3 vill ge mig en sämre telefon tillbaks, får de göra så?!

Permalänk
Medlem

3 vill ge mig en sämre telefon tillbaks, får de göra så?!

Haft min 3-mobil inne på lagning pga fel på displayen (jag har inte vart oaktsam utan det är helt och hållet ett garantiärende). Snubben i butiken sa att det skulle ta 2v, men nu har det gått över en månad och jag ringde till 3's support.

Läser nu på reparationssidan (Anovo) att de idag har skickat ut en W715 istället för min W902 som jag skickat in. På prisjakt ligger de båda modellerna på ~3000kr. Anledningen till att jag inte får en ny W902 är för att det är brist på dem (enligt Anovo).

Så nu till frågan, kommer om någon dag få hämta ut telefonen i 3 butiken där jag lämnade in den, har de rätt att göra så? Har för mig att man ska ersättas med någonting "likvärdigt". Men W902 har tex 5mpx kamera med autofokus, medans W715 saknar autofokus och endast har 3,2mpx. W715 har dock GPS och WIFI, men detta är inga funktioner jag alls skulle ha nytta av på en mobil. Jag vill mycket hellre ha en bättre kamera i mobilen.

Vad har jag för rättigheter? Är det bara att snällt tacka och ta emot en "sämre" mobil eller kan jag kräva en W902 (även om jag får vänta) eller kräva en annan modell?

Mycket tacksam för snabba svar...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk

Det är inte bara Lånetelefon då?

Annars nej dom kan inte ersätta dig med en sämre produkt.

Likvärdig eller bättre

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

"UTBYTESTEL. W715 SALES KIT ERSÄTTER W902 SOM DET ÄR BRIST PÅ. NYTT IMEI:***. //BHN"

Det tolkar jag verkligen inte som någon slags lånetelefon.
Men om de hävdar att den är likvärdig då?

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk

Du kan vägra. Efter 4 veckor har du rätt till att reklamera telefonen / få en likvärdig utbytt.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

Men de har ju inte den modellen längre. Och ingen annan mobil egentligen som är likvärdig. Om jag säger att jag vill ha en bättre modell som kompensation, och de säger nej, vad har jag då för rättigheter? Häva mitt abonnemang/bindningstid? Det där med 4 veckor, vad baserar du det på? Någon slags ARN-praxis? Kan man skrämmas lite med det tro? Jag har gärna kvar mitt abonnemang hos 3, men de ska bannemig inte ge mig en telefon som jag inte vill ha...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gling
"UTBYTESTEL. W715 SALES KIT ERSÄTTER W902 SOM DET ÄR BRIST PÅ. NYTT IMEI:***. //BHN"

Det tolkar jag verkligen inte som någon slags lånetelefon.
Men om de hävdar att den är likvärdig då?

bättre på vissa saker och sämre på andra är inte likvärdig, speciellt inte när de sakerna som är sämre är de funktioner man värdesätter. Knata in till tre och säg att du inte accepterar W715 som ersättning då den inte är likvärdig gällande de funktioner som du hade på din tidigare telefon.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Telenor försökte göra samma grej mot mig.

Nekade stenhårt men eftersom deras kundtjänst är rent ut sagt...efterblivna.
Menar inte att hela telenors support är efterblivna men av min erfarenhet har det tyvärr pekat mot det.

Dom ville ge mig en sämre telefon och jag försökte få dom att förstå att jag inte gick med på det. Slutade med att jag la 500kr imellan och fick en bättre telefon än innan istället.

Var inte riktigt nöjd att behöva pröjsa mer pengar men tjänade sett o vis på det.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem

Jag får gå in dit imorgon och tjata...

Fast jag ser scenariot framför mig, att de kommer vägra ge mig en dyrare telefon (har försökt förut eftersom min mobil pajade två gånger på rad), då de påstår att det innebär för stor kostnad för dem.

Och så står man där, utan telefon och behöver gå vidare och ta kontakt med konsumentvägledare/ARN. Usch vad tjatigt...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Hedersmedlem

Den är ju uppenbarligen inte likvärdig för dig, så det skall du inte behöva acceptera. Om dom inte kan ersätta dig med en likvärdig mobil kan du ju häva köpet. Minus eventuellt prisavdrag för nyttjande.

