Stallman går till angrepp mot Miguel de Icaza

Permalänk
Medlem

Stallman går till angrepp mot Miguel de Icaza

En till raport skriven på en höft

nu skall jag gå igenom mina tankap på RMSs uttalande om att "Migel de Icaza är en förrädare"...

källa:
http://www.idg.se/2.1085/1.254211/stallman-miguel-de-icaza-ar...

Citat:

Det var på Software Freedom Day i Boston som Richard Stallman fick svara på en fråga gällande Microsofts öppen källkodssatsning CodePlex, ställd av bloggaren Martin Owens.

Svaret lät inte vänta på sig.

"Migel de Icaza är en förrädare" svarar Richard Stallman och attackerar den Novell-anställde projektledaren för Mono - en öppen implementering av Microsofts C# på Linuxplattformen.

Richard Stallman menar på att Miguels involvering i Microsofts CodePlex inte skapar något som helst förtroende då Miguel försvarar Microsofts satsningar på öppen källkod.

Jag håller med Stallmen, men....
hans ibland näst intill hatiska angrepp på andra gör honom inte mer populär...

Jag håller med att Miguel de Icaza bör hålla sig så långt borta från CodePlex som möjligt när han utvecklar nya bibliotek för mono, ty de kan ses som en "håll hake" på novell från Microsoft, och inte bara det, utan det skadar Miguel de Icaza's ryckte som en bra utvecklare och ledare för Mono....
Miguel de Icaza bör INTE, jag repeterar INTE hjälpa MS att komma ifatt Mono när det gäller funktioner i .net, det skadar Monos "vi ligger 5 år före när det gäller XYZ" mentalitet....

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Vad är det ideologiskt fel på CodePlex då?

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig riktigt förstått problemet med Mono... Någon som har någon bra länk eller något?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusW
Jag har aldrig riktigt förstått problemet med Mono... Någon som har någon bra länk eller något?

kort sagt kan man säga att folk är oroliga för att utveckla program baserade på mono eftersom att det är microsofts teknik och mjukvarupatent man använder. teorin är då att microsoft kommer låta mono hållas tills det är väldigt hårt integrerat i linux och sedan stämma skiten ur alla som använder det.

vem vet vad microsoft planerar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fnorken
Vad är det ideologiskt fel på CodePlex då?

Det är väll inget fel på CodePlex, men det är kopplingen till MS som är skadligt för projekt ledaren och där med även projektet...

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix