Permalänk
Medlem

Vilket grafik kort?

jag undra ska jag ha Palit GeForce GTX 260 Sonic Dual-DVI 896MB

Eller

Sapphire Radeon HD 4870 1GB GDDR5

Skulle bli så himla glad ifall jag fick hjälp för ska troligtvist beställa en dator i morgon och jag har inte bestämt vilket grafik kort jag ska ha

Visa signatur

Burn Rubber Not Your Soul

Permalänk
Inaktiv

Personligen hade jag köpt 4870 utan att tveka i detta fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Personligen hade jag köpt 4870 utan att tveka i detta fall

okej jag har aldrig använt ati har bara använt Nvidia
så jag har lite svårt att bestämma

Visa signatur

Burn Rubber Not Your Soul

Permalänk
Medlem

Jag skulle också valt 4870, dels för att det (ofta) presterar bättre och för att det går att crossfire (jag tycker att nvidia är lömska ibland).

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

De presterar nog ganska lika, 4870 kan väl vara lite bättre i vissa lägen, men sen är ju ATI kortet mycket högljudare (beror på kylare men orginalkylare för korten så är nvidias tystare). Dessutom kan det ju kännas som en säkerhet att köra nvidia om man är van vid det så du får välja helt sj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
De presterar nog ganska lika, 4870 kan väl vara lite bättre i vissa lägen, men sen är ju ATI kortet mycket högljudare (beror på kylare men orginalkylare för korten så är nvidias tystare). Dessutom kan det ju kännas som en säkerhet att köra nvidia om man är van vid det så du får välja helt sj

haha okej men du säger i vissa lägen är 4870 bättre? Vad menar du med det?
Jag ska ha en Intel i5 processor fungerar båda korten lika bra med en INTEL?
Eller är nån av dom bättre med en INTEL?

Visa signatur

Burn Rubber Not Your Soul

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante93
är nån av dom bättre med en INTEL?

Nej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante93
haha okej men du säger i vissa lägen är 4870 bättre? Vad menar du med det?
Jag ska ha en Intel i5 processor fungerar båda korten lika bra med en INTEL?
Eller är nån av dom bättre med en INTEL?

nej, vilken processor man använder spelar ingen roll för vilken tillverkare av grafikkort man väljer beror på moderkortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
nej, vilken processor man använder spelar ingen roll för vilken tillverkare av grafikkort man väljer beror på moderkortet.

haha okej men jag kommer att ha ASUS P7P55D, P55, Socket-1156 eller ASUS P7P55D LE, P55, Socket-1156 är det dyrare kortet värt pengarna elr ska man ta det billigare?

Visa signatur

Burn Rubber Not Your Soul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante93
haha okej men jag kommer att ha ASUS P7P55D, P55, Socket-1156 eller ASUS P7P55D LE, P55, Socket-1156 är det dyrare kortet värt pengarna elr ska man ta det billigare?

det dyrare moderkortet har firewire och klarar minnen med 2200mhz, (minnena kostar dock typ 10k då)
annars om du ska köra crossfire så blir det bara 4x läge iställer för 8x, ta https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/gigabyte-ga-p5... istället.