Foto och film från Inets överklockningsevent

Permalänk
Melding Plague

Foto och film från Inets överklockningsevent

På lördagen var det full rulle i Inets butik i Sisjön utanför Göteborg. SweClockers-profilen Jon ”Elmor” Sandström visade upp extrem överklockning med värstingprylar från AMD.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nu önskar jag att jag bodde lite närmare gbg

Men vad var det som inte gick som det skulle? Och varför kördes 5870sarna bara i stock när 3dmark03 kördes? Värme kan väl inte vara ett problem med ln2...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Avstängd

jag kom nyss hem från gbg nice score i 3dmark03 dock

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Jag tycker inte själva bedriften är särskilt imponerande, man har fått sätt uttröttligt mycket av detta under alla år av Dreamhack, överklockning är bara kul när man får göra det själv.

Permalänk
Avstängd

"Är det vatten du häller i där?"

LOL.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jfqvist
"Är det vatten du häller i där?"

LOL.

Made my day(night)!

Skrattade ordentligt, haha.
Övertrött är man. YES!

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

Ignorera detta...

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.

Permalänk
Medlem

"Ä de vatten du häller där eller?"
"Konstigt att man kan hälla utanför så tycker jag"
Haha, va i helvete?!

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

varför filma skärmen??
3dmark har man ju aldrig sett förr =D

jag ville ju se moderkort etc..

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jfqvist
"Är det vatten du häller i där?"

LOL.

Jaaa så bra haha

Kul med lite klockning

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Gott att se CPU testet som en serie stillbilder även för honom...

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk

Men hallå, alla som gått på högstadiet/1an, 2an på gymnasiet borde veta vad flytande kväve är för något!!

Hallå där i huvet!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hehe. Han hade väl hört att vattenkylning var väldigt bra kylning:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Men hallå, alla som gått på högstadiet/1an, 2an på gymnasiet borde veta vad flytande kväve är för något!!

Hallå där i huvet!

Nån skolkade visst

Men hade ju hellre sett när han typ snackar med snubbar osv 3dmark har man ju liksom sett en hel del gånger i sitt liv ^^

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Trevligt, men vore som sagt roligare om man fick se när dom frågade honom saker och sånt.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Fint reportage swclockers
och att människor skrattar åt andras kunskap...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

hade vart asnajs synd att man inte var där,

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
"Ä de vatten du häller där eller?"
"Konstigt att man kan hälla utanför så tycker jag"
Haha, va i helvete?!

Han är snart den nya "skogsturken"... Så jävla off.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Fan, jag tror nästan att jag avlider av skratt! Vore dock roligare att se bilder före, under och efter testet av själva komponenterna än 3D Mark.

Permalänk
Medlem

Jaha, det där var ju en onödig video. En liten intervju osv hade varit trevligt, vem har inte sett 3D Mark flera hundra gånger. Det är ju resultatet som är viktigt. Men å andra sidan verkade kameramannen tycka det var intressantare att filma 3D Mark, förmodligen eftersom han aldrig sett det tidigare.

Hur nu det kan vara viktigare än att prata med själva huvudpersonen om ditten och datten, förstår jag inte.. Kul att det i alla fall görs försök till såna här "event", men sätt dit en vettig s.k. "reporter" nästa gång!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
Jaha, det där var ju en onödig video. En liten intervju osv hade varit trevligt, vem har inte sett 3D Mark flera hundra gånger. Det är ju resultatet som är viktigt. Men å andra sidan verkade kameramannen tycka det var intressantare att filma 3D Mark, förmodligen eftersom han aldrig sett det tidigare.

Hur nu det kan vara viktigare än att prata med själva huvudpersonen om ditten och datten, förstår jag inte.. Kul att det i alla fall görs försök till såna här "event", men sätt dit en vettig s.k. "reporter" nästa gång!

Är du grillmeister som i grillmeister?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
Jaha, det där var ju en onödig video. En liten intervju osv hade varit trevligt, vem har inte sett 3D Mark flera hundra gånger. Det är ju resultatet som är viktigt. Men å andra sidan verkade kameramannen tycka det var intressantare att filma 3D Mark, förmodligen eftersom han aldrig sett det tidigare.

Hur nu det kan vara viktigare än att prata med själva huvudpersonen om ditten och datten, förstår jag inte.. Kul att det i alla fall görs försök till såna här "event", men sätt dit en vettig s.k. "reporter" nästa gång!

x2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Är du grillmeister som i grillmeister?

Vet inte vem du syftar på, men jag är bra på att grilla, därav namnet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
Vet inte vem du syftar på, men jag är bra på att grilla, därav namnet

Grillmeisters - birdie 2003

Visa signatur

lolclockers