Bedragare kontaktar mig via sweclockers annonsmarknad?

Permalänk
Medlem

Bedragare kontaktar mig via sweclockers annonsmarknad?

Hej,

Fick precis detta mail, har en annons ute på sweclockers.

Skall jag svara?

"
Message-Id: <20091002161108.441BC5F8C6@sweclockers.com>
Date: Fri, 2 Oct 2009 18:11:08 +0200 (CEST)

I am interested in your PHONE for sale please i will appreciate your email me the following sale details for me .: For how long have you been using it: How many owners does it have: I hope it is currently available for our purchase: last asking price:Ashleyashleyblair22@gmail.com
"

Tycker det känns konstigt, har haft så många annonser här, men aldrig någon som frågat så här, eller för den delen på engelska.

Först säger han "I am"... sen så säger han "our".

Skall jag bli mer misstänksam än jag redan är?

xpna

Permalänk
Hedersmedlem

Bara att ignorera. Luktar scam lång väg.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Du ska inte bli misstänksam, du ska fullständigt strunta i mailet och inte ens slösa bort en sekund av dina tankar på det.

Permalänk
Avstängd

Vad är det för telefon?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Vad är det för telefon?:)

Ja, det kan man undra då TS enda aktuella annons hos oss är om en speldator.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Ja, det kan man undra då TS enda aktuella annons hos oss är om en speldator.

LOL då är det ju definitivt scam.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Har ingen telefon till salu, helt knäppt detta.

Har inte svarat på mailet iaf och kommer inte göra det heller. Jag säljer en dator, inte en telefon.

Skulle bra allt vilja veta om jag kan göra något för att stoppa en sådan där person.

Permalänk
Medlem

Bedragare kommer alltid att finnas, det bästa är att lära folk att inte vara naiva. Alla får dra sitt strå till stacken då idoti smittar.

Är det för bra för att vara sant så är det nog inte sant heller.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Bara att markera som skräppost och glömma bort det, inte svårare än så.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Avstängd

Ta en grogg och skit i det där nu.:D:P

Bara om du har åldern inne vill säga, vill ju inte uppmuntra till brott.:D:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

På senare tid har dom börjat med en ny variant, "Hi i would like to buy your .... to donate it to an orphange, what is your last prize?(lägsta tänkbara pris att sälja till)"...

(scam)ligt...

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Ta en grogg och skit i det där nu.:D:P

Bara om du har åldern inne vill säga, vill ju inte uppmuntra till brott.:D:P

Oja, den där åldern har vart inne i mer än ett decenium!

Skall görat.

Kvällens!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antzo
På senare tid har dom börjat med en ny variant, "Hi i would like to buy your .... to donate it to an orphange, what is your last prize?(lägsta tänkbara pris att sälja till)"...

(scam)ligt...

He he, den var bra (scam)ligt.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
He he, den var bra (scam)ligt.

" Pessimisten ser mörker i slutet av tunneln, optimisten ser ljuset, realisten ser tåget. Lokföraren ser tre idioter på spåret."

Tack desamma, den var ny för mig men ack så bra! xO

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antzo
" Pessimisten ser mörker i slutet av tunneln, optimisten ser ljuset, realisten ser tåget. Lokföraren ser tre idioter på spåret."

Tack desamma, den var ny för mig men ack så bra! xO

Gå till: "Forumindex > Övrigt > Övriga ämnen > Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt" och läs mitt inlägg "Ärlighet i annonser - är det ärligt?" och kolla vad killen som citerade mig skrev/kommenterade om "sparsam användning av tavlor"....:D Jag höll på att falla ihop av skratt.:D;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!