Varning bedragarannons under marknad

Permalänk
Medlem

Varning bedragarannons under marknad

Dessa 2 annonser är samma kille som satt ut, heter K*** S***, vet det för jag talat med honom i mobil (nr stämmer med namn) samt satt in pengar på hans konto:
http://sweclockers.com/annons/?id=45648
http://sweclockers.com/annons/?id=45651
Samma profil, olika namn.
Telefon nr är till honom är 07******39
Köpte 4 GB minne av honom men han har inte skickat nåt eller hört av sig tillbaka när jag försökt nå honom. Men jag kommer aldrig att ge mig, är vi fler som blivit blåsta så hör av er.

Permalänk
Medlem

ja hoppas han får en permanent avstängning

Permalänk
Medlem

Ja, troligtvis.
Men det skumma är att han uppgivit både sitt namn och personnummer.

Fler sökningar på google på namn / telefon visar att han haft fler annonser ute på andra ställen.

Mer information om vad det är för snubbe:

*bort*

Permalänk

FAAAAAAAAAAAAN!

Jag har ockå blivit lurad av honom. Betalade 1000:- i fredags för minnen plus processor (förmodligen samma minnen) och han har inte hört av sig.

Nu har jag kontakt med en som betalade 1300:- plus frakt för minnen+cpu+8500GT och han har inte heller fått nåt.

Ska definitivt polisanmäla honom.

Och jag som alltid tänker att folk som varit medlemmar länge går att lita på =(

Permalänk
Medlem

Fuck och jag köpte minnen av han för 230 spänn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nietszche
FAAAAAAAAAAAAN!

Jag har ockå blivit lurad av honom. Betalade 1000:- i fredags för minnen plus processor (förmodligen samma minnen) och han har inte hört av sig.

Nu har jag kontakt med en som betalade 1300:- plus frakt för minnen+cpu+8500GT och han har inte heller fått nåt.

Ska definitivt polisanmäla honom.

Och jag som alltid tänker att folk som varit medlemmar länge går att lita på =(

Fyfan va lågt hoppas han får vad han förtjänar! Har du provat ringa honom?

Permalänk
Medlem

Jag ringde han och han låtsades som om han inte var KS, att jag kommit helt fel

Permalänk
Medlem

den här keezen kommer bli eggd

Permalänk
Medlem

Hur många här är sugna på en roadtrip upp till Ursviken?

Permalänk
Medlem

hoppas några som har skrivit här blir avstängda. förbaskad tråkig idioti ni sysslar med.

och tråkigt att så många har blivit blåst. hoppas det löser sig för er.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Helt klart jävligt dålig stil av snubben att lura folk, men ni är bra korkade som utan att tveka sätter in pengar på någons konto utan att ens ha sett skymten av nån pryl..

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barra_90
Hur många här är sugna på en roadtrip upp till Ursviken?

Jag hänger på!!!!!:D Lätt=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Helt klart jävligt dålig stil av snubben att lura folk, men ni är bra korkade som utan att tveka sätter in pengar på någons konto utan att ens ha sett skymten av nån pryl..

De kan jag hålla med om, men de är sånt här som gör att man litar mindre på folk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barra_90
De kan jag hålla med om, men de är sånt här som gör att man litar mindre på folk

Nå?:D Vem kör?;)

Permalänk

Kan höra mig för så, kan PMa om jag hittar ngn som känner någon som jobbar där eller nåt=)

Permalänk
Medlem

vill ni ha med en galen norrlännig ochså ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Helt klart jävligt dålig stil av snubben att lura folk, men ni är bra korkade som utan att tveka sätter in pengar på någons konto utan att ens ha sett skymten av nån pryl..

det är det vanligaste sättet att köpa begagnat när man inte bor i samma område alternativet är att betalar extra för postförskott men tror inte nån orkar ordna med det.
Den här killen verkar ju vara otroligt puckad dock, med att ge ut hans mobil nr och namn och försöka lura folk. Vanligtvist behöver man inte oroa sig för såna här privat personer däremot ska man akta sig för företag som lägger upp såna här annonser.
Detta är ju väldigt långsökt men han kan ju fått sin mobil stulen just för detta ändamål, men om ni polisanmäler det så lär det väl inte vara nåra problem att ta reda på.

är det ingen admin som kan ta bort annonsen och banna honom?

Permalänk

Ta bort annons och mail med överenskommelser för affärer låter dumt, möjligen av-publicera annonsen så den kan användas som bevismaterial.

Det här problemet behöver lösas, men det behöver lösas ordentligt, förslagsvis med en sammanställning av vad folk har köpt, vad de har fått för uppgifter av personen i fråga och slutligen göra en sammanställning, då någon metod för att bedöma om personen verkligen är den han utger sig för att vara.

Att göra livet surt för någon är inte svårt, men det är onödigt att göra det mot fel person

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk

Kan mycket väl vara att den här KS inte har nåt med detta att göra då "st***es@gmail.com" till exempel inte är mailadressen som användes när jag mailade med honom.

Tror att det enda som stämmer är bankuppgifterna och det vore väldigt korkat om någon började trakassera S-killen utan konkreta bevis.

Jag ska iaf försöka anmäla honom imorgon eller på fredag. Någon som vet om man kan göra en "gruppanmälan"?

Permalänk
Medlem

http://www.ratsit.se denna länk kanske är till hjälp

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk

Jag har inte handlat från honom men om ni ska köra dit kan jag hänga på, kottar som han är så extremt dumma i huvudet så klockorna stannar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Jag har inte handlat från honom men om ni ska köra dit kan jag hänga på, kottar som han är så extremt dumma i huvudet så klockorna stannar

Hehe gött that makes us 3 then;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markenswe
Hehe gött that makes us 3 then;)

om de är herr S som har fuckat oss så blir det en liten roadtrip

Permalänk
Geeks
SweClockers

Polisanmäl och kontakta sedan mig via mail eller PM. Vi vill inte ha någon mobb/uthängningar av personer i forumet. Vi loggar allt som händer i marknad och bistår polisen med uppgifter.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Geeks
SweClockers

Den som lagt ut uppgifterna i marknad ser ut att ha använt falsk identitet. Det är således troligt att det inte är samma kille som pekades ut i tråden som står för bedrägerierna.

Som sagt, polisanmäl!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015