Om du vill ha en bättre mobil som innebär en "väsentlig" kostnad för butiken kan dom neka dig det.

Permalänk
Medlem

Fast grejen är att jag inte har betalt några pengar för mobilen. Utan tecknade abonnemang 299:-/mån (som man får ringa för) i 24 månader. Och det har gått kanske halva tiden.

Så om jag "häver köpet", så står jag där utan abonnemang och utan mobil.
Bästa lösningen vore ju då att jag får en likvärdig mobil.

Någon som vet lite mer hur det fungerar med att häva ett köp i ett sådant här läge? Vad händer om det blir så? Vart tar mitt nr vägen då? Alltså operatörer kan ju porta nr men vad händer om det inte finns på ett annat abonnemang?

Men jag har alltså definitivt rätt till det?

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Hedersmedlem

Du har defintitivt rätt att neka denna telefon om den inte är likvärdig utifrån dina krav.

Jag läste för länge sedan om ett ARN-fall där någon fick en ny Mini-disc spelare som ersättning men som var missnöjd då den saknade inspelningsfunktion, något den som den ersatte hade. ARN gav honom rätt att få en dyrare spelare som hade den funktionen.

På Prisjakt så har ju praktiskt taget alla butiker W902 i lager så det känns lite udda att påstå att det är brist ....

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Hedersmedlem

Om köpet går till hävning så har du rätt att få tillbaka allt som du betalat minus eventuella delar som du förbrukat. Så har du betalat typ förhöjd månadsavgift så ska du ha tillbaka de pengarna.

Dessutom har du rätt att köpa en ny likadan telefon på något annat ställe och bli kompenserad med eventuell mellanskillnad.

Om W902 är en telefon som finns på marknaden så är det en sån du ska ha. Får du vänta ännu flera veckor på den så har du rätt till ersättning för att det tar tid. Det kan du få tex genom att du får låna en annan telefon.
Om nu inte Tre vill gå med på att ge dig en W902 och framför några bra skäl till det så måste du fundera på vilka funktioner det är som är betydelsefulla för dig och varför de är sämre på den telefon de föreslår. Det duger inte med att säga att man tycker att den är sämre.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag har inte betalat någon förhöjd månadsavgift. Som sagt, fick mobilen gratis mot att jag tecknade ett 24 månaders abonnemang med "minimidebitering" 299:-/mån.

Jag har just nu en lånetelefon från 3, en skypetelefon som inte har i närheten av de funktioner/batteritid som min ursprunliga telefon har.

Och de funktioner jag hade, och vill ha, är en walkmanmobil med en bra kamera.
Kameran i W715, en 3.2mpx utan autofokus är verkligen ett stort snäpp neråt.

De har ingen walkmanmobil i 3's sortiment som motsvarar mina föregående specifikationer förutom den dyrare W995. Borde jag inte då kunna kräva en walkmanmobil med minst 5mpx kamera + autofokus?

Och hur är läget när jag har en lånetelefon? Bara för att de har lånat ut en mobil som fungerar att ringa/sms:a med så kan jag ju inte få vänta i en evighet...

Fortfarande inget tecken från 3.. Mobilen kommer väl på måndag till butiken då antar jag...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk

Ring till din konsumentvägledare och prata med dem. Jag hade aldrig accepterat en sådan uppenbar försämring. Jag har alltid fått en "likvärdig/lite bättre" mobil.

Verkar inte alls vara någon brist på dessa:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=336310

Samt vad jag vet så är det ingen utgående modell.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

fasen va jag hatar det där "telefonen är gratis" vid abonemnag... En telefon är ALDRIG gratis, det de gör är att du får pynta av telefonen i deras månadsavgift för de har tillräckligt med påslag i sina samtalskostnader etc för att täcka in en vinst endå.

