Permalänk

Pixmania.se

Hej! Skulle vilja höra vad ni tycker om butiken=) Bra eller anus?

Tack på förhand! / Mark

Permalänk
Medlem

De skiter högaktningsfullt i det mesta vad svensk konsumentlagstiftning säger.
Handla där om du vill skapa dig problem och främja uselt företagande.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

SÖK!!!

Behövs inte du gjorde det ju åt mig:D Tackar=)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
De skiter högaktningsfullt i det mesta vad svensk konsumentlagstiftning säger.
Handla där om du vill skapa dig problem och främja uselt företagande.

Okej, ja jag har hört att dom är väldigt sega med leveranser och dålig support.

Permalänk
Medlem

Funkar att beställa ifrån, men på egen risk!går varan/produkten sönder får du ett helvete tog mej 2½ månad för att få tillbaks pengarna för en SSD som la av totalt, sten dog. En massa jävla strul, en massa mail och en massa telefonsamtal. Slutade med att jag hotade dem på pixmania att polisanmäla dom m.m. Kontaktade min bank och VISA sverige och kollade hur lång tid dom hade på sig att betala tillbaks mina pengar, 5 arbetsdagar sen är det bara att lämna ärendet till polisen och det kom med i mailet jag skickade dem. pang 5 dagar senare hadde jag pengarna insatta på mitt konto. Första och sista gången jag beställer Från pixmania.

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODM
Funkar att beställa ifrån, men på egen risk!går varan/produkten sönder får du ett helvete tog mej 2½ månad för att få tillbaks pengarna för en SSD som la av totalt, sten dog. En massa jävla strul, en massa mail och en massa telefonsamtal. Slutade med att jag hotade dem på pixmania att polisanmäla dom m.m. Kontaktade min bank och VISA sverige och kollade hur lång tid dom hade på sig att betala tillbaks mina pengar, 5 arbetsdagar sen är det bara att lämna ärendet till polisen och det kom med i mailet jag skickade dem. pang 5 dagar senare hadde jag pengarna insatta på mitt konto. Första och sista gången jag beställer Från pixmania.

Tack det du skrev nu som du upplevt gör att jag ALDRIG kommer handla där!
Hade blivit jävligt förbannad.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag har handlat en kamera där för lite mer än en månad sen.

Jag måste säga att leveranserna och kundservisen funkade helbra. Jag pratade med dom ett par gånger.

Priset ink lev var ett par hundringar billigare än bästa svenska butik. Tyvärr så suger deras sida samt att massa skitprodukter automatsikt läggs till i varukorgen. Men totalt sett så rekommenderar jag butiken.

Betalade gjorde jag via kreditor efter leveransen.

Visa signatur

"Old enough to know better, young enough to do it anyway"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dannan
Jag har handlat en kamera där för lite mer än en månad sen.

Jag måste säga att leveranserna och kundservisen funkade helbra. Jag pratade med dom ett par gånger.

Priset ink lev var ett par hundringar billigare än bästa svenska butik. Tyvärr så suger deras sida samt att massa skitprodukter automatsikt läggs till i varukorgen. Men totalt sett så rekommenderar jag butiken.

Betalade gjorde jag via kreditor efter leveransen.

Vadå att massa varor läggs till automatiskt: är det gratis "när du ändå håller på och köper varor så ger vi bort en del saker" eller vad handlar detta om?

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Vadå att massa varor läggs till automatiskt: är det gratis "när du ändå håller på och köper varor så ger vi bort en del saker" eller vad handlar detta om?

Nää, dom lägger till skit i hopp om att kunden ska missa detta och betalar även för detta...

Typ som dammsugarförsäljare bakom dörren, dom tvingar på en skitsugare MEN slangen och påsen kostar ex antal extra tusingar..

Bra exempel är Tvins/Tvshop med sin jäkla H2O Vac Turbo, priset som visas i reklamen och sidan är bara 1699kr.. shit, men slutpriset blir någon tusin extra.
= 3491KR med det som ska följa med dammsugaren.. för om man köper precis samma dammsugare från Ellos eller vilket det nu fan var så kosta samma saker bara 1599kr eller var det 1799kr.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dannan
Jag har handlat en kamera där för lite mer än en månad sen.

Jag måste säga att leveranserna och kundservisen funkade helbra. Jag pratade med dom ett par gånger.

