Permalänk

FIFA 10-Tråden

Tjenare!

Eftersom jag inte hittade någon dedikerad FIFA 10 tråd startar jag en egen där vi kan snacka lite om spelet. Själv kom jag precis hem från butiken med spelet, och det är riktigt bra! Vad tycker ni?

Jo, det jag också undrar är om inga här på SweC kanske skulle vara sugna på att slänga ihopp alla våra virtuella pros och starta en SweC-klubb och försöka regera på Proffsklubbsmästerskapet som det så fint heter i spelet.

Hojjta till om intresse finns!:up:

*Edit*Eftersom ingen riktig FIFA 11 tråd finns tänkte jag att vi kanske kan köra denna tråden för snack om FIFA 11 nu när det har släppts.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Jag fick spelet idag, alltså man kan inte bli nöjdare, det är så sjukt realistiskt! Jag rekommenderar alla fotbollsnördar att köpa spelet!!!

Någon som vill spela online mot mig på 360 ikv skriv ett pm!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuerte
Jag fick spelet idag, alltså man kan inte bli nöjdare, det är så sjukt realistiskt! Jag rekommenderar alla fotbollsnördar att köpa spelet!!!

Någon som vill spela online mot mig på 360 ikv skriv ett pm!

Jag drar gärna en orankad match, lägg till mig på boxen. Gamertag: pullson

Föressten, jag tror jag fått smaka på några buggar. Det står ju i "Bedrifter" att man ska "Dundra in ett pressat skott på en frispark i arenan". Jag tror jag har gjort det 5 gånger nu utan att jag fått bedriften avklarad. (För pressat skott är väl LB+B?)

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag drar gärna en orankad match, lägg till mig på boxen. Gamertag: pullson

Föressten, jag tror jag fått smaka på några buggar. Det står ju i "Bedrifter" att man ska "Dundra in ett pressat skott på en frispark i arenan". Jag tror jag har gjort det 5 gånger nu utan att jag fått bedriften avklarad. (För pressat skott är väl LB+B?)

Jag har fått bedriften. Drog ett skott från nästan halva plan , ribba in.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Jag har fått bedriften. Drog ett skott från nästan halva plan , ribba in.

Ok, konstigt. Får försöka några gånger till då.

En sak till som jag lackar på, är detta en bug? Varje gång jag kör en rankad match och leder så disconnectar alltid snubben. Trots att han lämmnar får jag ingen vinst? vad är det för system?

När jag endå är i farten, är det bara jag som irriterar mig på repriserna i FIFA-spelen? jag trodde dom skulle ordna det från FIFA 09 men det är exakt samma sak. Det jag syftar på är att målrepriserna hackar tack vare vinkeln, man ser publiken och derför drar spelet ner i lågt FPS så repriserna blir riktigt obekväma att se. Jag tycker dom borde köra exakt samma kamera som när man spelar, tele, och slänga på lite slow motion. Alternativt ta bort publiken i spelet.

Likadant när man spelar i Be-A-Pro med "Pro"-cam, det är ju bara en enda stor röra i 5 FPS tack vare att 50% av bilden är läktare med 3D-animerad publik? Detta går ju att lösa genom att byta till Tele-cam. Men endå...
Det är väl det jag har och klaga på i FIFA 10, men utöverdet så är det ett av dom roligaste spelen på länge.

Tack

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Jag fick mitt redan i tisdags, 2 dagar innan release jag är helnöjd med spelet förutom att det har låg fps ibland, verkar mest gälla vid online spel dock..konstigt nog.

Vill ni åka på storstryk så lägg till mig robster86

Permalänk

Någon som vet om det går att köra med sin Virtuel Pro online på rankade 1on1 matcher?

En sak till jag undrar, om jag fixat en startelva med Arsenal jag är nöjjd med, kan man inte bara spara alla inställningar så man slipper göra om allt varenda gång man kör en Rankad match online?

Det funkar bra offline, men såfort man försöker köra online är allt återställt till default med Song/Denilson på mittfältet.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

jag köpte spelet igår oxå och tycker att det är den bästa fotbollspelet på länge.
Dock kunde jag inte fixa min gameface igår. Det stod ingen kontakt med EA serverna. Är det någon som hade samma problem igår för det verkade vara överbelasning elle nåt.

Permalänk

Det var problem med EA:s servrar igår ja, men de fungerar nu. Olyckligtvis fungerar Game Face funktionen riktigt dåligt. Man ser, i spelet, inte alls ut som ansiktet man skapat i Game Face applikationen. På något sätt är det som att huvudformen blir helt annorlunda och ögonen ändras helt. Gick till viss del att kompensera detta genom att överdriva exempelvis käkarna, storleken på ögonen och ögonbrynshöjden men det är synd att det ska fungera så dåligt. Får hoppas att det ordnas till det bättre relativt snart. Det går ju att ändra utseendet hur som helst även om man börjat spela, så det är inte hela världen.

