2st 5870 och 2st skärmar å problem

Permalänk
Medlem

2st 5870 och 2st skärmar å problem

Hej!

Har nyligen fått mina 2 st Radeon HD 5870 å jag har ett litet problem. Allt flyter på bra på min vanliga 19 skärm, men när jag kopplade in min 42tum full hd skärm så flimrar det hela tiden på den stora skärmen. Jag tror det beror på att den kör i för låg hz. Försökt höja men det går inte att ha mer än 50 i programvaran, vilket jag tycker e konstigt för mitt 6 år gammla ATI Radeon X850XT klarade av att driva dessa båda skärmar. Mitt förra stenålderskort klarade å köra tvn i högre hz...så varför funkar det inte nu med dessa kort?

Någon som vet varför detta sker och hur jag kan lösa detta?

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

Du måste antagligen tvinga minnena att hållas på sin orginalfrekvens, så dom inte klockar ner sig i 2D = flimmer.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

En LCD flimrar inte på grund av låg frekvens.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

hej! Den vägrar låta mig använda upplösningen 1920 x 1080 med högre än 50 Hz när jag försöker ställa in dit i Catalyst TM COntrol Center vilket är programet som hörde till, å det klarade ju som sagt mitt 6 år gamla grafikkort av

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
En LCD flimrar inte på grund av låg frekvens.

Tror faktiskt att den visst flimrar pga låg frekvens, eftersom om jag sänker upplösningen så kan jag konstigt nog ha högre Hz å så fort jag då höjer slutar det flimra :S

Permalänk
Medlem

Kan vara så att din dator misslyckas med att identifiera din skärm.
Men vad är det för jävla skärm på 42 tum? Säker på att det inte är en TV... De brukar vanligen ligga på 50hz...

WeeMaan: Rätt säker på att det problemet är bortstädat sen ett bra tag tillbaks.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

jo det är en tv, men den e på 60Hz, så fort man kör i 60 så försvinner flimret direkt, men då kan jag bara ha 720 x 480 upplösning å då försvinner hela poängen med tvn