Hemlock är inte Radeon HD 5870 X2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Och dom har tänkt att köra SLI/Crossfire med high-end kort?

Troligtvis tänker dom försöka

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Och hur många av dom som köpt kommer att köra SLI/CF på en "seriös" nivå tror du?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Och dom har tänkt att köra SLI/Crossfire med high-end kort?

Intressant att se hur ni sitter och försöker försvara dom som köpt coreI5.

Av ren nyfikenhet, har ni själv köpt ett sånt system? eller kanske rekommenderat ett till någon närstående?

Att köra korten i x8 är en flaskhals redan idag, allt annat är lögn. Sen kan man diskutera hur stor, men det är en annan fråga.

Därimot ser det helt annorlunda ut till hd58xx serien.
Med den prestandan är 8x linorna en ganska betydande flaskhals.

Ni säger att alla kanske inte planerar att köra crossfire. Sure, kan vara så. Men varför ska man undanröjja den möjligheten redan idag idag?

Om ett halvår kanske det vore en lämplig uppgradering att köpa sig ett till kort. Det kanske rent utav att det blir en kampanj med billiga hd58xx kort på 30% rabbat. Vore ett förträffligt tillfälle att få en prestandaboost.

Så som jag ser det finns det två alternativ om man vill ha en prestanda dator med god uppgraderingsmöjlighet.

Köra på coreI7 920 system eller ett AM3 system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Nvidia chefen filmad i den stund han tar emot beskedet om ATI lanseringen
http://www.youtube.com/watch?v=FR45ja_fNzU&NR=1

Måste bara säga att det där var sjukt bra! Gillar verkligen alla roliga textningar till det klippet, tex när Empiret Total War kom...

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Intressant att se hur ni sitter och försöker försvara dom som köpt coreI5.

Av ren nyfikenhet, har ni själv köpt ett sånt system? eller kanske rekommenderat ett till någon närstående?

Att köra korten i x8 är en flaskhals redan idag, allt annat är lögn. Sen kan man diskutera hur stor, men det är en annan fråga.

Därimot ser det helt annorlunda ut till hd58xx serien.
Med den prestandan är 8x linorna en ganska betydande flaskhals.

Ni säger att alla kanske inte planerar att köra crossfire. Sure, kan vara så. Men varför ska man undanröjja den möjligheten redan idag idag?

Om ett halvår kanske det vore en lämplig uppgradering att köpa sig ett till kort. Det kanske rent utav att det blir en kampanj med billiga hd58xx kort på 30% rabbat. Vore ett förträffligt tillfälle att få en prestandaboost.

Så som jag ser det finns det två alternativ om man vill ha en prestanda dator med god uppgraderingsmöjlighet.

Köra på coreI7 920 system eller ett AM3 system.

Se sign för system, det är inte så svårt. Har jag rekommenderat ett s1156-system åt bekanta? Självklart! Man behöver inte SLI/CF för att spela WoW i 1680x1050. Dessa rekommendationer har dessutom blivit riktade åt folk som än idag sitter på P4or och A64or. Det säger väl en hel del om hur mycket "hardcore gaming" dom kör. Men det kan du så klart räkna med, kommer nån och fråga av mig hur dom ska få bäst prestanda i 2560x1600 så kommer rekommendationen att bli s1336. (Så du kan ju ta dig en funderare på vad min nästa plattform blir...)

Nu vet jag att det inte representerar verkligheten men Steams hårdvaruundersökning (för augusti) visar att dryga 2,5% av alla användare kör multiGPU-lösningar.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem

Du ser helt enkelt endast till vad som är bäst här och nu?

Att du sedan undanröjjer uppgraderingsmöjligheter ett halvår frammot. Eller tja, ska vi säga försvårar?
Det spelar mindre roll.

Det är faktiskt vanligare än du tror att folk köper ett till grafikort när fpsn börjar bli för låga.

Tråkigt att slå undan benen för sånna idér här och nu.

Du vet ju inte heller om dina wow kompisar kommer köra 100% wow resterade datorns livstid.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Du ser helt enkelt endast till vad som är bäst här och nu?

Att du sedan undanröjjer uppgraderingsmöjligheter ett halvår frammot. Eller tja, ska vi säga försvårar?
Det spelar mindre roll.

Det är faktiskt vanligare än du tror att folk köper ett till grafikort när fpsn börjar bli för låga.

Tråkigt att slå undan benen för sånna idér här och nu.

