Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN! Elitserien 09/10

Äntligen drar hockeyn igång igen! Så kom nu alla hockeytokar som skrev i tråden 08/09!

Luleå har ett intressant nytt lag som jag tror kommer komma långt om vi slipper alla skador som föregående säsong. Om vi får ha ett någorlunda skadefritt lag tror jag vi kan komma topp 3 då vi har mer än 1 kedja som kan producera! Visst är Omark / Harju en tung förlust men bröderna Abbot känns riktigt bra att ha i laget!

Vi spelar inte vår första match förens på torsdag då det är bortamatch mot SkAIK. Tyvärr har man inte råd att åka upp..

Linköping kommer nog ligga långt uppe som vanligt men tror inte på dom i år heller.. Vilket iofs inte gör mig något Tror även Frölunda kommer ligga topp 5.

Hur som helst så är det underbart att hockeyn drar igång igen, synd bara att alla förbaskade landslagscuper ska förstöra allt!

MOT GULD LULE!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Brynäsare här såklart. Första matchen jag åker på blir nog 10:e oktober då dem möter Luleå. Inte lika lätt att se matcherna då man bor ungefär 18 mil därifrån. Förra säsongen bodde man 3 mil ifrån ungefär..

Tycker Brynäs har ett intressant lag också. Blir intressant att se vilka som floppar helt. Jag hoppas på Dif och Ssk i kvalserien men tror det blir Rögle och Ssk.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Håller med. Äntligen!
Biljetterna bokade till Luleås hemma premiär på lördag

Måste säga att det känns bra inför säong -09/-10, känns som det kommer att gå bra. Ska dessutom bli intressant och se vad bröderna Abbot kan hitta på

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Har köpt biljetter till DIF - modo på lördag. Ska bli sjukt kul, vi ser heta ut med hardy i spetsen. Vann även nordic trophy här på försäsongen, spöade även timrå för några dagar sedan.

Krossa modo.

Permalänk
Medlem

Redan ikväll börjar det med bortamatch mot Färjestad, hemmamatch torsdag mot Luleå (och visst ska man se den på plats!)

Äntligen börjar hockeyn om, sommaren har varit på tok för lång.

Permalänk
Medlem

Jag satte på vinst för fbk med minst 2 mål samt vinst för hv71. Ger 3000:- sen om färjestad vinner med 5-2 får jag 5200:-

Permalänk
Medlem

Frööööölundaaaa!!
I år ska guldet hem!

Min spel ikväll ser ut som följande

Färjestad - Skellefteå (2)
Tror (läs hoppas) att Skellefteå skräller och fixar en vinst mot trötta mästare.
Odds 3.75

Linköping - HV71 (2)
Känns som ett bra spel till ett bra odds.
Odds 2.60

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Jag satte på vinst för fbk med minst 2 mål samt vinst för hv71. Ger 3000:- sen om färjestad vinner med 5-2 får jag 5200:-

Haha ganska irrelevant om du inte nämner hur mycket du har satsat eller vad oddsen ligger på, men det ser ju onekligen fint ut.

Permalänk
Medlem

Hv blååååå!
Dags att spöa linköping nu igen!

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Heja MIF

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Jag satte på vinst för fbk med minst 2 mål samt vinst för hv71. Ger 3000:- sen om färjestad vinner med 5-2 får jag 5200:-

Brad Moran är en favorit ikväll?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jckssn
Brad Moran är en favorit ikväll?

eller backen som räddar öppen mål med 15 sek kvar?

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

Aah vad skönt att skaik torska Bara hoppas dom inte blir för tända av detta till torsdag!

Haha vad gjorde Linköping då?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Frölunda ser riktigt bra ut (som vanligt) och det ska bli intressant att se ifall de (för ovanlighetens skull) kan spela därefter. Deras svaghet är att Holmqvist är totalt överskattad. Han är inte bland de starkaste målvakterna i elitserien så att säga...

Tippar följande lista för att det är skoj:

HV71
Frölunda
Linköping
Färjestad
Luleå
Skellefteå
Djurgården
Timrå
-
Modo
Södertälje
-
Rögle
Brynäs

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Äntligen matchdags! Som jag längtat Hoppas på 5-2 till Lule men ja.. Vi får väl se

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Ja fy fan vad nice! C+ visar matchen också. Hiv71 - DIF. Krossa hv.

Permalänk
Medlem

Och ikväll är det dags, full elitserieomgång.

Ska bara äta sen är det att ge sig iväg för att se första hemmamatchen - Skellefteå mot Luleå.

Permalänk
Medlem

Fy ... 3-0 till inavel nu.. 2a perioden vet inte hur långt gången pallar inte lyssna mer mår bara skit! Nu kommer skellefteäcklen kaxa sönder som vanligt i luleåfans forum.. FAN

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

1-1 Timrå - Brynäs
Hade lika gärna kunnat stått 4-0 eller 0-4 känns det som. Skitmatch

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Sjuk match i jönköping. DIF vände 3-0 till 3-4. Står dock 5-4 nu. Men vi tar det i sista!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Fy ... 3-0 till inavel nu.. 2a perioden vet inte hur långt gången pallar inte lyssna mer mår bara skit! Nu kommer skellefteäcklen kaxa sönder som vanligt i luleåfans forum.. FAN

Hahaha ack så bitter

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Sjukt sne efter förlusten mot hv. Dock står vi upp riktigt starkt och förlorar på riktigt onödiga utvisningar. 7-6 mot HV är inte så dåligt. Modo kommer att krossas på lördag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Sjukt sne efter förlusten mot hv. Dock står vi upp riktigt starkt och förlorar på riktigt onödiga utvisningar. 7-6 mot HV är inte så dåligt. Modo kommer att krossas på lördag.

Men att göra 6 mål på bortaplan och förlora är ju inte så bra direkt. Men det måste ha varit en underhållande match iaf om man jämför med Timrå - Brynäs.
1 poäng får man väl vara nöjd med med tanke på hur spelet såg ut.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Ruskigt skönt att se att lagbygget börjar ramla på plats.
Skellefteå stod idag enat och jag kan inte peka ut någon spelare som var direkt dålig.

Luleå å andra sidan såg inte alltför bra ut, det var splittrat och enda gångerna det kändes farligt var när Abbot's var inne.
Backsidan och resten av anfallarna såg tama ut, dom måste göra en uppryckning ifall dom vill börja den här säsongen bättre än förra...

Permalänk

Färjestad mot guldet !

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Snart drar vi och krökar och sen till hovet för att krossa modo!

Permalänk
Medlem

OJOJOJ! FY BUBBLAN VAD SKÖNT! 8-2 MOT SSK HAHAH!!! LULE HELT UNDERBART!!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Paralympics - Här kommer Foppa!

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Kom precis hem och kollade på Hockeyligan...
Jajamen, HV plockar tredje matchen på raken.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Paralympics - Här kommer Foppa!

Riktigt fint drag i tredje! Om du var där