Annars får man väl justera hd-rack lite allmänt sådär...

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Jag kan ingenting om aerodynamik, men kanske kan den inkapslade fläkten ha så kraftiga luftströmmar att det skapar ett insug om det finns vinklade öppningar i flödets väg.

Typ så här:
http://img146.imageshack.us/img146/8796/5870fanpaintskills2.j...

Om man kollar på en del 4870x2 är de väldigt tajt slutna som den här t.ex.:
http://www.twcarpc.com/photo/wwm/2008/M4870/M487004.jpg

Fläkten går åt andra hållet. Snnars så tror jag att de är så fläkten kyler. Så du har nog rätt i de. Precis som Buio visade högre upp.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Det där är väl inget, storleksmässigt fattas det flera cm jämfört med Voodoo 5..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoCK
Shrudder, du har samma uppsättning på chassi och grafikkort som mig själv. Vad tror du, kommer man få in ett 5870? Kanske om man skippar att ha en hårddisk precis bakom kortet?

Verkar vara på håret, kollade bara ögonmått.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Verkar vara på håret, kollade bara ögonmått.

Jag har ett 9800GX2 och de e oxå 28cm långt... och går in i ett Cooler master 690 utan minsta problem...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Inaktiv

HJÄÄLP!! Det RÅKAR läcka bilder och information på nätet igen!! Dessa hackers och insiders.....! Tur att vi fick nyheten på så mysiska vägar annars kanske vi inte hade fått den alls!! Jag menar det var ju en olyckshändelse.. Dessa läckor, någon borde täta dem för gott!