Permalänk
Medlem

Heavy Rain

Någon som hört något om Heavy Rain till ps3?
såg trailern för första gången i går: http://www.gametrailers.com/player/10757.html fängslande film Grafiken är ju riktigt bra.

Ser fram emot mer info om deta spelet!

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

http://www.totalvideogames.com/screens/Heavy_Rain_5475_77095_...

Videon:
http://fr.youtube.com/watch?v=2oK8ZSfHW-E

Citat:

On Locations:
"I don't want to do a big free-roaming city like GTA, because the flow of the story will then be hard to control. Nevertheless, I do want to incorporate big sets, with a crowd, heavy populated areas like a mall and a subway are going to be in there. Of course, the gameplay has got to make use of that aspect too."

On Graphics:
"People will be surprised. Internal (Sony's) feedback on graphics has been great. This is going to be a truly next-gen game. But still, we want to do something unique with the graphics, going beyond just making the most photorealistic world we can."

On Gameplay:
"With the release of Fahrenheit, we gave the adventure genre a new grammar. We brought new ways into the genre, new words if you want to see it like that, a new vocabulaire. With Heavy Rain, where going to expand on that same grammar."

On Story:
"Heavy Rain is about normal people that have landed in extraordinary situations. I wanted a much more personal story. The first thing that came to my mind, as a father of two little boys, was that the main theme should simply be a father's love for his son. This is not a game about saving the princess or the world. Its purely about a father's love."

"The main story will revolve around 4 different characters, and we're putting the spotlight on their perceptions. The question 'what is good and what is evil' is the key here, that will be just a matter of viewpoint...I believe heavily in moral choices, I'm going to use them A LOT. They're not about being good or bad, but about finding the right balance."

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Älskade Fahrenheit till PC:n. Fransmän vet hur man gör spel med känsla.

Synd bara att det inte kommer till 360.

Permalänk
Medlem

verkar som ett Dramatiskt spel då man kollar på Trailern - blir ett givet köp.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Inaktiv

Detta kommer nog bli ruggigt bra. Ser det precis som Rolle90 som ett givet köp!

Permalänk
Medlem

Första riktiga in-game screens på spelet, sägs det iaf.

http://ps3.psu.com/Leak--First-real-Heavy-Rain-screenshots-Ne...

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Fransmän gör bara skitspel och hypar dom så mkt det bara går tbh.
Det där Hawx eller vad det heter, det kommer prolly suga arsle.
Rainbow Six: Vegas 2 suger, det är istortsett 1an med lite tweaks härochdär...

(förväntar mig jävligt aggressiva kommentarer nu)

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Rainbow Six sög hårt, ja! Har inte mycket koll på Heavy Rain men ska det inte vara typ som Fahrenheit? Det var ett riktigt bra spel, vet inte om det va tyskar/fransmän som gjorde det?

edit - Samma utvecklare på Heavy Rain som Fahrenheit/Indigo Prophecy, så detta blir nog mums.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Interaktiv film. PS3/360-generationens äventyrsspel. Hoppas fler utvecklare skapar såna här spel! Fahrenheit var fett.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Första riktiga in-game screens på spelet, sägs det iaf.

http://ps3.psu.com/Leak--First-real-Heavy-Rain-screenshots-Ne...

nja om det e ingame så e jag jesus ^^. Ser för plastigt ut och typ 100x-AA xD

men den sista bilden på han killen kan vara ingame.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

The Casting, shown at E3 2006, is an almost five minutes long non-playable real-time 3D prototype technology demo. It was running on a non-final PlayStation 3 console development kit in 720p display resolution.

From a technical and technological standpoint, notable features of The Casting include full body and facial motion capture, real-time tears and wrinkles on the face, advanced skin shades, and some advanced rendering features, such as depth of field, spherical harmonics, auto exposure and high dynamic range rendering. The technology enables animations of pupil dilation, tongue, eyes, fingers, and dynamic hair with physics. The game engine also supports real-time post-processing, with which E3 attendees could interact at the event. Hair physics is achieved by the use of PhysX by Ageia. Facial motion capture was recorded using Vicon Peak MX40 cameras and system, and was enhanced with a muscle system.

Motorn använder alltså lite PhysX, det gillar vi.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Är det ps3 exklusivt? :S
Står bara ps3 på gametrailers

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Är det ps3 exklusivt? :S
Står bara ps3 på gametrailers

Ja

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Interaktiv film. PS3/360-generationens äventyrsspel. Hoppas fler utvecklare skapar såna här spel! Fahrenheit var fett.

Det är just det jag inte gillar med konsolspel, interaktiv film. Då kan jag lika gärna titta på en film. Jag vill kunna styra väldigt mycket själv, därför tror jag inte den här typen av spel passar mig.
Fahrenheit var bara plågsamt för mig att spela, det enda man gjorde vara att trycka på knappar när de där blå/gul/grön/röda grejerna kom upp resten var bara att sitta och titta på.

Snyggt verkar det dock bli, hoppas på lite FPS i samma motor

Permalänk
Medlem

Så om jag har förstått det rätt så ska Heavy Rain ha samma spelstil som Fahrenheit, alltså att man trycker på rätt knapp vid rätt tillfällen? Sådana spel är ju helt underbara.

