Permalänk
Medlem

Konstig grafik.

Hej alla

Allt började för ca 6 månader sedan när grafiken banga ur, då ser det ur så här och sen måste man starta om programet.

Sen för ca 1 vecka sedan köpte jag ett nytt Gtx 260 och formaterade om datan för att försöka bli av med problemet. men men det blir likadant igen. Är det någon som vet vad felet är?

Permalänk
Hedersmedlem

Är det bara i detta som det blir störningar? Kan du utveckla det lite?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag får det i alla spel jag spelar men 3d spelen bli det bara svart, men i tibia som är 2d spel blir det så där. I bland kan jag spela flera timmar utan att det kommer och ibland efter bara några minuter.

Permalänk
Hedersmedlem

Prova med att kolla värmen i burken. Dammig?
Är det välventilerat ditt chassie?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

alla temperaturer är som dom ska och inge damm. håller på och få fnatt att det inte funkar

Permalänk
Hedersmedlem

Då bör du testa ett annat nätagg.
Har du testat minnena ett och ett?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem

Trasigt grafikkort, testat annat?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Då bör du testa ett annat nätagg.
Har du testat minnena ett och ett?

Det sitter ett Corsair 520 w som sitter i nu som inte är mer än 1½ år gammalt. Men kan testa minnena det värkar lättast.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Trasigt grafikkort, testat annat?

jag hade ett 8800gt innan som det vart likadant med, nu har jag ett gtx 260, så jag antar att det inte har nått med grafikkortet och göra? om det inte skulle vara samma fel med båda

Permalänk
Medlem

I och med att det är bokstäver och inte "konstiga färger (vanliga artefakter) är det mycket osannolikt att det är fel på grafikkort, jag skulle säga (om jag måste anta att det är hårdvara) att något kan vara vajsing med minne, kör memtest. Det mest sannolika måste ändå vara att det är mjukvarurelaterat, har du ominstallerat windows efter att du köpte det nya grafikkortet, om inte hur länge sedan var det?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
I och med att det är bokstäver och inte "konstiga färger (vanliga artefakter) är det mycket osannolikt att det är fel på grafikkort, jag skulle säga (om jag måste anta att det är hårdvara) att något kan vara vajsing med minne, kör memtest. Det mest sannolika måste ändå vara att det är mjukvarurelaterat, har du ominstallerat windows efter att du köpte det nya grafikkortet, om inte hur länge sedan var det?

A jag har formaterat efter jag satte in det nya grafik kortet, men får testa och göra ett memtest och se

Permalänk
Medlem
Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Går processorn, minnet och chipset i stabila inställningar?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Inget är clockat eller nått sånt, men tog ut ett utav ram minnerna och testar spela med bara 1 och se om nått händer.

Permalänk

Har du någonsin fått en ordentlig krash, med varningsrutan nv4_disp har slutat fungera?
Jag får också så ibland, senast igår.

Permalänk
Medlem

Prova baka moderkortet?