Permalänk
Medlem

kör på 3,7 ett tag. Du kommer ändå pressa 3,9 sen. I know you!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du tjänar mer på att klocka upp nb och cpu tillsammans än enbart cpu frekvens. Så satsa på nb på kanske 2500-2600 mhz(mer om det går såklart) cpu på 3.7 ghz så ska du se att det kommer bli mycket bättre score i t.ex. 3dmark än om du enbart klockar cpu till 3.9, har själv testat detta och det är rätt stor skillnad.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

hallåå.. gubbar.. självklart kör jag NB freq på 2600mhz.. den går stabilt upp till 3ghz!! lol.. men det med 1.325V. men min tid i SuperPi SJÖNK med så hög frekvens så jag har backat tillbaka en bit..

Anarkizt.. du har nog rätt.. kanske ska köra 3.7 ett tag. jag kommer ju förmodligen köra 3.9 sen ändå^^

då har jag ju faktiskt fått valuta för mina 995kr! jag fick ju en CPU som klockar betydligt bättre än min riktiga X4.. nästan lite löjligt. men men, man tackar o tar emot

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Blev din temp-sensor fucked up av upplåsningen Tommie? Det är nästan en dealbreaker för mig, vet inte om jag ska köra kvar på X3, känns inte värt när man inte kan se tempen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nej min sensor är fine.

har du ASUS bräda så prova PCProbe.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Jepp, har ASUS, ska provas när jag kommer hem från jobbet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

du är lycklig du som har jobb ^^

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Härliga resultat Tommie
Som någon annan skrev: pressa NB samt minnen istället för bara cpu
Ska bli kul att se lite bench resultat.

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

måste dra till Arbetsförmedlingen strax, men ska sitta o teweaka lite sen om jag orkar..

vilka benchmarks är du intresserad av?

är det max benchstabil prestanda du vill se eller 24/7?

tror nog att en 3D mark runda ska funka på 4ghz +..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkar med PCProbe, och dessutom den rätta tempen, inget annat program har klarat av detta. Tackar för tipset, självklart tänker man inte på det mest uppenbara - det rekommenderade av ASUS!

Nu ska vi se om jag inte kan blåsa liv i 4e kärnan också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vcore botar alla problem.. Ellllleeeer??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej, det gjorde det inte. Körde upp till 1.5v utan resulat så får nog nöjja mig utan den sista.

Har klock på 3.5Ghz nu och kör Prime95, verkar stabilt (fortfarande 1.5v dock).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

prova du sänka vcore, eller öka frekvensen.. kan ju vara så att dom tre som funkar svarar riktigt bra!

synd att du inte fick ett guldex som mig..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Aa, men å andra sidan överlevde min 940 benbrottet! Man kan inte få allt.

edit: Verkar vara stabilt på 3750MHz också. Presssssssss!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag har gjort en egen fläktanordning till min pwm på mobot.. vill ni se bilder?

(OBS! Ghettovarning...)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så ghetto var det väl inte, innovativt säger jag!

Nu är jag uppe på 3825MHz och 1.47 vcore, orkar nog inte pressa mer idag. Min Win7-installation vart korrupt och fick göra en restore... Aldrig hänt förut med Win7, hände ju varannan gång med XP. xD Trodde först att jag stekt prollen, blåskärmade hela tiden, även på "safe boot". Ställde tillbaka allt till stock, blåskärmade ändå... Var några nerviga minutrar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

HAHAHA... tänkt OM det vart dags o byta prolle igen då (Hemska tanke!! )

ne, den är ju inte i stil med många andra ghettomoddar man sett, men lite ghetto är den allt...

tyvärr låter den där fläkten helt stört mycket!! den snurrar typ 3000rpm på 5V! men det värsta är motorljudet.. hemst.. för tankarna till en gammal serverdator..

EDIT: men det kyler faktiskt mycket bra med den här monterad. bättre än förväntat. känns lite säkrare att köra tex prime nu.. man har ju sett skräckhistorier om grillade mosfetar under prime

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Anarkizt.. en liten teaser kanske

ingen aning om hur stabilt detta är, men tillräckligt för 3dmark i alla fall

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nice! Fan att man snålade och tog en 545 istället för 550BE, men det ska vara lite sport!

Jag är sjukt nöjd ändå, högre klock än med min 940BE fast mycket mycket mycket svalare. Ok, minus en kärna också men vad gör en kärna? (Synd bara att jag börjat med folding nu så den där 4e kärnan hade ju suttit förbannat fint, men men jag antar att cure for cancer får vänta nån dag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

undrar om jag kan få 4Ghz stabilt på 24/7 vcore... vill ju inte steka den här prollen också.. ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur går det med 4GHz? Dä e ba å Schteeek!

Kör min 545a på 3900MHz nu, dock med 1.57v. Får se hur länge det håller. Men den har svarat väldigt fint på höjd volt hela tiden, om än lite törstigare nu på slutet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nja, 4ghz får nog ses som overkill.. tyvärr. tror aldrig jag får det stabilt på vettig spänning.. vill ju inte grilla stackaren. men 3.9ghz klarar den ju med skaplig spänning. kommer nog lägga mig där.

har däremot uppdagats ett mystiskt problem.. jag kan inte starta om datorn med högre klock än 3.7ghz, då hänger den sig innan post, och man måste resetta manuellt. sen står det "overcklocking failed" och man blir tvungen att entra bios, och spara inställningarn.. mycket skumt.

man kan stänga av datorn, o sen starta igen utan problem, den klarar intelburntest/prime hur bra som helst. allt funkar som det ska, FÖRUTOM att reboota datorn.

har ni tips på vad det kan vara så säg till..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
http://geting.se/image.php/1976-homo.JPG

tror jag stannar här.. för tillfället i alla fall ^^

detta är en duktig klockare jämfört med min 940!!

min 940 ville ha hela 1.49V för att gå stabilt i 3.7ghz.. denna vill ju inte ha så mycket mer än stock.. och det är korrekt spänning som visas i CPU-Z, kontrollmätt med multimeter direkt på mobot..

har provat hela vägen till 3.8, men den ville ha ganska mycket mer spänning för att gå stabilt. kommer inte ihåg exakt men tror det var runt 1.46v...

men har hellre C&Q + mycket lägre Vcore, än 100mhz extra.. som man aldrig kommer märka ett piss skillnad av ändå..

Batchnr om nån är intresserad : 0926CPMW

Håller på att bygga dator med X2 550 till grabben hemma och tydligen har det slumpat sig så att vi har fått tag exakt samma batchnr som du har Tommie_l! Kanske kan vara lönt att testa låsa upp den. Kör med originalkylning så det blir ingen överklockning men kanske upplåsning. Originalkylaren var ganska ynklig förresten. Är det större kylare på Phenom II X4 eller kör dom med samma?

Moderkortet är ett Gigabyte GA-MA785GT-UD3H. Man ställer alltså bara in Hybrid och Auto under ACC i bios?

EDIT: Hittade en video där de gör exakt detta med exakt samma prylar:
http://www.youtube.com/watch?v=NplGtTRmlOo