Duke Nukem kommer det komma?

Permalänk

Duke Nukem kommer det komma?

Tjena,

Jo det är så att jag läste någon stans att Take-two ska kanske ta över processen med Duke Nukem forever.
Så jag undra om det stämmer eller är det någon som vet om spelet kommer att komma ut?

Jag är nyfiken!

Visa signatur

Hamnar man i bråk, slå först slå hårdast =P

Permalänk

Always bet on Duke!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

jo det vill jag hoppas på men de gick ju i konka för ett halv år sen... =(

Visa signatur

Hamnar man i bråk, slå först slå hårdast =P

Permalänk

asså vad jag läste så var det snack om att take-two skulle ta tag i spelet men jag vet inte riktigt om det sätmmde

Visa signatur

Hamnar man i bråk, slå först slå hårdast =P

Permalänk
Medlem

Duke Nukem är ju fortfarande lite av en Ikon för 3d gaming så jag hoppas att Duke Nukem Forever kommer att släppas. Är dock lite rädd för att det finns för många kids som inte kommer ihåg äldre hjältar än Master Chief så att spelbolagen blir rädda på att satsa

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

"It's time to kick ass and chew bubblegum! And i'm all out of gum!"

Hoppas på att Duke Nukem Forever kommer ut, nu när 3D Realms har blivit av med projektet så finns det kanske lite hopp kvar Vem vet det kanske kommer om 12 år

Permalänk

duke nukem 3d forever whenever it comes

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Varför bry sig? Om det kommer, vilket det senaste decenniet inte direkt stärkt hoppet om, så kommer kvaliteten aldrig att motsvara väntetiden. Om det kommer skulle det förvisso innebära att en massa fanboys slipper vänta resten av livet och kan istället tillbringa sin tid med att beklaga sig över hur mycket bättre det hade varit om det ursprungliga teamet hade gjort det.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Spelet kommer förmodligen, frågan är bara NÄR!?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

gör det till open source vet jag!

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Sötast

Folk tror väl inte verkligen att det kommer släppas?

Duke Nukem var i verkligheten bara vilket mediokra spel som helst, bara det att det släpptes vid rätt tidpunkt.

Permalänk
Medlem

Duke Nukem var ett bra spel men det är ju inte därför man vill ha Forever, utan det är ju för att Duke är den coolaste datorspels-hjälten ever.

Förstår inte hur man kan räkna att ett spel ska motsvara en väntetid. Det är väl inget spelutvecklingsföretag som har en skyldighet gentemot dig att släppa spel efter att du väntat tillräckligt länge. Det handlar väl snarare om att du ska få valuta för dina pengar när du väl köper spelet. Huruvida det har utvecklats länge eller inte är väl egentligen rätt ointressant.

Nåja, informationen kring Duke Forever är väldigt sparsmakad. Det pågår ett domstolsfall mellan 3DRealms och Take Two, och chansen att se spelet innan den är avklarad är väl rätt liten. (Och då kan det mycket väl vara ett väldigt föråldrat spel och dags att starta utvecklingscykeln från början igen?)

3DRealms har hintat lite om att det fortfarande utvecklas. Men skulle inte hoppas för mycket att det kommer komma inom någon snar framtid...

EDIT: Fel del av forumet förresten? Konsolspel?

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Bott under en sten? Detta blev ju känt i helgen!

Sen så är det Pc- versionen som körs fast med 360 gamepad.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Peking:

Sluta necro bumpa trådar
Finns redan nya trådar om DNF.