Permalänk
Medlem

Tråd låst

Hur ska jag göra med mitt problem ?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Sorry för tråden om man inte för göra en ny tråd om samma sak om trådenblir låst

Permalänk
Medlem

med risk för att låta som en komplett rabiat person -för i helvete, vad har du i övrigt för system, din jävla människa, SVARA på det, annars lär denna tråd också bli låst.
(ber eventuell moderator och forumläsare som inte tål svårdomar om ursäkt)

Inte ens om du har exakt samma prylar som i din polares dator, så kan man få exakt samma prestanda, det kan alltid skilja sig i en del detaljer.

Får du skitprestanda -byt system, vill du inte tala om vad du har för system, så snälla moderatorer, lås tråden.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Går det inte att fixa så får du givetvis snacka med killen du köpte det av.

Men testa kortet ordentligt innan!

Alltså prova kortet i din egen maskin samt din polares likvärdiga kort i din maskin igen, sen gör ni likadant med BÄGGE korten i din kompis maskin.
Finns felet fortfarande kvar, så häv köpet med den du köpte av.

Skall väl inte vara så svårt...?

Permalänk
Entusiast

Läs dem råd du redan fått och rapportera tillbaka huruvida det fungerade eller inte

Jag skriver igen:

Så dåliga prestanda som du säger att du får, låter det som om du kör på Windows egna drivrutiner.
Det innebär att du har ingen accelerering alls.

Installera drivrutinerna från grafikkorts-tillverkaren.

Fungerar inte det, installera om Windows, helst från scratch då en reparations-installation fortfarande lämnar skräp kvar på hårddisken och därmed eventuella problem.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SysGhost
Läs dem råd du redan fått och rapportera tillbaka huruvida det fungerade eller inte

Jag skriver igen:

Så dåliga prestanda som du säger att du får, låter det som om du kör på Windows egna drivrutiner.
Det innebär att du har ingen accelerering alls.

Installera drivrutinerna från grafikkorts-tillverkaren.

Fungerar inte det, installera om Windows, helst från scratch då en reparations-installation fortfarande lämnar skräp kvar på hårddisken och därmed eventuella problem.

Ok ska prova installer om windows imorgon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mercy1
Går det inte att fixa så får du givetvis snacka med killen du köpte det av.

Men testa kortet ordentligt innan!

Alltså prova kortet i din egen maskin samt din polares likvärdiga kort i din maskin igen, sen gör ni likadant med BÄGGE korten i din kompis maskin.
Finns felet fortfarande kvar, så häv köpet med den du köpte av.

Skall väl inte vara så svårt...?

har provat det 2-3 ggr men det funkar inte och han vill inte ha (skit) i datorn.

Permalänk
Medlem

Mitt övriga system lär inte ha någon bettydelse. Då jag med likadant kort får lagg fri och bra fps. i både OCCT och Cod4..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quzzi
Mitt övriga system lär inte ha någon bettydelse. Då jag med likadant kort får lagg fri och bra fps. i både OCCT och Cod4..

---------------------
Men jösses *suckar*.. har du någonstans läst om ordet inkompatibilitet någonstans?

Jag pallar inte med människor som kör ner huvudet i sanden och blundar för andras tips då de faktiskt frågar om hjälp.

Lycka till, typ.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quzzi
Mitt övriga system lär inte ha någon bettydelse. Då jag med likadant kort får lagg fri och bra fps. i både OCCT och Cod4..

Ditt kort är helt klart trasigt.

Kan pma min adress så får du gärna skicka det "trasiga" kortet till mig:)

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum | AMD Athlon 64 X2 6000+@3.18 GHz |Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024mb x4 (4gb) | EVGA GeForce 8800GTS 640MB@600/850/1317 MHz | Corsair Powersupply 650W | Antec Performance One P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
---------------------
Men jösses *suckar*.. har du någonstans läst om ordet inkompatibilitet någonstans?

Jag pallar inte med människor som kör ner huvudet i sanden och blundar för andras tips då de faktiskt frågar om hjälp.

Lycka till, typ.

E ok.... Tackar men du menar att min dator inte ska tåla mitt sapphire 4850 x2 2 gb men funkar hur bra som hälst med min polares sapphire 4850 x2 2 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberphreak
Ditt kort är helt klart trasigt.

Kan pma min adress så får du gärna skicka det "trasiga" kortet till mig:)

Sure om det var dig jag köpte det av...

Permalänk
Medlem

Men i detta fall funkar kortet men inte som det ska......

Mitt sapphire 4850 x2 2 gb = 12 fps i OCCT och 200 fps i cod4

Min polares sapphire 4850 x2 2 gb = 125 fps i OCCT och 600 fps i cod4

och detta är i min dator....

Permalänk
Medlem

Och om ni inte fatta vad jag menat nu så tar jag nog snart till Krille_leijon råd. rofl

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quzzi
Sure om det var dig jag köpte det av...

