Värsta traderabedragaren?

Permalänk
Medlem

Värsta traderabedragaren?

Frågan är om detta är den värsta någonsin?
http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?f...

Tyvärr blev jag blåst på en dryg tusenlapp som jag nog aldrig får återse. Tradera verkar inte bry sig alls..

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Inaktiv

Haha Han lyckas fortfarande? Ingen som läser omdömen innan köp? Jag menar, efter 10 röda skyltar borde väl folk lägga av att köpa från honom

Permalänk
Medlem

När jag handlade hade han 43 positiva.. Tror de flesta handlade då eftersom kontot blev spärrat efter typ 10 st negativa omdömen. Fast Tradera hade tydligen blivit varnade av användare över 1 vecka innnan kontot spärrades.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem

Läste du inte omdömen innan du köpte?

Permalänk
Medlem

Jo, Då hade han 43 positiva och 0 negativa omdömen.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk

Tradera är sjukt giriga.. jag har anmält en snubbe som har flera konton registrerade på familjemedlemmar och budar på sina egna annonser osv. De bryr sig inte ett skit eftersom det genererar cash.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Inaktiv

Ärligt talat så är det rätt åt alla som blev lurade av honom. Tycker ingen att det är konstigt att snubben ENDAST hade sålt varor för under 150 kr ? och sedan plöstligt lägger ut massvis med auktioner där alla summor överstiger 500/1000 kr gränsen?

Tyder bara på en sak = vill samla på sig omdömen så att man sedan kan slå till stort.

Permalänk

Jag tror allt tradera bryr sig, då just sånt här resulterar i mycket negativ publicitet.

Vad jag kan se så gjordes affärerna med negativt omdöme på kort tid, vilket försvårade för tradera att stoppa honom/henne. Så jag vet inte hur mycket man kan beskylla tradera.

Men som kund så såg personens omdöme bra ut tills det börja komma negativa, detta gör att man inte kan lita på någon. Visst det finns de med fler omdömen och för större summor, men skal man ej kunna handla från en med mindre än denna?

Nå man får hoppas rättsväsendet gör sin del av det hela.
*edit*
Efter att ha kollat in affärerna noggrannare verkar en kontokapning mindre troligt, då en positiv och en negativ annons sättes ut på samma dag.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

wow 108 negativa,, alla dom borde göra en polisanmälan ,det borde leda till nåt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag tror allt tradera bryr sig, då just sånt här resulterar i mycket negativ publicitet.

Vad jag kan se så gjordes affärerna med negativt omdöme på kort tid, vilket försvårade för tradera att stoppa honom/henne. Så jag vet inte hur mycket man kan beskylla tradera.

Men som kund så såg personens omdöme bra ut tills det börja komma negativa, detta gör att man inte kan lita på någon.

Nå man får hoppas rättsväsendet gör sin del av det hela.
*edit*
Efter att ha kollat in affärerna noggrannare verkar en kontokapning mindre troligt, då en positiv och en negativ annons sättes ut på samma dag.

Jo men om alla andra skulle ha spenderat max 5 min på att kolla omdömena så skulle de ha sett att alla hans auktioner var under 100/150 kr, vilket tyder på en som försöker samla på sig omdömen = ingen bra magkänsla?

Permalänk
Medlem

Alltså det är inte svårt och se en scammer, han har jobbat upp sina positiva omdömen genoma att köpa 1kr auktioner,

innan man köper av någon får man kolla vad han har för omdömen som SÄLJARE, och inte köpare av 1kroners auktioner.

Permalänk
Medlem

Tja...

"Betalning tilll mitt bankkonto." = "Köp inte av mig!"

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Tja...

"Betalning tilll mitt bankkonto." = "Köp inte av mig!"

Synd bara att typ 90% av alla hederliga annonser på Tradera använder sig av samma betalningsssätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Tja...

"Betalning tilll mitt bankkonto." = "Köp inte av mig!"

Håller med helt i detta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Synd bara att typ 90% av alla hederliga annonser på Tradera använder sig av samma betalningsssätt.