Du vet ju inte heller om dina wow kompisar kommer köra 100% wow resterade datorns livstid.

Heh, du satsar verkligen hårt på att klanka ner på s1156-plattformen? Tror du till att börja med att alla spelar?
Det är vanligare än vad du tror att folk köper ett t.ex. 9600gt (eller vad nu motsvarade GT200-rebadge heter ) i dag än ett 4890. Då är den lättaste vägen att köpa ett nyare grafikkort.

Varför skall allt vara så svart och vitt?

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Heh, du satsar verkligen hårt på att klanka ner på s1156-plattformen? Tror du till att börja med att alla spelar?
Det är vanligare än vad du tror att folk köper ett t.ex. 9600gt (eller vad nu motsvarade GT200-rebadge heter ) i dag än ett 4890. Då är den lättaste vägen att köpa ett nyare grafikkort.

Varför skall allt vara så svart och vitt?

Om du checkar köpråd här på forumet så kommer det ganska snart stå klart för dig att 99% ska använda datorn till just spel.

För minoriteten som inte ska göra det finns det såklart undantag.

Såklart finns det folk som köper nvidia också. Men ett smart drag är ju då att köpa nvidia chipset på samma gång så möjligheten till SLI i framtiden finns kvar.

Nu har ju inte nvidia något att sätta emot 58xx serien så vi kommer nog iofs se mindre nvidia framöver. Men det hör inte riktigt hit.

Permalänk
Medlem

Vafan... vad ska man nu köpa? 2st 5870 känns dyrt...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Vafan... vad ska man nu köpa? 2st 5870 känns dyrt...

Ett nu, ett till när behov finns

*Förutsatt att du inte har core i5* J /K

Permalänk
Medlem

Jag har inte i5

Jag har idag 4870x2 + 4870 i Crossfire, ett 5870 kommer ju inte vara bättre än detta så behovet finns redan idag.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Intressant att se hur ni sitter och försöker försvara dom som köpt coreI5.

Av ren nyfikenhet, har ni själv köpt ett sånt system? eller kanske rekommenderat ett till någon närstående?

Att köra korten i x8 är en flaskhals redan idag, allt annat är lögn. Sen kan man diskutera hur stor, men det är en annan fråga.

Därimot ser det helt annorlunda ut till hd58xx serien.
Med den prestandan är 8x linorna en ganska betydande flaskhals.

Ni säger att alla kanske inte planerar att köra crossfire. Sure, kan vara så. Men varför ska man undanröjja den möjligheten redan idag idag?

Om ett halvår kanske det vore en lämplig uppgradering att köpa sig ett till kort. Det kanske rent utav att det blir en kampanj med billiga hd58xx kort på 30% rabbat. Vore ett förträffligt tillfälle att få en prestandaboost.

Så som jag ser det finns det två alternativ om man vill ha en prestanda dator med god uppgraderingsmöjlighet.

Köra på coreI7 920 system eller ett AM3 system.

Ja jag har byggt många 1366 och några 1156 system men eftersom jag håller på med entusiastsystem i ett par olika prisklasser så har jag från igår sluttat erbjuda 1156 plattformen överhuvudtaget, pga bandbreddsflaskhalsarna, som en neranför dig skrev flaskhalsarna finns redan , även om det med dagens kort gäller de med dubbla gpu, för dom kräver x16 pci-e och kan det erbjudas i en kortplats så är resterande begränsat till x1 pci-e och kör man två så är man begränsad til x8+x8 så x2 sli eller crossfire med enkla gpu kan till NÖD gå men en trippelkonfiguration är helt uteslutet... och tänk inte på två dubbelmackekort eller två NG enkel gpu kort..... och problemet ligger i både mobo och cpu för 1156 så det kommer inte lösa sig, det är och förblir en mellanklassplattform som är i stort sett lika dyr som en entusiastplattform. Synd att många inte såg den smällen komma bara, utan har köpt plattformen för den var nyare när den i själva verket inte är det utan senare färdigställt och inte alls är nått man bygger en highend grafiklösning på, utan en mycket bra allemansplattform.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Jag har inte i5

Jag har idag 4870x2 + 4870 i Crossfire, ett 5870 kommer ju inte vara bättre än detta så behovet finns redan idag.

