Permalänk
Medlem

Problem Gigabyte 9800GTX

Fick detta grafikkort som ett ytbyteskort. Nu när jag stoppat in det i burken verkar det inte riktigt fungera som det ska. Problemet uppstår när jag ser på film, oavsett vilken spelare jag använder. Jag får artefakter efter en stund, så fryser bilden men ljudet fortsätter. Datorn i övrigt är låst också så det enda jag kan göra är att starta om den. Hade det först i Vista och där fick jag även upp meddelande att bildskärmsdrivrutinen har slutat fungera och återställts. Har provat olika drivrutiner men samma problem kvarstår. Funderade om det kan vara att nätagget ger för lite kräm men är ju inom grafikkortets specs. Kör med ett Corsair VX450. Resterande komponenter i burken är:

Q6600
Gigabyte EP45-DS3P
4 gig ram
1hdd 160gig

Nån som har nåt tips om vad problemet kan vara?

Permalänk
Medlem

rengör din kylare å först å främst fläkten. tog isär kylaren å rengjorde den men samma probbs, så jag rengjorde fläkten. inte mycket damm där men shit vilken skillnad det blev. Hoppas det e samma probbs för dig då. fast om det e helt nytt så e de la paj.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Inet godkände min felanmälan så jag har skickat tillbaka det nu. Får se va dom hittar för fel

Permalänk
Medlem

Vilket kort bytte du ifrån?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club