Kallas dom spelen för interaktiv film?

chilly_schrimp: Sådana spel är faktiskt ganska sällsynta. Vad jag vet finns bara Shenmue, Fahrenheit och Bourne spelet. Kanske finns något till men fortfarande sällsynta tyvärr. :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Så om jag har förstått det rätt så ska Heavy Rain ha samma spelstil som Fahrenheit, alltså att man trycker på rätt knapp vid rätt tillfällen? Sådana spel är ju helt underbara.

Kallas dom spelen för interaktiv film?

chilly_schrimp: Sådana spel är faktiskt ganska sällsynta. Vad jag vet finns bara Shenmue, Fahrenheit och Bourne spelet. Kanske finns något till men fortfarande sällsynta tyvärr. :/

Du har rätt, det är inte majoriteten av konsolspel som är så men jag tänker även på spel som tex Heavenly Sword och andra typer av action/arkadspel tioll konsol där man i princip bara spattar på knappar och då gör "gubben" 100 olika förprogramerade moves, det blir ingen känsla tycker jag. Spelen kan visserligen vara underhållande men jag föredrar helt enkelt spel där jag styr mer eller mindre alla rörelser som min karaktär gör.
Bourne var ännu värre än Fahrenheit imho.

Sen beror stora delar av min, letar efter ett bättre ord, avsky mot dess spel troligen på att jag spelat flera av dem på PC och då blir det ännu värre.

Jag märker att det låter konstigt när jag läser det jag skriver men jag kan inte förklara det bättre än så

OffT: Var det bara jag som höll på att garva ihäl mig när man skjutsade runt på tanten i rullstollen i Fahrenheit? Styrningen var gjort för en analog spak men när man spelade med tangentbord så svängde man på en femöring och det såg ruskigt roligt ut :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Spelen kan visserligen vara underhållande men jag föredrar helt enkelt spel där jag styr mer eller mindre alla rörelser som min karaktär gör.

n beror stora delar av min, letar efter ett bättre ord, avsky mot dess spel troligen på att jag spelat flera av dem på PC och då blir det ännu värre.

Jag märker att det låter konstigt när jag läser det jag skriver men jag kan inte förklara det bättre än så

ärligt talat låter det konstigt ja. jag kan inte ens komma på några spel där man verkligen styr alla, eller ens särskillt många rörelser själv. möjligen i nån VR-grej jag prövat, men det skulle jag inte kalla spel direkt.

och på PC saknas ju generellt nästan helt just de spel där man har många varibler i sin "gubbe" medan de är vanliga på konsoller.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ärligt talat låter det konstigt ja. jag kan inte ens komma på några spel där man verkligen styr alla, eller ens särskillt många rörelser själv. möjligen i nån VR-grej jag prövat, men det skulle jag inte kalla spel direkt.

och på PC saknas ju generellt nästan helt just de spel där man har många varibler i sin "gubbe" medan de är vanliga på konsoller.

Hehe, om vi säger så här då: Jag föredrar inte direkt spel där en knapptryckning innebär >1 sekund väntan på att "gubben" ska avsluta sin animation.

Permalänk
Medlem

Kommer detta bara till PS3 eller kommer det till krysslådan också?

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
Kommer detta bara till PS3 eller kommer det till krysslådan också?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Är det ps3 exklusivt? :S
Står bara ps3 på gametrailers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Ja

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

mm såg Trailers här om dagen - fan va jag längtar - kommer bli så bra

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Du kan fortsätta spela även om huvudkaraktären dör, låter intressant. Det jag gillar med Fahrenheit och antagligen detta, det är så olikt allt annat.

"Quantic Dreams Founder David Cage has revealed that Heavy Rain will allow players to continue through the main storyline even if the game’s female protagonist is killed.

Speaking at the Games Convention last month, Cage commented, “I can’t really tell you too much about what the story’s about or how it’s going to work with the characters, all I can tell you that your character - the main character - can die, and the story will continue.”

“You can continue to play, without this character, of course.”

Asked whether or not this meant gamers would be transferred to a side-story, Cage replied, “No, no,” adding, “It’s one big story.”

Heavy Rain will be released exclusively for PlayStation 3 in 2009."

http://ps3.psu.com/Heavy-Rain-story-continues-even-if-main-ch...

------------------------

http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3171575
Quantic Dream's David Cage on differences between Indigo Prophecy and Heavy Rain, the much-debated button-pressing minigames, possible online features, and other projects in the works.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Har inte PS3 men asså sjukt nice verkar spelet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
Kommer detta bara till PS3 eller kommer det till krysslådan också?

bara till ps3

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

För oss som har PS3 och inte får Alan Wake. Inte mer än rättvist

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Rykten på g.

"Between MAG and God of War III, Sony plans to release Heavy Rain in Japan. Multiple Japanese retailers, including Amazon, report Heavy Rain is scheduled for February 18.

Heavy Rain is a multi-protagonist adventure game from Quantic Dream, the developers of Fahrenheit. Norman (pictured) is one of the playable characters who scuffles with Mad Jack while investigating blood spots in a junkyard. Instead of dialing combos, players activate context sensitive commands that are sort of like rapid fire quick time events. Norman can die during the fight and if he does the story continues with another character.

Game Star’s product description says the twists and turns lead to over twenty endings."

http://www.siliconera.com/2009/11/30/heavy-rain-pouring-into-...

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning på detta spel!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser fucking mäktigt ut!