Byta prdukt före den kommit ?

Permalänk

Byta prdukt före den kommit ?

Hallå , jag har beställt en ipod touch 8gb från multitronic.fi.Efter lite funderingar så har jag kommit på att den kanske har lite för lite minne och jag tänkte då om jag kan avbeställa min 8gb ipod och ändra till en 16gb ? Beställde den på onsdagen så den borda ju har börjat åka hitåt...

Tack för snabba svar !

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Inaktiv

Re: Byta prdukt före den kommit ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Hallå , jag har beställt en ipod touch 8gb från multitronic.fi.Efter lite funderingar så har jag kommit på att den kanske har lite för lite minne och jag tänkte då om jag kan avbeställa min 8gb ipod och ändra till en 16gb ? Beställde den på onsdagen så den borda ju har börjat åka hitåt...

Tack för snabba svar !

Hej,

Du har 14 dagars ångerrätt, och så länge paketet är oöppnad, så är det inga problem, men jag tror att du är tvungen att stå för frakten tillbaka eftersom det inte var fel på produkten utan att du bara ångrade dig, vilket inte är deras ansvar = du betalar.

Permalänk

Re: Re: Byta prdukt före den kommit ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Hej,

Du har 14 dagars ångerrätt, och så länge paketet är oöppnad, så är det inga problem, men jag tror att du är tvungen att stå för frakten tillbaka eftersom det inte var fel på produkten utan att du bara ångrade dig, vilket inte är deras ansvar = du betalar.

Det låter jätte bra , måste man säga till dom om man vill byta eller finns det någon knapp som man klickar på?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Kommer paket hem eller till närmsta postkontor?

Det är bara att du ringer / mailar deras kundservice och sen går du till posten så kan dom sätta en stämpel på paketet att du inte vill ta emot den

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Kommer paket hem eller till närmsta postkontor?

Det är bara att du ringer / mailar deras kundservice och sen går du till posten så kan dom sätta en stämpel på paketet att du inte vill ta emot den

Närmaste postkontor

så jag mailar dom och säger att jag tog fel storlek på ipoden och när jag ser att dom tagit bort produkten så beställer jag 16gb istället ? varför måste jag gå till posten så att dom kan stämpla den ?

föresten vet någon när 3rd av ipod touch kommer till sverige ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Närmaste postkontor

så jag mailar dom och säger att jag tog fel storlek på ipoden och när jag ser att dom tagit bort produkten så beställer jag 16gb istället ? varför måste jag gå till posten så att dom kan stämpla den ?

föresten vet någon när 3rd av ipod touch kommer till sverige ?

Ring istället, du får snabbare fram ditt ärende. Epostläsning är inget som verkar prioriteras alltför högt på många butiker..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
föresten vet någon när 3rd av ipod touch kommer till sverige ?

Den har redan kommit?
Bara beställa från apple.se så får du ju den nya?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Den har redan kommit?
Bara beställa från apple.se så får du ju den nya?

Aha trodde den skulle komma i helgen

funderar starkt på 16 eller 32gb

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Aha trodde den skulle komma i helgen

funderar starkt på 16 eller 32gb

16gb finns inte om du ska ha "3G".
Dom tog bort den, och har bara 8, 32 och 64GB nu.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Byta prdukt före den kommit ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Hej,

Du har 14 dagars ångerrätt, och så länge paketet är oöppnad, så är det inga problem, men jag tror att du är tvungen att stå för frakten tillbaka eftersom det inte var fel på produkten utan att du bara ångrade dig, vilket inte är deras ansvar = du betalar.

Det är nödvändigtvis inte alls så att Åland (självstyre i Finland) har en sån lag. Vi har dock några konsumentkunniga finländare på forumet som säkert hjälper till..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
16gb finns inte om du ska ha "3G".
Dom tog bort den, och har bara 8, 32 och 64GB nu.

Jo jag vet att 16gb inte har 3g men det spelar väl ingen roll ? 8gb 2g och 8gb 3g är ju likadana också

Tror jag väljer 8gb ändå blir så jobbigt att vänta ännu längre om inte apple.fi skickar till åland snabbt

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607