XFX GEFORCE GTX 260 CORE EDITION problem

Permalänk
Medlem

XFX GEFORCE GTX 260 CORE EDITION problem

Hej,

Jag har ett XFX GEFORCE GTX 260 CORE EDITION grafikkort i min dator,

Minne: 3gb
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5200+, 2700MHz

En del spel hackar då och då när jag spelar i grafiken, vet inte varför. kör Windows 7 med Nvidia senaste Windows 7 drivrutin för detta kortet.

Får inte direkt veta något fel eller nått, bara att grafiken hackar en liten stund och sen går tillbaks som vanligt en stund osv..

Någon annan som stött på liknande? Eller vet varför eller nått?

Permalänk
Medlem

Eftersom det bara är en del spel kanske det beror på att drivrutinerna för Windows 7 inte är kompletta? Just a guess

Visa signatur

Antec Sonata III|Gigabyte P35 DS3|Intel E6750@stock|2x1 Corsair XMS2-6400 CL4|XFX 5870 1GB|2TB HDD|

Permalänk
Medlem

Skulle säga att din cpu bottleneckar litegrann. Klocka cpu elller uppgradera den för att få ut max av kortet

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Hur klockar man cpu:n? När jag kör "Can you run it" testet så blir det grönt på allt, står att dom spelen jag testat ska fungera bra på Windows 7.

Permalänk

Kanske din HDD är fragmenterad och hacken du märker är pga diskaccess?

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Ändrade Kompatibilitet på spelen, stängde av windows teamat och sånt när jag startar. Då gick det bättre.