Permalänk
Medlem

Fel beställning

Hejsan!

Jo det är så att jag köpte en dator ifrån komplett i fredags och ångrade mig sedan då jag såg att jag av misstag tagit fel dator( vet dock inte hur)
och tänkte då kolla hära ifall det är möjligt att få tillbaka pengarna för denna och sen köpa dne rätta datorn.

Ifall det går vart ska jag vända mig?

Tack på förhand för svar.

Permalänk
Medlem

Du bör vända dig till Komplett

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk

Vad är det du har köpt då?

Permalänk
Medlem

Du borde ju använda dig av din ångerrätt om du inte har öppnat varan eller tagit emot den.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10180 detta är varan jag köpt och den är inte skickad ännu men fick ej reda på något via komplett ifall jag kan få pengarna tillbaka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbe94
http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10180 detta är varan jag köpt och den är inte skickad ännu men fick ej reda på något via komplett ifall jag kan få pengarna tillbaka

Fyfan vilket överpris (kostar väl ca. 5000kr att bygga själv eller 5600kr för Inet att montera en dator som presterar bättre!). Synd att du inte frågade först. Och vilken är den "rätta" datorn så du inte gör samma misstag igen?

Permalänk

Om den inte är skickad behöver du ju bara säga upp ordern :S

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10390&utm_source=komplet...

Denna är den rätta datorn, valde att köpa en färdigbyggd då jag alldrig tidigare byggt en själv, dock blev det ju lite fel.

Går ej att sägs upp ordern när den ligger för plock enligt dem.

Permalänk
Medlem

Inte alls.... Man fick ju med skärm, windows 7 och bra chassi.

Dock kanske lite ram minne...

Permalänk

sorry glömde det

Permalänk
Medlem

Så det går alltså att ångra köpet när varnan inte skickats ännu?

Permalänk

Hämta inte ut den då, skyll på att du inte har råd. sen får du ta smällen på frakten plus lite till. Om du nu är så jätte missnöjd så gör som jag sade. Den stannar bara på posten i ca 2 veckor.(Vet inte om det är samma överallt). Om du nu valt postförskot som jag hoppas att du gjort.

Visa signatur

Fractal Design North, Intel i7 14700K, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, MSI Radeon RX 6900 XT 16GB GAMING X TRIO, Kingston 64GB 5200MHz DDR5, EK-AIO Elite 360 D-RGB, Corsair RM1200x Shift 1200W, WD Black SN850X 2TB Gen 4, Samsung 980 NVMe 1TB, Samsung 960 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Distansköplagen är din räddning.

läs här

Citat:

Ångerrätten

När du köper en vara eller en tjänst på distans eller vid hemförsäljning har du enligt lagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar, när du handlar inom Sverige.

Men öppna inte kollit, ta emot det och kontakta komplett för att skicka tillbaka det. Du kommer att få stå för frakten.

Visa signatur

"Old enough to know better, young enough to do it anyway"

Permalänk
Medlem

Tack för de snabba svaren och kommer kontakta komplett om detta imorrn då det ser ut som om jag komer kunna få ångra köpet:)

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Eeeh, värd tråd, vad sägs om att kontakta Komplett direkt istället innan de hinner skicka grejerna? ~.~