Permalänk

ang crossfire bryggor

tjenare! nu snart ska jag köra crossfire med två st 4870 1gb kort och undrar fall man behöver 1 eller 2 st crossfire bryggor för o koppla ihop dom?

tacksamm för svar!

mvh Robin!

Visa signatur

jag ÄLSKAR motocross!!

Permalänk
Medlem

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=88081...

Använd sök funktionen nästa gång bara :=)

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

Du behöver bara en men det går snabbare med två.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonevalley
Du behöver bara en men det går snabbare med två.

vart finns information om detta?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonevalley
Du behöver bara en men det går snabbare med två.

haha, källa på det?:P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
vart finns information om detta?

Jag vet en som gjorde en typ mini-review och kom fram till att det var hyfsat stor skillnad på 1 och 2 bryggor. Orkar dock inte leta fram det nu.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Skriver väl som i den andra CF tråden att jag har testat med både en och två bryggor på mina 4850, med två bryggor fick jag cirka 1000 poäng lägre i 3dmark vantage.

Permalänk
Medlem

Om ni ska komma med påståenden i tråden så bör ni ha en källa. Med källa menar jag någon som har kört valfri benchmark x-antal gånger både med en och två bryggor, för att sen sammanställa ett genomsnitt. Känns inte som att en random-person som kört 2 runs, en med två bryggor och en annan med en brygga, är en särskilt trovärdig källa...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
Det känns som att om ni ska komma med påståenden i tråden så bör ni ha en källa. Med källa menar jag någon som har kört valfri benchmark x-antal gånger både med och utan brygga, för att sen sammanställa ett genomsnitt. Känns inte som att en random-person som kört 2 runs, en med två bryggor och en annan med en brygga, är en särskilt trovärdig källa...

Håller med där. Dessutom är det skillnad på benchmark poäng och spelprestanda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonevalley
Du behöver bara en men det går snabbare med två.

Och himlen är röd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
Om ni ska komma med påståenden i tråden så bör ni ha en källa. Med källa menar jag någon som har kört valfri benchmark x-antal gånger både med en och två bryggor, för att sen sammanställa ett genomsnitt. Känns inte som att en random-person som kört 2 runs, en med två bryggor och en annan med en brygga, är en särskilt trovärdig källa...

Har tyvärr slarvat bort bilderna imellan OS-byte så jag har inga bevis kvar. Men jag körde 4 runs, och det blev ungefär samma alla gånger.
Men kan någon hitta något test på nätet som faktiskt har något konkret att titta på så hade det väl varit trevligt.

Permalänk

så de e lika bra att ja köper EN istället för två? så ja slipper slänga 100kr på soptippen? eller är de kanse stabilare med två?

mvh Robin!

Visa signatur

jag ÄLSKAR motocross!!

Permalänk
Medlem

Räcker med 1, men jag har 2st för att jag fick 2st från från 2 kort.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Att det kan vara så svårt att veta om man ska köra med 1 eller 2st..
Varför kan inte ATI ge några officiella uppgifter på en så simpel sak?
Borde finnas typ en liten officiell guide om crossfire..

Alla säger olika i alla forum, vissa säger 2, vissa säger 1.
När/om jag kommer skaffa 2st 5870 så kommer jag inte ha nån aning om jag ska använda 1 eller 2 st..

Permalänk
Medlem

–For a complete ATI CrossFireX™ system, a second ATI Radeon™ HD 4870 graphics card, an ATI CrossFireX Ready motherboard and one ATI CrossFireX Bridge Interconnect cable per board (included) are required

Detta står det om man läser på Sapphires hemsida.

Permalänk

Äsh, spelar väl ingen roll, om man har flera visst men palla köpa flera