Priset ink lev var ett par hundringar billigare än bästa svenska butik. Tyvärr så suger deras sida samt att massa skitprodukter automatsikt läggs till i varukorgen. Men totalt sett så rekommenderar jag butiken.

Betalade gjorde jag via kreditor efter leveransen.

Jag hoppas verkligen att din kamera kommer hålla och att du inte får några problem med den. cross my fingers mate. Det är då helvetet börjar om produkten din börjar krångla/fela/slutar fungera.

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk
Medlem

Beställde ett minneskort därifrån en gång. Den fanns bara hos Pixmania och Webhallen men Webhallen hade inte den i lager och jag hade ingen lust att vänta så jag beställde från Pixmania. Det dröjde jävligt länge innan de skickade den men jag orkade inte bråka med deras kundtjänst. När jag väl fick den så var den dock skickad från Webhallen (!).

Det visade sig att de hade ljugit med lagerstatusen och istället beställt produkten från Webhallen med min leveransadress. Snacka om pajasföretag.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Beställde ett minneskort därifrån en gång. Den fanns bara hos Pixmania och Webhallen men Webhallen hade inte den i lager och jag hade ingen lust att vänta så jag beställde från Pixmania. Det dröjde jävligt länge innan de skickade den men jag orkade inte bråka med deras kundtjänst. När jag väl fick den så var den dock skickad från Webhallen (!).

Det visade sig att de hade ljugit med lagerstatusen och istället beställt produkten från Webhallen med min leveransadress. Snacka om pajasföretag.

Vet att filmer och förmodligen en del annat som beställs från pixmania skickas från webhallen, och det är kanske inte så konstigt eftersom Pixmania äger webhallen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
.........eftersom Pixmania äger webhallen.

Det var tråkiga nyheter och om det stämmer så har Webhallen förlorat en kund.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Det är väl allmänt känt att webhallen blev uppköpta av Pixmania? Men vad spelar det för roll, om du inte märkt av det hittils gör det väl ingen skillnad om du vet om det nu?

Jag shoppade en kamera från Pixmania för hundra år sedan, funkade hur smutt som helst!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Det var tråkiga nyheter och om det stämmer så har Webhallen förlorat en kund.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yess
Det är väl allmänt känt att webhallen blev uppköpta av Pixmania? Men vad spelar det för roll, om du inte märkt av det hittils gör det väl ingen skillnad om du vet om det nu?

Jag shoppade en kamera från Pixmania för hundra år sedan, funkade hur smutt som helst!

Allmänt känt var det inte. Och vilket företag jag väljer att stödja via min konsumtion är viktigt för mig iom att det känns att det är där jag kan påverkar min värld lite grann. Pixmania är tydligen ett riktigt ruttet litet företag som kör över ganska många för att få gröna siffror i sin kalkyl, och vill jag verkligen stödja ett sånt företag?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Det var tråkiga nyheter och om det stämmer så har Webhallen förlorat en kund.

Det är ju nästan fyra år sedan, så har du inte märkt av det är det nog ingen skillnad.

http://internetworld.idg.se/2.1006/1.54131

Permalänk
Medlem

Ne vafan är detta, skulle beställa ett Zotac kort och en DVD brännare, fint pris tyckte jag men trofan att jag missade att dom hade lagt till "tryckt köp" eller vad det hette, totalt 250kr eller något, plötsligt blev det inte så mycket billigare, avbeställde direkt och kommer fan aldrig att köpa därifrån igen!

EDIT: Kollade igen, dom hade även lagt till ett Vipkort för någon hundralapp så totalt 450kr extrasaker hade dom lagt till, 20% av mitt beställningspris, fy fan vad dåligt!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Ne vafan är detta, skulle beställa ett Zotac kort och en DVD brännare, fint pris tyckte jag men trofan att jag missade att dom hade lagt till "tryckt köp" eller vad det hette, totalt 250kr eller något, plötsligt blev det inte så mycket billigare, avbeställde direkt och kommer fan aldrig att köpa därifrån igen!

EDIT: Kollade igen, dom hade även lagt till ett Vipkort för någon hundralapp så totalt 450kr extrasaker hade dom lagt till, 20% av mitt beställningspris, fy fan vad dåligt!

