Tre miljarder transistorer i nästa Geforce

Permalänk
Melding Plague

Tre miljarder transistorer i nästa Geforce

Nvidias konkurrent till Radeon HD 5800-serien kan bli en riktig bjässe. Nya rykten avslöjar en krets med över tre miljarder transistorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut, hoppas en lite bantad version med samma arkitektur och en 256bitars buss letar sig ner till mellansegmentet med passiv kylning.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Är det sant så ere bara o slänga ut asus p6tan och köpa ett som har stöd för sli

Permalänk
Medlem

GF100 låter skumt, passar inte alls in i namnschemat. Sen 384 bit buss, tror inte riktigt att de skulle gå ner från 512, men iofs är det GDDR5 och de gick ner 384-256 på G92 utan speciellt högre hastighet.

En jävla massa transistorer tror jag dock på, nvidia har ju bevisat att de gillar stora feta oprisvärda GPU'er.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Låter dyrt

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Låter för bra. Men jag hoppas

Permalänk

nvidia har någon rejäl bjässe på G känns det som.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

kommer bli en ny gt200 vs 48xx-höst, gtx 280 (gt300) är bättre än ati's bästa singelkort, 4870(5870), men 4870x2(5870x2) var bättre än gtx 280(gt 300)

men en sak dock= ati kommer vara mest prisvärd

bara jag som tror på detta?

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Nu får de ta och släppa den så att priserna går ner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
kommer bli en ny gt200 vs 48xx-höst, gtx 280 (gt300) är bättre än ati's bästa singelkort, 4870(5870), men 4870x2(5870x2) var bättre än gtx 280(gt 300)

men en sak dock= ati kommer vara mest prisvärd

bara jag som tror på detta?

Tror precis som du.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Trodde Nvidia lärt sig av ati vid de här laget, stora kretsar är inte lönsamt!
Jag vet nån som kommer att få slänga många defekta kretsar.....

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
men en sak dock= ati kommer vara mest prisvärd

Håller med dig där. Ati kommer alltid vara med prisvärd.

Permalänk

no offense men, det här känns som den mest inofficella källan på länge, en "paint fil"...kan vara sant eller inte.

lär inte kortet bli rätt så dyrt med så mycket hårdvara? (har 2st 5870) om det är sant så kommer det bli svårt för ati att leverera det "snabbaste" kortet 2010

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Ja maffigt lär det bli alla fall, dom lär nog satsa allt från att puta ner ati från tronen.

Permalänk
Medlem

ATI har, vad jag vet, aldrig haft planerna på att leverera det "snabbaste" alternativet. Prisvärdhet är vad de är bra på. ATI:s prisvärda kort och NVIDIAs "monsterkort" ger iaf lite valfrihet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
ATI har, vad jag vet, aldrig haft planerna på att leverera det "snabbaste" alternativet. Prisvärdhet är vad de är bra på. ATI:s prisvärda kort och NVIDIAs "monsterkort" ger iaf lite valfrihet.

Klart de vill.
Men de försöker balansera det med lägre priser.

Permalänk

Borde inte GPUn vara större än den var på GTX 2xx serien när den tillverkades i 65nm?

Permalänk

Detta eviga "grafik-krig".
Börjar bli rätt så trött på det nu.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BobMarley
Detta eviga "grafik-krig".
Börjar bli rätt så trött på det nu.

ehm.. varför? det gynnar ju oss konsumenter när de krigar då måste de ju fightas om att få sina kort sålda = lägre pris. jag är iaf för konkurrens

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Håller med dig där. Ati kommer alltid vara med prisvärd.

Är det inte mera sannolikt att någon annan förr eller senare (om inte redan) kommer vara mera prisvärd?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagel
Låter dyrt

Utan tvekan.

Bara att vänta på ett releasedatum och se priserna falla på HD5870 om nu GT300 skulle bli ett riktigt bra kort.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

384 bitars buss = 12 minneschip = 768 eller 1536 megabytes minne på de första korten.

Permalänk
Medlem

Inget av intresse i och med att företaget gick lite väl långt här;
http://www.techpowerup.com/104868/Batman_Arkham_Asylum_Enable...

Bara toppen av berget, men där förlorade de mig som kund.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

När man snackar prisvärdighet, ati mot nvidia så tycker jag nvidia vinner i längden ändå... köper man ett ati kort nu och man tänker wooow den e ju skitbra och så billig!! sen efter max ett år sitter man där o tänker va faan jävla skit kort... men däremot om man har geforce, man köper en gång dyrt men slipper byta ut på ett bra längre tag än ati.. så tänker jag iaf, rätt / fel ?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Hjälpsam

Tror fortfarande att det inte kommer något innan Jul.
Stött på inlägg från andra än Charlie, som hävdar att dom hört samma sak från TMC.
Tänk också på att Nvidia ännu inte visat upp någon 40nm G200-krets.
Vi borde också hört lite mer skvaller, om en lansering var på gång.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag tror att nVidia papperslanserar i år för att få folk att inte köpa Radeon om de kan vänta på nästa GeForce.

AMD siktar givetvis på att torpedera nVidias lanseringsfest med en rejäl prissänkning och eventuella X2-kort.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Han syftar nog inte på kriget mellan grafikkortsmakarna... utan "fanboy-kriget" mellan oss konsumenter... som bara är totalt onödigt.

För mig har det ingen som helst betydelse om ATI/AMD eller NVIDIA leder prestandakampen. Men för vissa så får den ena av dem inte vara bäst... och tvärtom. xD

Håller totalt med dig där....
jag föredrar hellre amd/ati men såklart om någon annan gör bättre produkter så skiter jag i vad dem heter och vad de har för färg.. jag tar det som passar mina behov bäst och det jag känner för
grönt mot rött... uhh - allt jag kan säga

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Han syftar nog inte på kriget mellan grafikkortsmakarna... utan "fanboy-kriget" mellan oss konsumenter... som bara är totalt onödigt.

För mig har det ingen som helst betydelse om ATI/AMD eller NVIDIA leder prestandakampen. Men för vissa så får den ena av dem inte vara bäst... och tvärtom. xD

Ja det är lite tröttsamt faktiskt.
Att favorisera en viss grafikkortstillverkare är lika dumt som att favorisera en kondomtillverkare, det spelar ju ingen som helst roll så länge skiten gör vad den ska och inte går sönder.

Permalänk
Medlem

låter riktigt riktigt dyrt