OnT: som sagts tidigare har inte telefonen de minimumegenskaper du "fick gratis" så är det inte en likvärdig telefon. Kan inte återförsäljaren fixa det har du rätt att gå och handla den hos konkurrent och de skall betala mellanskillnaden.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Avstängd

Likvärdig eller bättre telefon skall du ha.:) Du får kolla upp hur man juridiskt definierar "likvärdig" och om vissa egenskaper hos den telefon 3 erbjuder dig kan anses vara acceptabla: om funktion X är sämre än på din förra telefon kanske du får acceptera det som likvärdigt om 3 kan förklara att det finns Y och YY funktion på telefonen som är bättre än på ursprungstelefonen, men om YY funktion är lika eller sämre än på din ursprungstelefon borde man ej klassa det som likvärdigt.

Tänk även på att man tittar på funktionen som helhet, vad du som användare beräknas kunna använda telefonen till och om 3:s telefon uppfyller foto men med sämre megapixel kanske man tvingas till accept som kund, men om om tex. lampa/blixt saknas som fanns på din ursprungstelefon, bör det inte sluta i accept då telefonen saknar en funktion som inte kan anses vara likvärdig:)

Trixigt det där men jag hoppas du förstår vad jag menar.:):)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Efter en snabb kolla på Sony Ericssons hemsida, och användning av deras telefonjämförelse. Så är telefonerna väldigt lika på de flesta punkter, men w715 saknar också endel funktioner och är sämre än w902 på några. Så om det hade varit jag så skulle jag inte ha accepterat detta byte, men detta skall nog kunna gå att ordna med 3. Eftersom telefonen kommer i ett nytt sales kit, så kan nog 3 köpa tillbaka telefonen av dig för att du senare ska kunna välja en annan i samma prisklass, eller en w902. Du ska absolut inte ta denna telefon! Då det kommer bli ett ordentligt nedbyte, prata med 3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Ring till din konsumentvägledare och prata med dem. Jag hade aldrig accepterat en sådan uppenbar försämring. Jag har alltid fått en "likvärdig/lite bättre" mobil.

Verkar inte alls vara någon brist på dessa:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=336310

Samt vad jag vet så är det ingen utgående modell.

Tyvärr är det så att TRE säljer sin egen modell av mobilen, ända skillnaden är mjukvaran i våra ögon men TRE tycker att det är deras egen, samma som med Telia, Telenor mfl.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Update från ett café i Göteborg...

Jag har precis vart i 3-butiken, där de mycket riktigt försökte pracka på mig en W715. Han påstod att den var dyrare och att jag borde vara nöjd.
Jag hänvisade till att den inte alls är i likvärdig, i synnerhet kameradelen.

Han sa att de kunde skicka tillbaka den och att jag kunde vänta på en W902. Då sa jag att det redan har gått 5veckor sedan jag lämnade in min förra, och han påstod själv att de endast har 4 veckor på sig. Så jag sa att jag inte tänkte vänta längre och hänvisade till konsumentköplagen att man har rätt att kräva "omleverans".

Han ringde till sin chef, och efter samtalet sa de att jag kunde få en C903 som har en bättre kamera. Jag sa att jag köpte min W902 i syfte att få en walkmanmobil med schysst kamera, och att en C903 inte är en walkman-mobil. I övrigt har den fått dåliga recensioner om att vara plastig och buggig.

Jag propsade på att jag vill ersättas med en walkmanmobil med minst 5.0mpx kamera + autofokus, och den enda som de har i sortimentet är den dyrare W995. Då sa jag att det är ju inte mitt fel att de inte har fler mobiler där mittemellan.

Han skulle ringa till chefen på Anovo och höra med dem hur de skulle lösa det, och i förbifarten nämnde han att det var andra tidregler när det gäller utbytestelefon, men enligt det resonemanget kan jag ju få vänta i en evighet...

Jag ska tillbaka om ett par timmar, och då ska han ha pratat med Anovo-chefen. Jag antar att de inte kommer vilja ge mig en W995, och att de kommer fula sig och lyckas hitta kryphål. Att de kommer skicka tillbaka "min" W715 och att jag får vänta på en ny W902. Så hjälp mig på tips hur jag ska lösa det här i konsensus...

Stort + till den som svarar innan kl 15-16 då jag ska tillbaka
Mvh Jonas

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Hur länge har du haft din SE W902?

Tror dem gör som alla försäkringsbolag, dem ersätter en med en telefon som är värderad till samma summa om den inte finns i lager.

Permalänk
Medlem

när operatörerna pratar om likvärdigmobil så är det per någon reglement som tillverkarna har, alltså är det tillverkarna själva som har en lista på vilken telefon som per FUNKTIONER liknar den som har/hade men som inte längre finns att sälja idag; de skickar då ett par förslag på dessa "nya" lurar istället för den som du skulle haft en likadan av, tex:

Du har en SE walkman 100
den säljs inte längre.

Modellen efter den eller "liknande" per nästa generation heter kanske
walkman 200-serie.
Då kanske det finns 2010, 2020 and so on som är liknande.
Din operatör som är återförsäljare kanske har bara 2015, något mellanting.

När du köpte din lur år 0000 så kostade då Se walkman 100 säg 3100kr
En 2015 kostar hos din operatör kanske 2500kr

Per belopp så kanske är det generation 300 som kanske i våra ögon, som konsument skulle passa bättre., men här kommer det knepiga:
operatören väljer vad du får EFTER tillverkarens egna rekommendationer, sen är det upp till operatören att av god vilja kanske välja att ge dig en generation 300.

Orättvist kanske men det går inte per hur mycket det kostade utan per funktioner.

------------
Tills dess att du får tillbaks den lur som du ska ha, brukar du kunna få en sk lånetelefon, den är per flera operatörer en goodwill från deras sida och behöver inte ha mer funktioner än för just samtal...
...nej det är inte rättvist.
----------

På allt detta så finns det då ett par saker som man kan göra som konsument:

-klaga skriftligt.
-Vända till kommunens ombud för konsumenreklamationer
-till slut vända sig till ARN (som kommer hänvisa dig till någon ARN's motvarighet som sköter telecom frågor).

Du kan vägra den nya luren och med hjälp av ombud kan ni se över ditt avtal och du kan kräva hävningsrätt.
Då får du ingen lur tillbaks utan pengar...
...det kan gå både långsamt och snabbt.

har personligen själv haft strul med tre med just dessa frågor i ca 1 års tid nu och är i ARN och rättslig process....

..lycka till.

Visa signatur

Main: Corsair 700d+usb3 frony+Scythe Kaze Master Pro+5x Fractal D. Silent fans|Asus Strix B450-F | Ryzen 9 3900X|Corsair 16GB DDR4| MSI GeForce GTX 970 4GB II[B]| | 2xLG IPS277L+AOC I2757FM|Win10 pro64x

Permalänk
Medlem

Jag har haft den i ~11 månader. Eller tja, den har vart inne på lagning för några månader sen och blivit utbytt då mot en identisk. Och jag tror du har fel. Jag tror inte pris är en aspekt i det hela, utan konsumentköplagen säger "likvärdig" produkt.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gling
Jag har haft den i ~11 månader. Eller tja, den har vart inne på lagning för några månader sen och blivit utbytt då mot en identisk. Och jag tror du har fel. Jag tror inte pris är en aspekt i det hela, utan konsumentköplagen säger "likvärdig" produkt.

ja likvärdig och identisk i detta fall är likvärdig.

Står till och med i deras avtal, står typ i det flesta handels avtal om varor att de byter ut i första hand mot samma vara om de kan, om inte blir det en likvärdig.

Visa signatur

Main: Corsair 700d+usb3 frony+Scythe Kaze Master Pro+5x Fractal D. Silent fans|Asus Strix B450-F | Ryzen 9 3900X|Corsair 16GB DDR4| MSI GeForce GTX 970 4GB II[B]| | 2xLG IPS277L+AOC I2757FM|Win10 pro64x

Permalänk
Medlem

dengo: Precis, funktioner. Och som jag och många andra sagt i den här tråden så är ju en 3,2mpx kamera utan autofokus inte alls en likvärdig funktion jämfört med W902's 5.0mpx + autofokus. Att den har GPS och Wifi struntar jag i, det är inga funktioner jag efterfrågar. Om nu Anovo ersätter en W902 med W715 med avseende på funktioner enligt tillverkarens rekommendationer så är det ju skandal.

