Permalänk
Medlem

Directx 11?

Jag undrar om hd4770 kommer funka med directx11.
Om inte kan ni säga vilka kort som kommer att funka med directx 11.

Permalänk
Inaktiv

Re: Directx 11?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinan
Jag undrar om hd4770 kommer funka med directx11.
Om inte kan ni säga vilka kort som kommer att funka med directx 11.

En del funktioner ska funka. Men inte alla, och även om några få kommer funka så kommer de säkert funka skit på ett 4770.

I dagsläget så är det bara radeon 5850 och 5870 som gäller

Permalänk
Medlem

Re: Re: Directx 11?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
En del funktioner ska funka. Men inte alla, och även om några få kommer funka så kommer de säkert funka skit på ett 4770.

I dagsläget så är det bara radeon 5850 och 5870 som gäller

5850 skulle väl inte funka på en 375watt?

Permalänk
Medlem

Definitivt inte förusatt att man inte har världens bästa 375wattare.

Permalänk
Medlem

bara om du har ett uber 90+ certifikerat nätagg med låg watt processor och få komponenter i övrigt

Permalänk
Medlem

Re: Directx 11?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinan
Jag undrar om hd4770 kommer funka med directx11.
Om inte kan ni säga vilka kort som kommer att funka med directx 11.

Nej, DX11 kommer inte fungera på ditt kort. Dock tvivlar jag inte på att du kommer kunna köra spel som använder sig utav DX11, du kommer då nog få köra i DX10 eller DX9 istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
bara om du har ett uber 90+ certifikerat nätagg med låg watt processor och få komponenter i övrigt

http://www.shopping.com/xPF-Dell-Dell-Dimension-5190-Desktop-...

detta är min dator, nästan

skulle en hd4770 funka? jag har hört att den drar lite watt så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinan
http://www.shopping.com/xPF-Dell-Dell-Dimension-5190-Desktop-...

detta är min dator, nästan

skulle en hd4770 funka? jag har hört att den drar lite watt så

stog inget om något nätagg i din länk, men du borde skaffa en ny dator iställer, ett hd4770 kommer attt bli ordentligt flaskad i den du har nu, dessutom är jag emot dell i övrigt eftersom dom tar för mycket betalt xD
ps, det där chassit är hemskt bra på att sammla damm ^^

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinan
http://www.shopping.com/xPF-Dell-Dell-Dimension-5190-Desktop-...

detta är min dator, nästan

skulle en hd4770 funka? jag har hört att den drar lite watt så

Spara pengarna och köp en ny dator istället ärligt talat. med 512 mb ram och pentium D känns en 4770 lite onödigt.

Men om det kommer funka var ju frågan, och ja. Det skulle det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
stog inget om något nätagg i din länk, men du borde skaffa en ny dator iställer, ett hd4770 kommer attt bli ordentligt flaskad i den du har nu, dessutom är jag emot dell i övrigt eftersom dom tar för mycket betalt xD
ps, det där chassit är hemskt bra på att sammla damm ^^

har inte råd för en ny dator, 10,000kr 2006 om jag inte minns fel. Vad menar du med flaskad, och vad är chassit

jag är kinda nub

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Spara pengarna och köp en ny dator istället ärligt talat. med 512 mb ram och pentium D känns en 4770 lite onödigt.

Men om det kommer funka var ju frågan, och ja. Det skulle det

fel länk, jag har 2gb ram, 3.4ghz intel pentium D 7900gs 256mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinan
fel länk, jag har 2gb ram, 3.4ghz intel pentium D 7900gs 256mb

jamen då så! du behöver väl inte riktigt ny dator ännu men du borde inte satsa på ett ATI kort, eftersom du just nu har ett nvidia så har antagligen moderkortet ett nvidia chipset, det betyder att de kan "stöta ifrån" varandra och skapa problem, satsa på ett GTX 250 1gb eller ett GTX 260
MVH

Permalänk
Medlem

edit: gör det bara om du vet att nätaggregatet klarar det!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinan
har inte råd för en ny dator, 10,000kr 2006 om jag inte minns fel. Vad menar du med flaskad, och vad är chassit

jag är kinda nub

Chassit är själva lådan och flaskning kan förklaras på just det sättet.

..^
..^
..II
./^\
I^^I
I^^I
I^^I
´´´´

Med min kassa bild så ser du ^^. ^^ symboliserar data. Dock så är resten av din dator för kass för att hantera datan och därför kommer inte lika mycket ut (^) det är liksom det som menas med flaska.

Det är som en hals på en flaska xD

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
jamen då så! du behöver väl inte riktigt ny dator ännu men du borde inte satsa på ett ATI kort, eftersom du just nu har ett nvidia så har antagligen moderkortet ett nvidia chipset, det betyder att de kan "stöta ifrån" varandra och skapa problem, satsa på ett GTX 250 1gb eller ett GTX 260
MVH

Har aldrig läst nåt så dumt i hela mitt liv ärligt talat.

Är du helt seriös eller skämtar du bara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Chassit är själva lådan och flaskning kan förklaras på just det sättet.

..^
..^
..II
./^\
I^^I
I^^I
I^^I
´´´´

Med min kassa bild så ser du ^^. ^^ symboliserar data. Dock så är resten av din dator för kass för att hantera datan och därför kommer inte lika mycket ut (^) det är liksom det som menas med flaska.