Jag är inte så aktiv på Tradera så jag litar på ditt ord här.

På eBay är det PayPal som gäller och även om det systemet har sina egna problem så skulle "massblåsning" som denna inte ha kunnat ske. Ord mot ord är alltid besvärligt, men hundra ord mot ett ord ger nog effekt.

Annars föredrar jag att man möts ansikte-mot-ansikte och byter vara.

ps. För små summor så duger bank-betalning bra också, men när det går upp mot tusentals kronor så tycker jag att säkrare system är smartare att använda sig av, även om det är en liten avgift för vissa av dem.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

Tradera gör inte ett skit när har råkat ut för någon sånt här, det är mellan säljare och dig säger dom bara..

Ett j'kla skämt säger jag, dom verkar inte vara så brydd om den negativa publicitet det blir. Den stora massan så funka det ju bra.

Jag säger till tradera: gör om gör rätt!

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Mitt konto på tradera blev kapat och jag hade runt 100 positiva och sen byttes lösenordet och min mail och sen sålde någon massa dyra kameror och liknande med "köp nu" och sen gick det ju inte få tradera att göra något för det var helg, omöjliga att få tag i.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Klockren bedragare, han/hon matade in massa små skitauktioner med lågvärdesaker för att kötta positiva omdömen. Sedan la in en helvetes massa auktioner med saker värde runt 800 och uppåt.

Går att se ett visst mönster, kan man inte upptäcka dessa så, ja...

Permalänk

Det är också väldigt lätt vara efterklok. Har handlat på Tradera sen 2002, och då väldigt flitigt (hela min familj använder samma konto, så då blir det fler auktioner man bjuder på) och har faktiskt aldrig råkat ut för någon bedragare. Kanske är mera inom andra kategorier än vi bjuder på som sånt inträffar, sånna auktioner som kostar 300kr+ osv?

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Jag är inte så aktiv på Tradera så jag litar på ditt ord här.

På eBay är det PayPal som gäller och även om det systemet har sina egna problem så skulle "massblåsning" som denna inte ha kunnat ske. Ord mot ord är alltid besvärligt, men hundra ord mot ett ord ger nog effekt.

Annars föredrar jag att man möts ansikte-mot-ansikte och byter vara.

ps. För små summor så duger bank-betalning bra också, men när det går upp mot tusentals kronor så tycker jag att säkrare system är smartare att använda sig av, även om det är en liten avgift för vissa av dem.

Självklart har jag inte statistik och är inte särskilt aktiv på Tradera heller. Men de köp jag genomfört där har alla skett direkt till bankkonto.

Permalänk
Medlem

Jag har nog köpt varor ca 200 ggr på Tradera och har enbart betalt direkt till Bankkonto. På Ebay däremot har jag nog betalt ca 80% av gångerna med paypal och 20% direkt till bankkonto. Detta är första gången jag blivit lurad.. I fortsättningen skall jag nog vänta en 3-4 dagar innan jag betalar in. I mitt fall började de negativa omdömena strömma in ca 2 dagar efter att jag betalt. Ca 5 dagar senare var kontot spärrat.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuba
Jag har nog köpt varor ca 200 ggr på Tradera och har enbart betalt direkt till Bankkonto. På Ebay däremot har jag nog betalt ca 80% av gångerna med paypal och 20% direkt till bankkonto. Detta är första gången jag blivit lurad.. I fortsättningen skall jag nog vänta en 3-4 dagar innan jag betalar in. I mitt fall började de negativa omdömena strömma in ca 2 dagar efter att jag betalt. Ca 5 dagar senare var kontot spärrat.

Eller så börjar du använda payson med garanti. Det blir betydligt svårare att blåsa dig då.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Synd bara att typ 90% av alla hederliga annonser på Tradera använder sig av samma betalningsssätt.

Håller med och alla de 90% funkar fin fint åxå. Så det är klart att man kör på. Tråkigt för er som blev lurade. Men det kanske bara är ett rötägg!

Permalänk
Sötast

132122 kr scam