Permalänk
Medlem

Samsung N120

Hejsan! har lite avgörande frågor kring N120!
Har den multitouchplatta med scroll funktion?

Om datorn inte har scroll så köper jag någon annan burk! det är som sagt avgörande!

tack för snabba svar!

Permalänk
Medlem

Ja scroll är där men vet inte om det är multitouch.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 3070 - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk

Samsung N120 är nog den netbook som jag gillar mest För mej hade det varit ett givet köp

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Vet att Samsung NC10 har en scrollfunktion, så jag tror att N120 också har den...

Annars så finns det något som heter two finger scroll som man kan ladda ned och använda.

http://code.google.com/p/two-finger-scroll/

Permalänk
Medlem

Tackar! ska köpa mig N120 i veckan.

nästa fråga, jag har tillgång till windows 7. är bara tveksam om allt drivrutiner och mjukvara som samsung skickar med är kompatibel med nya OS:et.

tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Har som sagt inte N120, men med NC10 så funkar Win 7 hur smidigt som helst. Har inte stått på några komplikationer än så länge.

Fast skulle nog vänta ett tag till och införskaffa N140 när den kommer ut. Lanserades precis i UK.

Permalänk
Medlem

när kommer N140 till svealand?
vad har den som inte N120 har?
har hittat N120 för 4,6k.
vad kommer N140 att landa på tror du?

Permalänk
Medlem

N140 har kommit ut till UK nyligen och kostar kring 500 kr mer. Specs är någorlunda det samma, det enda skillnaden skulle nog vara ökad batteritid.

6-7h till 9-10h. Får väl se hur stor skillnaden blir. Beror också på vad du använder din dator till.

Finns en Samsung Netbook community där du kan läsa upp lite mer om du skulle vilja...
http://www.sammynetbook.com/news.php

Permalänk

Om du undrar nått över Samsung N120 så har jag en liggande här nu

EDIT: En sak som slår mej direkt är att det är ett jäkligt bra ljudkort i den faktiskt bästa ljudet som jag någonsin hört från en bärbar dator (Givetvis är den då kopplad med separata högtalare)

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Undrar lite om windows 7. Blir batteritiden sämre om jag installerar win 7 instället för xp? Hur mycket ungefär tror ni isåfall? Och flytter det på bra?