Permalänk
Medlem

Ok, då vet jag det. Får testa igen när jag kommer hem sen. Eftersom det är i beta stadiet så kan man förstå att det inte är optimalt med gameface men förhoppningsvis så kommer EA att fixa till det.

Permalänk
Medlem

När det gäller att skapa lag här på sweclockers så är jag med

Permalänk

Jag är också på!
Undrar vilken konsol ni pratar om? Hade tänkt att köpa det till PC

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazerlarz
Jag är också på!
Undrar vilken konsol ni pratar om? Hade tänkt att köpa det till PC

Gör inte det. PC versionen är ren SCHIT.

Permalänk

Pc-versionen är lite snyggare i år jämfört med tidigare, men spelmässigt är det fortfarande kasst. Jag har det till min nya fina ps3. Vore roligt att bilda ett lag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Jag har fått bedriften. Drog ett skott från nästan halva plan , ribba in.

Halva plan? Låter som spelet blivit sjukt orealistiskt :s Hoppas du överdriver rätt mkt. Bästa jag lyckades med i Fifa 09 var typ 39 meter eller nåt med Ronaldo. Och då är det ändå 20 meter kvar till mittcirkeln.

Permalänk

Om någon spelare här känner för att gå med i ett stolt fifalag kan ni höra av er till mig. Startade precis upp KFK. Gäller PS3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Om någon spelare här känner för att gå med i ett stolt fifalag kan ni höra av er till mig. Startade precis upp KFK. Gäller PS3.

Jag tänkte beställa Fifa nu och ge det en chans till. Jag parar gärna ihop mig med en stabil central mittfältare där vi båda tänker defensivt och turas om att hjälpa till i anfallet.

Jag lirade en del klubb under hösten men tyvärr var det alltför vanligt med 3vs3-matcher, även om jag lyckades tjata till mig att vi skulle samla ihop laget. Någon som vet om det är lättare/vanligare/roligare i Fifa10 med fler mänskliga? Hur funkar det med Virtual Pro, finns det någon guide/lista över saker man skall göra för att låsa upp attribut? Såg något om att man kan köpa över PSS...

Edit: Hittade denna tråden; http://forums.electronicarts.co.uk/fifa-10-sony-playstation-3...

Tydligen så blir de spelare som inte en mänsklig väljer mycket sämre, och ibland helt fel kroppsbyggnad för positionerna, så det borde innebära att ju fler mänskliga desto större fördel.

Permalänk

Tjodd är varmt välkommen till klubben givetvis. Spelar helst centralt på mittfältet själv, men man får vara nöjd bara man hamnar ungefär där man vill i de här onlinematcherna. Har bara spelat en virtual pro match, som jag faktiskt tyckte fungerade över förväntan. Gissar att det var sju mänskliga spelare per lag. Men vissa har svårt att hålla sig till sina positioner, varför man förhoppningsvis lyckas skrapa ihop ett gäng att spela lite mer fotbollslikt med. Dock var det som sagt bättre än väntat. Var bara en av mittfältarna som tyckte sig vara bättre som forward, i övrigt försökte alla efter 'bästa förmåga'.

Det finns en lista med bedrifter i spelet ja.

Måste säga att jag haft ruskigt roligt med spelet iaf. Spelat mest be a pro karriären så långt, men även några vanliga matcher.

Permalänk

Har lirat igenom en stor del av Manager mode nu, och det är riktigt kul, dock väldigt nedbantad och simpelt utan varken detaljer eller djup. Om du som jag är en hardcore FM'are, förvänta dig inte ens i närheten av samma djup, kontroll och realism. Men jag måste endå säga att det är riktigt kul att bara leta spelare och köra matcher, vilket är det enda man i stort sett gör.

Jag kör Arsenal och har sålt alla spelare över 22 år och inhandlat i stort sett alla stora unga talanger i spelet.
Jag kör Bojan, Mario Balotelli och Alaxandre Pato på anfall. Pato ligger just nu på 92 Ovr och leder skytteligan med hästlängder, snubben har 99 Acceleration och 99 Maxfart, t o m högre än Messi och jag tror han är 19 år. Balotelli ligger inte långt efter vid samma ålder. Så mitt tips till er som kör Manager Mode är att köpa Alexandre Pato, han är nästintill fusk i spelet när han får sina djupleds-lobbar.
Mittfält kör jag Walcott, Fabregas, Wilshere och Ramsey/Merida.

Det enda som fattas nu är väl organiserat spel med folk online, därav min undran att starta en SweC-klubb i spelet (360).
Någon som vill dra ur tummen och ta på sig ledarrollen?

En fråga, kan man använda sin Virtual Pro i rankade 1on1 matcher online? jag har försökt, men förstår inte hur man gör.

Tack

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull

En fråga, kan man använda sin Virtual Pro i rankade 1on1 matcher online? jag har försökt, men förstår inte hur man gör.