Nej jag har dock inte sållt något grafikkort till dig eller någon annan. Men eftersom du verkar så bombsäker på att kortet är fuckat så kan jag gärna befria dig ifrån det

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum | AMD Athlon 64 X2 6000+@3.18 GHz |Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024mb x4 (4gb) | EVGA GeForce 8800GTS 640MB@600/850/1317 MHz | Corsair Powersupply 650W | Antec Performance One P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberphreak
Nej jag har dock inte sållt något grafikkort till dig eller någon annan. Men eftersom du verkar så bombsäker på att kortet är fuckat så kan jag gärna befria dig ifrån det

Sure för 1300 kr så är det ditt jag står för frakten ROFL

Permalänk
Medlem

Pretty please with sugar on top..... En troll är helt enkelt en troll. Satt och småskrattade lite när jag fick syn på förra tråden som var dömd till att låsas.
BTW: Hoppas verkligen att swec bannar pubisnazisten ( från förra tråden ), sjukt osmakligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prologic
Pretty please with sugar on top..... En troll är helt enkelt en troll. Satt och småskrattade lite när jag fick syn på förra tråden som var dömd till att låsas.
BTW: Hoppas verkligen att swec bannar pubisnazisten ( från förra tråden ), sjukt osmakligt.

Det är kul att du har kul på min bekostnad

Japp bort med pubisnazisten....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quzzi
Det är kul att du har kul på min bekostnad

Japp bort med pubisnazisten....

Missförstå mig inte, inget ont menat... men trollkänslan gick inte att ta miste på...
Om du bara bemödar dig att skriva ner spec på övrig HV i burkarna, så tror jag nog att ditt problem skulle lösas ( iaf, kartläggas ) utan att tråden låstes.... som det ser ut, kan man bara säga, lycka till.

Permalänk
Medlem

Snälla gå och köp en dator som har ett tuggat äpple som logo istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prologic
Missförstå mig inte, inget ont menat... men trollkänslan gick inte att ta miste på...
Om du bara bemödar dig att skriva ner spec på övrig HV i burkarna, så tror jag nog att ditt problem skulle lösas ( iaf, kartläggas ) utan att tråden låstes.... som det ser ut, kan man bara säga, lycka till.

Ne då inget missförog dig inte

Permalänk
Medlem

Herregud.... Du va mig ett hopplöst fall.

Varför inte bara göra en tråd som man _bör_ göra. Upp med specs och eventuell felsökning först och främst sen är det bara att invänta svar. Med andra ord: Ge fan i och dubbelposta och ge fan i att skriva en jäkla massa dynga, du smutsar ner forumet för alla andra.

Permalänk
Medlem

Du får ju ingen hjälp om du inte svarar på folkets frågor fattar du väl?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quzzi
E ok.... Tackar men du menar att min dator inte ska tåla mitt sapphire 4850 x2 2 gb men funkar hur bra som hälst med min polares sapphire 4850 x2 2 gb

Men herre jäklar.
Lyssna på folk.
Som sagts tidigare så kan det grafikkort som DU har vara av en annan revition än din pollarens kort och detta kan göra att det är INKOMPATIBELT med ditt moderkort.

Om du frågar om hjälp i ett forum så får du väl ända ta ut gurkan ur röven och läsa det folk skriver och fundera samt kanske tacka för råd och skall kolla det genast alt. imorn.
(ber om ursäkt om gurkan vållar någon obehag).

Sen har vi väldigt stor nytta av att veta hela ditt system och inte som du tidigare så vackert sa "Mitt övriga system lär inte ha någon bettydelse.".
Finns inte mycket vikigare info än detta.

Lyssna till dom som försöker hjälpa dig.

I övrigt lycka till med båda datorn och med att hålla denna tråd borta från att bli låst.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Du har fått all hjälp du ska ha, du är inte värd mera hjälp fören du följer råden du fått.
Jag får VERKLIGEN anstränga mig från att inte skriva vad jag vill skriva till dig nu. Fatta hinten!

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

hehe.. nu har jag provat båda korten mitt 4850 x2 och polarens i farsans och brorsans dator och samma fel där.

Farsans moderkort:Abit AB9 QuadGT

Brorsans moderkort :Asus P5Q Pro

Samma fps +- 1-3 fps!

Samma fel på 3 moderkort.

+ Ni som inte har något vettigt att svara *shyy....

System:

Intel Core 2 Quad Q6600 2,4GHz Box
XFX nForce 750i SLI
OCZ Nvidia SLI 4GB Kit 2x2048M DDR2 PC2-6400, SLI Ready
OCZ GameXStream 700W
Sapphire Radeon HD4850 X2 Quad-DVI 2GB

Något mer ?

Permalänk
Hedersmedlem

Du har ett dåligt grafikkort!

Nu till tråden: Att skapa en tråd som tar vid där en låst tråd slutade är inte tillåtet utan det du skulle gjort är att ta kontakt med videfix och rett ut problemet med din låsta tråd.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM