Vilket grafikort ska jag satsa på?

Permalänk
Medlem

Vilket grafikort ska jag satsa på?

Tjenare allihopa tänkte nu uppgradera mitt grafik kort har just nu en kass geeforce 8500gt

Mitt modekort jag har är en (Asus p5k pro)
Nu till min fråga vilket kort ska jag satsa på? Vill ha ett kort som är extra lämpade för spel prisklassen den bör ligga på är runt 1000kr lite upp eller ner spelar inte så jätte stor roll.

Fråga nr 2. Ska även köpa ett nytt nätagregat till datorn den ska hålla ett par år med tanke på ett det blir fler uppgraderingar på datorn vad ska man satsa på 600w? har nu cirka 300w något i den stilen.

Tack på förhand! Mvh Martin:)

Permalänk

HD4850 = grafikkortet
HX620W = nätagget.

Permalänk
Medlem

Jasså så du tycker Radeon 4850 hade passat bäst för mig? har alltid trott att asus geeforce kortet är mer för spel men är ju dock inte så hajj på detta så jag har väll bara inbillat mig.

Permalänk

Helt klart, köp ett 4850

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem

Om man ser på Hd4870 versionerna skiljer det sig mycket från 4850 tänkte nog lägga en liten extra slant nu på grafikortet dock inget över 1500:-

Permalänk
Medlem

Köp ett 4770 så slipper du nog att köpa nätagg!

Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk
Medlem

Nej måste ha ett nytt är orginal i den och allt annat bytt i den så nätagregat köper jag i vilket fall som helst hade tänkt mig denna
Corsair Powersupply 650W Black,ATX/EPS finns på komplett för 785:- inte allt för blodigt

Permalänk
Medlem

Det blir nog en Hd4870 verkar som ett bra grafikort nu undrar jag bara ska jag ha 1gb? eller 512? det ska vara så ultimat för spel som möjligt skärmen jag har är en liten 17 tummare om jag inte hade fel så har det lite med det att göra. Nu till vilken Hd4870 ska man välja? finns både (XFX) (Power color)(asus) (sapphire) osv förstår inte riktigt vad skillnaden mellan alla dom här ska vara med tanke på att det är i grund och botten samma kort (4870)?

Permalänk

1gb för höga upplösningar

med din 17" är 512mb bäst,

tillverkare spelar ingen större roll, kör på det billigaste, annars det högst klockade tex

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

ok tack för snabbt svar nu verkar det som jag har ganska bra koll på läget

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
1gb för höga upplösningar

med din 17" är 512mb bäst,

tillverkare spelar ingen större roll, kör på det billigaste, annars det högst klockade tex

Eller rättare sagt, om han hittar ett med 1GB som är ungefär lika billigt som ett med 500MB, så ta det med 1GB. Men om prisskillnaden är stor, ta det med 500MB. I 1280x1024 är skillnaden mycket liten, men i större upplösningar så är 1GB-varianten bättre.

Visa signatur

~Pelle~