Tack

Läste någonstans att man hamnar i truppen på det lag man valt som favorit. Vet inte om det är sant, men det kommer jag kolla upp imorgon när jag fått spelet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Läste någonstans att man hamnar i truppen på det lag man valt som favorit. Vet inte om det är sant, men det kommer jag kolla upp imorgon när jag fått spelet.

Jag min VP är ligger i Arsenal, och det fungerar utmärkt att spela med honom i vanliga orankade matcher. Men så fort man drar på "ranked" försvinner han. Det kanske ska vara så, synd isånnafall. Det är en riktigt bra idé med Virtual Pro, spelet blir som ett rollspel kan man säga där mycket kretsar kring sin VP. Jag tycker det skulle vara roligare om man fick ha honom i rankade matcher också.

Hursomhelst har jag upptäckt ännu en bug, jag spelar Be-A-Pro nu med min VP och har gjort ungefär 3 mål på 3 matcher, men endå när jag kollar skytteligan står det 0. :/

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Hursomhelst har jag upptäckt ännu en bug, jag spelar Be-A-Pro nu med min VP och har gjort ungefär 3 mål på 3 matcher, men endå när jag kollar skytteligan står det 0. :/

Du börjar i reservlaget, skytteligan är för a-lagsmatcher. Likaså tabellen.

Fortfarande ingen mer än Tjodd här som vill bilda lag? (PS3)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Halva plan? Låter som spelet blivit sjukt orealistiskt :s Hoppas du överdriver rätt mkt. Bästa jag lyckades med i Fifa 09 var typ 39 meter eller nåt med Ronaldo. Och då är det ändå 20 meter kvar till mittcirkeln.

Aldrig hört talas om Kim Källström?

Har alltid varit PES-spelare sjlv men är det någon som har lite objektivt material att komma med? Har hört att Fifa är på g.

Visa signatur

ASUS M4A785TD-V EVO | AMD Phenom II X4 905e | Antec LifeStyle Solo | Noctua NF-S12B ULN - 700/500 rpm | Corsair 400CXEU | 4GB Corsair XMS3 | Linux Mint LMDE 4.
(Ja, det börjar bli en gammal rigg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndersFriberg
Aldrig hört talas om Kim Källström?

Har alltid varit PES-spelare sjlv men är det någon som har lite objektivt material att komma med? Har hört att Fifa är på g.

Jo, en sunkig djurgårdare som man helst skulle slippa se... Knappast kapabel att sätta en frispark från halva plan på en annan målvakt än Isaksson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Pc-versionen är lite snyggare i år jämfört med tidigare, men spelmässigt är det fortfarande kasst. Jag har det till min nya fina ps3. Vore roligt att bilda ett lag.

Du kan inte mena allvar, jag har spelat både Fifa 09 och Fifa 10 nu, och måste säga att grafiken i Fifa 10 till PC har gått tillbaka till Fifa 03 nivå. Att EASports kan släppa en sån dynga är en ren förolämpning mot de som sitter på PC.

Permalänk
Medlem

Fan va ja får flipp på Fifa 10 ibland... Kör på Världsklass vinner väll lite då o då. Har seriöst fått damp på dommaren:) På FIFA09 dömde dommarn nästan aldrig frispark när man försökte tackla genom o hålla in X (PS3) knappen. Nu blåser dommarjäveln hela tiden... Även när tacklingen är schysst.. Börjar bli smått galen, tror ja ska slänga ner svårighetsgraden på proffs eller va den kan heta o försöka öva upp mitt tålamod:)

Men annars är det ett sjukt bra spel.

Permalänk

Själv har börjat spela utan assist, kör manuellt på allting. Riktigt svårt i började, men satan vad belönande det är att få till ett bra uppspel som leder till ett dundermål. Någon som är sugen på att köra 2on2 kanske? bara lägga till mig. GT: pulsson

Testa får ni se

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan köra online med 2 handkontroller?
Alltså sitta 2 eller fler hemma i soffan och lira mot 2 andra online?

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dja74
Du kan inte mena allvar, jag har spelat både Fifa 09 och Fifa 10 nu, och måste säga att grafiken i Fifa 10 till PC har gått tillbaka till Fifa 03 nivå. Att EASports kan släppa en sån dynga är en ren förolämpning mot de som sitter på PC.

Pc-versionen har varit en förolämpning i bra många år. Visst det är en ny stil på pc-versionen i år, men visst fan är det snyggare. Vet inte vad du spelar på för inställningar iofs. Kanske ser värre ut i lägre inställningar, vad vet jag. Vet bara att man åtminstone ser vad saker och ting föreställer i 10an.

Nåväl nog om det, det här är konsoldelen av forumet och jag tror egentligen inte att någon vill diskutera pc-versionen

Permalänk
Medlem

Hur stor skillnad är det eg. med fifa 09? jag har tankat demon och jag tycker det är SKIT! Målvakterna går ut automatiskt så att man kan lobba hur enkelt som helst när man kommer fri, spelare gör allmänt skumma grejer och är sega. Är det saker man kan ställa in eller?