1366 Har så hög bandbredd att du inte behöver använda sli bryggor fast du promptas att göra det, utifall korten och programvaran sitter på ett sämre system, jag har själv provat och det går utmärkt även med 3 stk GTX285 ! Jag har dock inte provat quad sli.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Intressant att se hur ni sitter och försöker försvara dom som köpt coreI5.

Av ren nyfikenhet, har ni själv köpt ett sånt system? eller kanske rekommenderat ett till någon närstående?

Att köra korten i x8 är en flaskhals redan idag, allt annat är lögn. Sen kan man diskutera hur stor, men det är en annan fråga.

Därimot ser det helt annorlunda ut till hd58xx serien.
Med den prestandan är 8x linorna en ganska betydande flaskhals.

Ni säger att alla kanske inte planerar att köra crossfire. Sure, kan vara så. Men varför ska man undanröjja den möjligheten redan idag idag?

Om ett halvår kanske det vore en lämplig uppgradering att köpa sig ett till kort. Det kanske rent utav att det blir en kampanj med billiga hd58xx kort på 30% rabbat. Vore ett förträffligt tillfälle att få en prestandaboost.

Så som jag ser det finns det två alternativ om man vill ha en prestanda dator med god uppgraderingsmöjlighet.

Köra på coreI7 920 system eller ett AM3 system.

Försvara? Varför skulle i5 köpare behöva försvaras? Det är inte så att dem har tänt eld på nån lada eller strypt en guldfisk. Förstår verkligen inte poängen med ditt inlägg.

Och varför skulle i5 köpare "undarröja den möjligheten" (Crossfire)? Det går som bekant utmärkt att köra CF på i5 plattform. Enda argumentet skulle vara att bandbredden inte är så bra som den kan vara, men det kan knappast vara en realistisk anledning till att ovanstående köpare skulle behöva försvaras, som om dem gjort världens felköp. Långt ifrån alla tänker CF. Långt i från alla som tänker CF tänker high(est)end.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Inaktiv

Att köpa ett överdimensionerat system utan att dra nytta av det är som att kasta pengarna i sjön. Ska man ha det värsta så är det givet att det är s1366-plattformen som gäller.

Att endast köra Word/Excel på en i7 975 + 12GB Ram + CF/SLI med entusiast grafikkort-rig är ren kapitalförstöring. Först det höga inköpspriset och därefter elförbrukningen.

Därför bör behovet styra vilken typ av rigg man köper. Min erfarenhet säger att det blir oftast billigare att köpa en HEL ny rigg när man skall uppgradera. Visserligen finns det folk som köper ett grafikkort först och sen kompletterar det med ett likadan för att köra SLI/CF. Många tror då att prestandan fördubblas vilket inte är riktigt sant. Ibland blir CPUn eller själva systemet en flaskhals (brist på bandbredd).

Så då är det imho bättre att kränga det gamla systemet och köpa helt nytt. Uppgraderingsmöjligheter är bra, men i realiteten sällan det är värt det (förutom minnesuppgraderingar, men priset på såna kan ju gå upp och ned). CPUn är inte heller värt att uppgradera då plattformen är då gammal och uttjänt.

Permalänk
Avstängd

Och där kommer AM3 in i bilden.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av mjaa
Och där kommer AM3 in i bilden. [/QUOTE
Totalt korrekt.. men på den plattformen är ju inte prollarna i närheten av intels i7 varken som 1156 eller 1366 men dom har ju en ordentlig nordbrygga i alla fall. Så hadde dom stoppat en ordentlig nordbrygga på 1156 skulle det vara löst, men då har man ju ett par hundringar dyrare kort och kan lika gärna köra 1366... ändå ! Men om dom lyckas öka bandbredden på 1156 prollarnas integrerade nordbrygga eller sänka latenserna på en riktig nordbrygga till den nivå dom integrerade har så skulle det vara interessanta parametrar att titta på....

Men jag håller med ! AM3 är bättre än 1156 *definitivt* i dagsläget men dom måste komma med effektivare processorer !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Men jag håller med ! AM3 är bättre än 1156 *definitivt* i dagsläget men dom måste komma med effektivare processorer !

För spel ÄR Phenom II en effektivare processor. Men dagens spel är inte anpassade för processorer som Phenom, i5 eller i7 (processorer med L3 cache som bl.a. kan användas för inter-core comunication och kan försörja alla kärnor med data). Spel idag är gjorda för DX9 eller DX10 samt skall fungera på en tvåkärnig. DX9 och 10 sköter all rendering från en tråd.