Det är som en hals på en flaska xD

Eller om man gillar klassikerna: "En kedja är inte starkare än sin svagaste länk"... I det här fallet är det datorn som är kedjan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Har aldrig läst nåt så dumt i hela mitt liv ärligt talat.

Är du helt seriös eller skämtar du bara?

Nej har faktiskt hänt mig att mitt moderkort med nvidia chipset inte fungerade med ati kort :/ (ja jag testade med flera, 4st faktiskt) dock fungerade den med nvidia kort :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
jamen då så! du behöver väl inte riktigt ny dator ännu men du borde inte satsa på ett ATI kort, eftersom du just nu har ett nvidia så har antagligen moderkortet ett nvidia chipset, det betyder att de kan "stöta ifrån" varandra och skapa problem, satsa på ett GTX 250 1gb eller ett GTX 260
MVH

jag tror inte min dator klarar av gtx 250/260, plus så kostar de skit mycket

Jag har ett physic ageix också 128mb vad är det bra för? och kommer det funka med 4770, om inte så kan jag tabort den för extra psu

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
Nej har faktiskt hänt mig att mitt moderkort med nvidia chipset inte fungerade med ati kort :/ (ja jag testade med flera, 4st faktiskt) dock fungerade den med nvidia kort :S

Första gången jag ser, hör talats om osv om nåt sånt där.

Nog ingenting att hänga upp sig på.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinan

Jag har ett physic ageix också 128mb vad är det bra för? och kommer det funka med 4770, om inte så kan jag tabort den för extra psu

Inte nu längre, nvidia gayforce tog precis bort så att du inte kan

http://www.sweclockers.com/nyhet/9901-nvidia_stoppar_physx_me...

Larvigt, men sant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
Nej har faktiskt hänt mig att mitt moderkort med nvidia chipset inte fungerade med ati kort :/ (ja jag testade med flera, 4st faktiskt) dock fungerade den med nvidia kort :S

Aldrig hört talas om något liknande. Säker på att du inte hade ett trasigt MB?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Aldrig hört talas om något liknande. Säker på att du inte hade ett trasigt MB?

kanske det :/ men det fungerade utmärkt med nvidia kortet :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Inte nu längre, nvidia gayforce tog precis bort så att du inte kan

http://www.sweclockers.com/nyhet/9901-nvidia_stoppar_physx_me...

Larvigt, men sant.

hehe gayforce
fan va gay att de tog bort det, jag brukade gilla nvidia för jag inte visste något om ati, men nu är det bar ati som gäller

Permalänk
Medlem

btw kan jag använda 7900gs och 4770 så physicx funkar? fast det kraver för mycket psu, fast man kan ju testa?

Permalänk
Avstängd

alla kort i ati 5000 serie kommer att funka med dx11
ati 4770 stödjer dx10.1 vilket betyder att 3 funktioner som tillhör dx11 inte stöds, bla är compute shader 5.0 samt tessealtion de som inte funkar med dx10.1 kort.
dock skalar spelen om utvecklaren gjort sitt jobb tillbaka till dx10.1 från dx11.

så eftersom din burk är gammal kan ett mindre grafikkort göra en stor skillnad.
Tyvärr är ett par år i denna bransch minst 70% värdeminskning.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinan
btw kan jag använda 7900gs och 4770 så physicx funkar? fast det kraver för mycket psu, fast man kan ju testa?

Som jag sa.

"Inte nu längre, nvidia gayforce tog precis bort så att du inte kan

http://www.sweclockers.com/nyhet/99...hysx_med_radeon

Larvigt, men sant."

Permalänk
Medlem

Dell använder bara Intel kretsar till Pentium D datorer och dom fungerar mycket bra tillsammans med ATI grafikkort.

Även om det kommer att flaskhallsa så betyder det inte att din dator kommer att fungera dåligt, det betyder bara att om du hade en snabbare processor så skulle du få ännu bättre prestanda med HD4770.

Jag har en Dell med Pentium 4 3GHz och HD4670 och jag får 5000 poäng i 3DMark 06.

Om jag istället hade en Intel Core 2 Duo E8400 3GHz så skulle det bli ca 7000 poäng i 3Dmark06.

Det betyder att processorn flaskar ca 40% i 3DMark06, men i vanliga spel så är skillnaden mindre.

Din Pentium D 3.4GHz är mycket snabbare jämfört med min Pentium 4 3GHz.

Visa signatur

janee

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Som jag sa.

"Inte nu längre, nvidia gayforce tog precis bort så att du inte kan

http://www.sweclockers.com/nyhet/99...hysx_med_radeon

Larvigt, men sant."

Det gäller ju om man kör ett nvidia-kort som PhysX kort och ett ATI-kort som primärt grafikkort. Men i det här fallet så var det ett aegis physx kort (fristående fysikaccelerator som såldes av Aegis innan Nvidia köpte upp dem och integrerade tekniken i sina grafikkort) som det gällde och jag har inte hört något liknande om aegis-kort + ATI-kort.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

jag köper gärna ditt aegis physx kort om du inte ska ha kvar det;)

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg