AMD Radeon "Juniper" avslöjad

Permalänk
Melding Plague

AMD Radeon "Juniper" avslöjad

En asiatisk hårdvarusajt publicerar bilder och preliminära testresultat på det kommande mellanklasskortet Radeon HD 5750.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Värst vad ful den var. Men det var rätt bra tryck i den.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Oo Ser mycket lovande ut!

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Avstängd

När kommer prissänkningen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
När kommer prissänkningen?

När Nvidia tar fram en konkurrent.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
När kommer prissänkningen?

Ja, dom var ju väldigt dyra? Eller inte.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Avstängd

de här sku va nått för mig. OM ja kan kyla dem passivt

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Haha vilken gullig kylare..

Jag hoppas att priserna på HD48xx korten sjunker rejält i samband med lanseringen utav dessa kort så att jag kan köra crossfire så snart som möjligt.

Permalänk
Avstängd

Räkna med att HD48xx kommer att fasas ut snabbt som fan när HD5xx0 är komplett. Ska du köpa ett till kort så gör det nu, det lär inte bli billigare.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Nej tack, och desutom är jag ganska säker på att det blir just billigare.......

Permalänk
Medlem

Kylaren får mej att tänka på en skivad badanka

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

dollarn lär ju slå tillbaka mer eller mindre och när den gör det så blir korten dyrare och sänker dem priserna så blir det samma priser iaf som nu

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

HD5770 kan ju bli mums till HTPCn så den kan vara med när man LAN:ar med polarna hemma.
Kanske en annan kylare dock.
ATi Stream kan ju bli ett bra alternativ till DXVA och HD-ljud har väll dessa modeller också?
Är det någon som vet om det är HD-ljud och en gig minne som standard på dessa kort precis som HD58xx?

Är lite frågvis eftersom jag har möjlighet att plocka upp ett beggat HIS HD4870 1GB för 1000kr på måndag. Ska jag ta det eller är det värt att vänta med tanke på liknande prestanda/lägre strömförbrukning, DX11 och alla andra features med dessa kort? HD-ljud är inte viktigt för mig just nu..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Kylaren får mej att tänka på en skivad badanka

HAHAHA kylaren

Permalänk

Det är inte konstigt att grafikkortet har fått namnet Juniper med den fläkten, både namnet och fläkten får mig att tro att det är skit. Jag har dock ingen aning om varför jag ser ner på namnet Juniper, men av någon anledning tycker jag det är fel på ett värstingkort. (vilket det nu inte heller är)

Annars ser jag inget fel på kortet, ett som jag skulle kunna köpa om jag nu skulle uppgradera min dator.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Ja, dom var ju väldigt dyra? Eller inte.

HD5770 kostar lika mycket som min matkostnad på 2 månader = för dyrt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
HD5770 kostar lika mycket som min matkostnad på 2 månader = för dyrt.

Vad va det för jämnförelse? 1500kr respektive 1100kr, det va ju inte lite billigt du käkar!

Nu vet jag inte vad du tjänar men förutsatt att du har jobb så tycker jag att du är lite väl gnällig. Hade du väntat dig att kortet skulle kosta 600-1000kr nylanserat?

Permalänk

Ähh, för dyrt. Kostar de lika mycket som en kebabrulle kanske jag slår till

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Går inte koppla upp 3 st DVI skärmar? Vilka upplösningar pratar vi om? Nämns inget på ATIssida.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Ähh, för dyrt. Kostar de lika mycket som en kebabrulle kanske jag slår till

Lär nog kosta som 20-30 kebabrullar. Frågan är vilken av dom båda man får mest glädje av...

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Lär nog kosta som 20-30 kebabrullar. Frågan är vilken av dom båda man får mest glädje av...

Haha:P Just nu känns det som att jag har mer glädje av kebabrullar än ett 57x0

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Hahaha jävlar vad kort den vart! Roligt med en 5750 brevid en 5870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Går inte koppla upp 3 st DVI skärmar? Vilka upplösningar pratar vi om? Nämns inget på ATIssida.

2st går mot DVI och en mot displayport eller HDMI. Både displayport och HDMI kan man "konvertera" till DVI.

Permalänk
Medlem

Hoppas alla korten börjar rulla in på marknaden och att 5870x2 (Hemlock?) kommer snart. Då har nvidia det verkligen svårt.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
2st går mot DVI och en mot displayport eller HDMI. Både displayport och HDMI kan man "konvertera" till DVI.

Men det är väll så det inte fungerar?

Det är antingen 2 dvi och 1 displayport, eller 1 dvi och 1 hdmi och 1 displayport?

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att mellanklasskort borde vara tillräckligt energisnåla för att klara sig med en single slot kylare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie-or-paj
Bara jag som tycker att mellanklasskort borde vara tillräckligt energisnåla för att klara sig med en single slot kylare?

Dem prioriterar prestandan vilket jag tycker är bra

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Men det är väll så det inte fungerar?

Det är antingen 2 dvi och 1 displayport, eller 1 dvi och 1 hdmi och 1 displayport?

Ja, det kan du nog ha rätt i faktiskt. Det stämmer nog rätt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
de här sku va nått för mig. OM ja kan kyla dem passivt

Håller med, läst att 58xx serien är extremt högljudd. Denna eller Nvidias kommande budget eller mellanklass skulle nog "låta" bättre och prestera tillräckligt för mig.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie-or-paj
Bara jag som tycker att mellanklasskort borde vara tillräckligt energisnåla för att klara sig med en single slot kylare?

Beror väl på hur mycket kräm tillverkaren vill att deras mellansegment ska ha? Vill man ha singelslot så prioriterar man förmodligen inte bra flyt i spel, och då kan man lika gärna nöja sig med ett low end-kort.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"