Ett tips är och kolla denna video: http://www.quakeunity.com/file=2919
79 minuter in där berättar john carmack lite om vilket arbete processorn utför vid olika typer av arbete.

När man testar spelprestanda idag så handlar det mesta om att rita trianglar, det är en enkel uppgift för processorn och data är strömlinjeformad. Prefetchers och den typ av cache intel har fungerar mycket bra för den typ av enkelt arbete.
Det är bara och läsa på om hur prefetching fungerar.

Så fort det blir mer komplicerat (lyssna på videon) så fungerar inte prefetching eftersom det kladdar ner cachen, det måste stängas av för annars orsakar detta sämre prestanda även om det är väldigt bra för hastigheten vid enklare arbeten.

Cachen på phenom är mycket mer flexibel och därmed blir antalet träffar högre vid komplicerade situationer.

Angående att köra två stycken pci x16. Jag tror inte det är så viktigt för grafik, dx11 har ju optimerats för att minska trafiken mellan grafikkort och processor. Den enkla uppgiften som intel är så duktig på (räkna ut trianglar) har man flyttat över till att det nu kan skötas mycket mer av grafikkortet (tekniken kallas för tesselation).

Vad som däremot kan vilja ha väldigt mycket hastigheten mellan processor och grafikkort är fysikberäkningar om de skall utföras av grafikkortet. vad jag vet så är just flaskhalsen mellan cpu och grafikkort just den orsak till varför man kanske struntar och låta grafikkortet räkna fysik och istället lägger det på processorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Om du checkar köpråd här på forumet så kommer det ganska snart stå klart för dig att 99% ska använda datorn till just spel.

För minoriteten som inte ska göra det finns det såklart undantag.

Såklart finns det folk som köper nvidia också. Men ett smart drag är ju då att köpa nvidia chipset på samma gång så möjligheten till SLI i framtiden finns kvar.

Nu har ju inte nvidia något att sätta emot 58xx serien så vi kommer nog iofs se mindre nvidia framöver. Men det hör inte riktigt hit.

Jepp, de flesta i köpråd skall använda datorn till spel, men de har dessutom inte budget att köpa ens ETT HD5870, ännu mindre två. Så andelen entusiastspelare är mycket mindre, snarare 10% av de som vill ha köpråd (och detta är ju ändå på ett forum för datorintresserade, i samhället i övrigt är siffran mindre).
Om du inte är entusiast, utan kommer att köra med ett mid-end kort, så kommer det dröja ett rätt bra tag innan PCI-e bandbredden är ett problem.

I anandtechs test, så märktes knappt problemet alls med dubbla GTX275, medan det var märkbart med dubbla hd4870X2.
Följdaktligen kommer inte problemet märkas på en s1156 dator med ett HD5850, med ett HD5870 eller knappt ens med två HD5850.

Om man nu tittar på vilken budget som i merparten av köprådstrådarna läggs på grafikkortet, så är den någonstans mellan 1000 och max 2500kr. För de pengarna så får du som mest ETT HD5850. Så att säga att det är ett problem med hänvisning till vad som förekommer i köprådstrådarna är att ta i rejält för mycket.

Jag säger inte att det inte finns ett bandbreddsproblem med s1156, utan att de flesta inte kommer att påverkas av det.
Om man är entusiast och vill ha det bästa, så köper man s1366. Om man vill ha bra spelprestanda (köra crossfireX med två high-end grafikkort) och inte har riktigt lika mycket pengar, så köper man Phenom II 965.
Vill man ha en kraftfull burk, till ett bra pris och inte tänkt köra två high-end kort i crossfireX/SLI så kan man gott köpa s1156.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Jepp, de flesta i köpråd skall använda datorn till spel, men de har dessutom inte budget att köpa ens ETT HD5870

Med tanke på hur snabbt hårdvara sjunker i pris så har man det om något halvår. Snart går det och köpa ett 4850 för bara några hundringar (om det ens går och köpa), eller har man det begagnat så får man nästa ge bort det eftersom det inte går och sälja. 4850 är då ett mycket snabbt kort även om det finns monster idag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klk
Med tanke på hur snabbt hårdvara sjunker i pris så har man det om något halvår. Snart går det och köpa ett 4850 för bara några hundringar (om det ens går och köpa), eller har man det begagnat så får man nästa ge bort det eftersom det inte går och sälja. 4850 är då ett mycket snabbt kort även om det finns monster idag.

