Permalänk
Medlem

Hjälp med idée

Hejsan är ny här! , Håller på med en hemsida och har precis lärt mig lite HTML/CSS men jag vill nu har något på sidan liksom en funktion. Så man som användare kan liksom göra något.

Så jag helt enkelt en "funktion" jag kan ha på min hemsida väldigt simpel för kan väldigt lite

MVH Kalle

Permalänk
Medlem

Vad syftar på för slags funktion då ?:)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Länkar??
Bädda in ett youtube-klipp kanske kan vara ett bra första projekt att öva på!

Permalänk
Medlem

Låter som att du vill ha någon form av severspråk. Titta på PHP i så fall, det brukar lämpa sig för nybörjarprojekt.

Permalänk
Medlem

Youtube idéen har jag redan kört. Och vad för funktion vet jag ju inte står still i huvudet !

Permalänk

Fixa en enkel gästbok eller liknande då?

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk

omröstning?? har ingen aning vet inte om det är svårt

lycka till iaf

Permalänk
Medlem

En gästbok gärna men kan inte koda en ;/, och vill inte ha en som öppnas i ett nytt fönster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appeleye
En gästbok gärna men kan inte koda en ;/, och vill inte ha en som öppnas i ett nytt fönster.

Lär dig?

Permalänk

Inte alls svårt att göra en simpel gästbok om du bara lär dig lite php... Lär finnas tutorials på nätet som visar precis hur man gör... Som den här:

http://www.php-mysql-tutorial.com/wikis/php-tutorial/creating...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Inte alls svårt att göra en simpel gästbok om du bara lär dig lite php... Lär finnas tutorials på nätet som visar precis hur man gör... Som den här:

http://www.php-mysql-tutorial.com/wikis/php-tutorial/creating...

Japp en gästbok är nog ett av de första sakerna man kan lära sig. Om du bara ger dig in på det kommer du nog kunna skriva en på mindre än en dag. När man väl förstår vad all kod gör är det jätte enkelt!

Visa signatur

Corsair 650W || MSI Z68A-GD65 (G3) || Asus R9 290 OCII || Intel i7 2600K, 3.4GHz || 4x4GB 1600MHz Corsair || Arch Linux || Fractal Design R4 || 120hz BenQ 24" 2ms + Benq 24" 2 ms || Cyborg Rat 7 || Corsair K90 || Logitech Z5500 5.1 Ljudsystem