Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem

Aldrig under 50 FPS även i Abyss? Kom aldrig så långt så jag kunde testa Abyss...

Permalänk
Medlem

ah nä iofs har jag alldrig provat där iheller!

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Någon som vet om NCSoft ska släppa Lineage 3? Eller är detta typ som Lineage 3?

Permalänk
Medlem

När får dom med pre-select eller vad det nu heter få börja?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Preselection 20:00 BST (more) September 18t

Head Start 20:00 BST (more) September 20th

Står på http://eu.aiononline.com/uk/

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

trevligt att de tar bort gameguard.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk

Har ni fått era spel än? Har inte fått mitt ifrån webhallen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WinJi
Har ni fått era spel än? Har inte fått mitt ifrån webhallen.

det får du inte fören den 25te

Permalänk
Medlem

Vart kan man tanka klienten? Aion europe sidan funkar juh sådär =/

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dezmond
Någon som vet om NCSoft ska släppa Lineage 3? Eller är detta typ som Lineage 3?

Lineage 3 är på väg, dock vet att de började om hela projektet för ca 2,5 år sedan då deras källkod och annat bös blev stulen. Sedan har det dock varit 0 nyheter om spelet mest troligtvis har de lagt exakt all fokus på Aion och nu när aion är fullt ute lägger de ner mer tid på Lineage 3.

Dock är Aion inte som L2 på ganska många vis, enda likheter är att Aion som L2 är PVP fokuserade. Men det är ungefär allt. De har som sagt va lagt mycket fokus på Aion att bli mer western anpassad än L2 serien.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att förhandsboka på NCsofts hemsida med e-kort?

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Lineage 3 är på väg, dock vet att de började om hela projektet för ca 2,5 år sedan då deras källkod och annat bös blev stulen. Sedan har det dock varit 0 nyheter om spelet mest troligtvis har de lagt exakt all fokus på Aion och nu när aion är fullt ute lägger de ner mer tid på Lineage 3.

Dock är Aion inte som L2 på ganska många vis, enda likheter är att Aion som L2 är PVP fokuserade. Men det är ungefär allt. De har som sagt va lagt mycket fokus på Aion att bli mer western anpassad än L2 serien.

Ah, I see. Tackar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jenka27
Någon som vet om det går att förhandsboka på NCsofts hemsida med e-kort?

Går att köpa på steam för samma pris som deras hemsida med VISA/Mastercard osv.
Följer med samma skit också.

För övrigt märkte jag att man kan uppgrade från vanlig edition till collectors edition for 10€ hos NCSoft. Då är det billigare att köpa spelet hos webhallen och sedan uppgradera till Collectors än att köpa collectors direkt.
Ca 200kr billigare på det sättet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Vilken klass är det som kommer lvla (solo) fortast nu då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redruM
Vilken klass är det som kommer lvla (solo) fortast nu då?

Tja det är en ganska bra fråga, många klasser har downtime, Vissa klasser är bättre på vissa levels medans andra Suger.

T.ex. vet att Chanter är snabb till 30, och därefter VÄLDIGT slö.

Det enda jag kan svara på din fråga är att de snabaste level partyt = Chanter & Ranger. Då Ranger är DPS'n med bäst mana hantering och med chanter blir det ingen downtime alls.

Chanter + Assasin funkar oxo men då får du mana problem med Assasin dock mer DPS men blir endå slöare.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Köpte Aion på steam och det står EU i kvittot och liknande.
Men nu idag när jag tankat färdigt spelet och den ska uppdatera så står det att det är en amerikansk version.
Ska det stå så eller har steam klantat sig?

http://i36.tinypic.com/2li7n2r.jpg

EDIT: Löst sig. Det var STEAM som hade klantat till det rejält. Dom som har köpt Collectors Edition på steam har många fått enorma problem med att steam laddar hem fel version av spelet och lägger in fel språk och det går inte att lösa på något vettigt sätt.
Var tvungen att gå in på NCSoft och regga mitt konto och sedan ladda hem klienten från deras sida. Så nu har jag dubbla aion installerade med koreanska på min nord amerikanska version.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Är det någon som INTE kört alfa/betan här? Jag fick ett ryck liknande det jag fick inför WoW releasen och bokade spelet bara några dagar innan det släpptes även fast jag inte visste nånting om spelet.

Jag gillar att utforska och läsa allt jag kommer över in-game för att lära mig mer. Kommer jag bli lämnad bakom medans alla redan vet vilken klass dom ska spela/vad dom ska göra när dom loggar in?

Det jag vet är att man har vingar och att det finns två raser typ.