De kastar på en massa skit på eget bevåg.
Men det går bra att plocka bort dem någonstans i kassan.

Men fortfarande dålig stil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Det är ju nästan fyra år sedan, så har du inte märkt av det är det nog ingen skillnad.

http://internetworld.idg.se/2.1006/1.54131

konstigt att ditt citat inte skickades till mitt mail...nåväl
att det var så länge sedan visar bara på min okunskap om ett företag. nu när jag har fått ny kunskap så agerar jag utifrån detta. jag väljer nu aktivt att inte konsumera därifrån pga moderbolagets tråkiga attityd mot sina konsumenter.

värt att poängtera här är att webhallen har under många år varit en riktigt bra affär att handla ifrån.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
konstigt att ditt citat inte skickades till mitt mail...nåväl
att det var så länge sedan visar bara på min okunskap om ett företag. nu när jag har fått ny kunskap så agerar jag utifrån detta. jag väljer nu aktivt att inte konsumera därifrån pga moderbolagets tråkiga attityd mot sina konsumenter.

värt att poängtera här är att webhallen har under många år varit en riktigt bra affär att handla ifrån.

Men ändå, de fungerar som separata bolag och webhallen hanterar inte sina kunder så uselt som pixmania gör.
Jag tycker de sköter sig som de alltid gjort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Allmänt känt var det inte. Och vilket företag jag väljer att stödja via min konsumtion är viktigt för mig iom att det känns att det är där jag kan påverkar min värld lite grann. Pixmania är tydligen ett riktigt ruttet litet företag som kör över ganska många för att få gröna siffror i sin kalkyl, och vill jag verkligen stödja ett sånt företag?

Litet företag är dom förvisso inte, Pixmania ägs av DSGi plc som bland annat äger Dixons, Elkjop, electroworl mfl... alltså ett rätt stort företag.

Jag själv har handlat en hel del ifrån Pixmania och fått väldigt bra service ifrån dom, ett par produkter har jag fått nya på garanti... så garanti och reklamationer har dom skött utmärkt i mina fall...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
Litet företag är dom förvisso inte, Pixmania ägs av DSGi plc som bland annat äger Dixons, Elkjop, electroworl mfl... alltså ett rätt stort företag.

Jag själv har handlat en hel del ifrån Pixmania och fått väldigt bra service ifrån dom, ett par produkter har jag fått nya på garanti... så garanti och reklamationer har dom skött utmärkt i mina fall...

Okey då innebär det att de även äger PC-City och Elgiganten.

Ingen liten knalle precis.

Permalänk
Medlem

köpte en kamera därifrån . 4000kr billigare än den billigaste i sverige av samma modell . fick den på några dagar, inget som krångade.. är antagligen om ngt går sönder det blir problem. hade läst alla varningar om pixmania, men chansade ändå.

Permalänk

varför inte pixmania?

först vill jag bara seja att de är fel forumdel men hittade ingen annan passande, vänligen flytta mej om det blev fel.

nu till ämnet:
varför sejer alla att man inte ska handla av pixmania för?
vad är det som inte är bra med den butiken?
ja menar grejerna man köper där är ju högst troligt fungerande precis som om man skulle handla av tex komplett.se??eller??

Permalänk
Medlem

mycket faktorer, tex leverans tid upp till 4v har jag läst då mycket skickas från Frankrike tex.

lagersaldon stämmer oftast inte.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=251622

EDIT: bara att läsa betygen och bedöm själv om du vill köpa eller inte.
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=374

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Om jag inte är helt fel ute så har dom hela sin verksamhet i frankrike och inte i sverige. Dvs längre frakttid. Sen om su skulle bli tvungen att reklamera varan så har jag hört många som har haft problem med att reklamera där...+ att om man ska reklamera så får man en ganska saftig frakt på de.

Permalänk

ookej..jag förstår..men produkterna i sej lär det väl inte vara nåt fel på eller?

Permalänk
Medlem

också läst som dom ovanstående beskriver att det mesta kommer från frankrike vissa saker från nya zeeland och att folk fått sina mobiler men inte på svenska tex bara söka på google eller gå in på prisjakt och läs.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag handlar där..Har alldrig strulat eller fått vänta på mina varor...Senast köpte jag ett grafikkort som fanns på ica efter 2 dagar..Så lager måste de ha i sverige..