Och som sagt så har jag fått en lånetelefon, en skypetelefon som inte mycket mer går att ringa och sms:a med, men det kan ju inte räcka för att man ska få vänta hur-länge-som-helst. Då hade de ju kunnat ta ett år på dem att försöka laga min telefon genom att ge mig en billig ersättningsmobil. Isåfall känns det att man ska ha en lånetelefon som är likvärdig originalprodukten.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gling
dengo: Precis, funktioner. Och som jag och många andra i den här tråden så är ju en 3,2mpx kamera utan autofokus inte alls en likvärdig funktion jämfört med W902's 5.0mpx + autofokus. Att den har GPS och Wifi struntar jag i, det är inga funktioner jag efterfrågar. Om nu Anovo ersätter en W902 med W715 med avseende på funktioner enligt tillverkarens rekommendationer så är det ju skandal.

Och som sagt så har jag fått en lånetelefon, en skypetelefon som inte mycket mer går att ringa och sms:a för, men som sagt det kan ju inte räcka för att man ska få vänta hur-länge-som-helst. Då hade de ju kunnat ta ett år på dem att försöka laga min telefon genom att ge mig en billig ersättningsmobil.

Anovo är enligt mig inkompetenta, det är bara å pusha på hos operatören och ifrågesätta.
Nej, Anovo är inte de som ger rekommendationer utan de ska FÖLJA (vilket verkar som de gör aningen godtyckligt tyvärr).

En trolig orsak att du fick en 715 var nog för att operatören själv inte hade någon 902 och i sökande på "likvärdig" landade på en 715, dock har du också rätt att ifrågesätta deras val och "förhandla" om vilka modeller de hade att välja emellan (de har oftast flera) och ta diskussionen därefter.
Pusha på och prata inte med supporten utan med reklamationen, supportpersonalen har oftast lite susning om det och det blir oftast bara dröjnining på ärenden.

Forcera till att ha BREVkontakt, för all dokumentation behöver du sen om du behöver gå till ARn.

Visa signatur

Main: Corsair 700d+usb3 frony+Scythe Kaze Master Pro+5x Fractal D. Silent fans|Asus Strix B450-F | Ryzen 9 3900X|Corsair 16GB DDR4| MSI GeForce GTX 970 4GB II[B]| | 2xLG IPS277L+AOC I2757FM|Win10 pro64x

Permalänk
Medlem

tack Dengo, värdefull information. Ska som sagt tillbaka dit om någon timme, så något "slutgiltigt" erbjudande har jag ju inte fått. Men jag tror tyvärr att de kommer be mig ta W715, eller få vänta (suck) på en W902. Lite svårt att få skriftligt på min kontakt med 3 butiken.

Vad ska jag göra? Ta emot en W715 och sedan klaga? Vänta på en ny W902 och kräva kompensation för försening? Har de rätt när de säger att andra tidregler än max 4v för serviceärende gäller när det gäller mitt fall?

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk

Ser att prisskillnaden uppåt till en w995 ligger på cirka 1000kr. Egentligen tror jag att du har rätt att få en sån om det är det enda som de kan fixa som har de funktioner w902 hade, men du kan ju annars säga till dem att du går med på att lägga säg 300kr emellan om du får en w995 där och nu. De vill nog också få hela saken ur världen så fort som möjligt.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

sl2wm-rocks: Fast 3 tar 5195kr för en W995, fråga mig inte varför...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gling
sl2wm-rocks: Fast 3 tar 5195kr för en W995, fråga mig inte varför...

Det är deras problem att det tar ett överpris. Man måste ju tänka på mellanskillnaden i deras inköpspris, och inte mellanskillnaden i priset ut till konsument. 500kr är det absolut maximala jag skulle gått med på att betala extra.. Om man då tar i åtanke att det är något som man mest troligen har rätt till så ska man ju egentligen inte behöva lägga nånting emellan.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

sl2wm-rocks: Synd att du inte jobbar på 3
Men visst ska jag fråga...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2