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Godo
Är det någon som INTE kört alfa/betan här? Jag fick ett ryck liknande det jag fick inför WoW releasen och bokade spelet bara några dagar innan det släpptes även fast jag inte visste nånting om spelet.

Jag gillar att utforska och läsa allt jag kommer över in-game för att lära mig mer. Kommer jag bli lämnad bakom medans alla redan vet vilken klass dom ska spela/vad dom ska göra när dom loggar in?

Det jag vet är att man har vingar och att det finns två raser typ.

Det finns mer djup än så i spelet, man kan slåss också=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Det finns mer djup än så i spelet, man kan slåss också=)

Ja och så ska man tydligen kunna "chatta" med varandra också.

Nej men det är klart jag vet på ett ungefär hur det är uppbyggt. Vad jag inte vet är hur tex stridssystemet är uppbyggt. Likaså questsystemet. Känns som om jag kommer komma på efterkälken när jag måste "lista ut" hur allting funkar medans alla andra redan har spelat alfa/beta i flera månader.

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem

jag har headstart access så jag kan lika gärna provspela det, gillar inte art stylen dock

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Finns det många instanser, även från tidig level som i WoW?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Inaktiv

första e lvl 25-28 vad jag förstår

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Köpte Aion på steam och det står EU i kvittot och liknande.
Men nu idag när jag tankat färdigt spelet och den ska uppdatera så står det att det är en amerikansk version.
Ska det stå så eller har steam klantat sig?

http://i36.tinypic.com/2li7n2r.jpg

EDIT: Löst sig. Det var STEAM som hade klantat till det rejält. Dom som har köpt Collectors Edition på steam har många fått enorma problem med att steam laddar hem fel version av spelet och lägger in fel språk och det går inte att lösa på något vettigt sätt.
Var tvungen att gå in på NCSoft och regga mitt konto och sedan ladda hem klienten från deras sida. Så nu har jag dubbla aion installerade med koreanska på min nord amerikanska version.

Bilden där är 100% korrekt, Det är sak samma ifall det står NORTH AMERICA, NA, EU eller INGET.

Allt du gör: File -> Settings
Under advanced, clicka i English samt Europe

Har spelet fortfarande inte engelska efter nerladdning går det oxo MYCKET enkelt och smidigt att fixa
Högerclicka där det står Aion, välj Properties Tryck Language Options och restten burde du fatta själv.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Bilden där är 100% korrekt, Det är sak samma ifall det står NORTH AMERICA, NA, EU eller INGET.

Allt du gör: File -> Settings
Under advanced, clicka i English samt Europe

Har spelet fortfarande inte engelska efter nerladdning går det oxo MYCKET enkelt och smidigt att fixa
Högerclicka där det står Aion, välj Properties Tryck Language Options och restten burde du fatta själv.

Nu är du helt ute och cyklar. Spelar visst roll vilken version av Aion du har och språket i spelet är redan inställt på engelska. Är bara Steam som fuckat upp skiten.
Om man nu skulle vilja fixa det så ska man dra hem filen som innehåller språket från någon som har Aion installerat normalt. Annars får man leva med koreanska oavsett vilka reginal settings man väljer.
Finns flera posts på steams forum om detta.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Nu är du helt ute och cyklar. Spelar visst roll vilken version av Aion du har och språket i spelet är redan inställt på engelska. Är bara Steam som fuckat upp skiten.
Om man nu skulle vilja fixa det så ska man dra hem filen som innehåller språket från någon som har Aion installerat normalt. Annars får man leva med koreanska oavsett vilka reginal settings man väljer.
Finns flera posts på steams forum om detta.

jag kör inte i steam och jag har NA också bara att ställa in i settings så kan du spela på alla EU servrar och det spelar ingen roll vad det står efter Aion

Permalänk
Medlem

Det är steam som klantat, de skickar inte med rätt enu.pak vilket gör att klienten väljer standardspråket vilket är koreanska. Lättast att lösa är att få 2_enu.pak skickad från någon som har den och lägga den i L10N mappen.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Så nu har jag gjort en Asmodian Mage på Perentor som, vad jag förstår, är den inofficiella svenska servern. Började som en mage i WoW och gillar att kötta utan att bli köttad på så att säga.

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Godo
Så nu har jag gjort en Asmodian Mage på Perentor som, vad jag förstår, är den inofficiella svenska servern. Började som en mage i WoW och gillar att kötta utan att bli köttad på så att säga.

Då vet jag vem jag skall leta efter på slagfälten! Skapade en Elyos-präst på Perento jag.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)