Nja, troligare är att HD4850 utgår till förmån för en nyare budgetmodell med mindre tillverkningsteknik som är billigare att tillverka.
Ser man historiskt på hur det varit tidigare, så är det så det går till.
Kortet utgår ur sortimentet och priset på de kort som finns kvar hos butikerna fryses (eller t.o.m går upp).
Det är bara att ta en sökning på prisjakt på 8800GT t.ex. som likt Hd4850 var ett prisvärt högre mellanklasskort vid lansering och som erbjöd bra prestanda för sitt pris länge. Nu finns kort av senare generationer som är billigare och presterar bättre. Du ser inga 8800GT som säljs för några hundralappar i butik.
Detsamma gäller för X1950Pro, eller 7900GT från generationen före (samma pris/prestandabild där).

Dock kan jag hålla med om att grafikhårdvara relativt snabbt sjunker från sitt lanseringspris (förutsatt att det finns konkurrens i prestandasegmentet som kortet hör till). Men jag tror ändå inte att du om ett år kan köpa in två HD5870 för 2500kr totalt direkt.....

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Inaktiv

Vad gäller LGA1156 och LGA1366 bör man också ha i åtanke att LGA1366 har 2008-års processorer, medans LGA1156 har 2009-års processorer. Snart får vi med LGA1366 nya fina processorer som förhoppningsvis ger oss det försprång mot mainstreamprollarna som vi faktiskt betalar premiumavgiften för.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Vafan... vad ska man nu köpa? 2st 5870 känns dyrt...

Köper du 3st så blir det awesome.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Vad gäller LGA1156 och LGA1366 bör man också ha i åtanke att LGA1366 har 2008-års processorer, medans LGA1156 har 2009-års processorer. Snart får vi med LGA1366 nya fina processorer som förhoppningsvis ger oss det försprång mot mainstreamprollarna som vi faktiskt betalar premiumavgiften för.

Uhm vad är skillnaden mellan 2008 års processorer och 2009 års processorer?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Uhm vad är skillnaden mellan 2008 års processorer och 2009 års processorer?

2008-års är gamla. En av få saker som LGA1156 gör bättre rent tekniskt är ju alla sina turbomultipels.
Nästa år kommer sexkärniga och krympta CPU'er för LGA1366 om jag inte minns helt fel, då får vi nya CPU'er med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
2008-års är gamla. En av få saker som LGA1156 gör bättre rent tekniskt är ju alla sina turbomultipels.
Nästa år kommer sexkärniga och krympta CPU'er för LGA1366 om jag inte minns helt fel, då får vi nya CPU'er med.

Ja men om 2009 års processorerna inte har nån ny stepping eller nåt sånt så är de ju exakt identiska med 2008 års processorerna.

Permalänk
Medlem

Om man nu ska diskutera uppgraderingsvägar, köper du en 1156 så begränsar du SLI/XF prestandan något, ingen vet riktigt hur mycket men det finns ju inget som hindrar dig från att köra 3-4 grafikkort på en den P55 moderkort. Vist du kommer tappa lite prestanda mot en 1336 men det är antagligen fortfarande värt att köra SLI/XF om man vill uppgradera GPU prestanda.

Köper du en 1336 riskerar du att hamna i en situation där billigaste processoralternativet kommer kosta 5-10 tusen om 920 skrotas och bara nya Extreme processorer släpps till plattformen. Då har du lite bättre prestanda vid SLI/XF men en om du vill uppgradera processorn kostar det som ett helt 1156 system. Så ingen av plattformarna är utan problem.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Köper du en 1336 riskerar du att hamna i en situation där billigaste processoralternativet kommer kosta 5-10 tusen om 920 skrotas och bara nya Extreme processorer släpps till plattformen. Då har du lite bättre prestanda vid SLI/XF men en om du vill uppgradera processorn kostar det som ett helt 1156 system. Så ingen av plattformarna är utan problem.

Ja men många (inklusive jag) uppgraderar aldrig endast processorn.
Jag kör på med samma processor under hela datorns liv, jag byter endast processor när jag köper en helt ny dator.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Ja men många (inklusive jag) uppgraderar aldrig endast processorn.
Jag kör på med samma processor under hela datorns liv, jag byter endast processor när jag köper en helt ny dator.

japp sedan finns det ebay

2.5% på steam lika med 2.5miljoner spelare med multi gpu system.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

22/10

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
22/10

Säkert?