Permalänk

Bakgrund!? Grrr....

Måste säga att jag är grymt frustrerad. Har suttit i 1-2 dagar o kodat en portfolio i Flash. Allting fungerar relativt bra och det ser hyffsat ut, dock är det ju lite småfix osv.
MEN!
Bakgrunden. Jag får aldrig till den?! Hittar bara fattiga bakgrunder på nätet med fattiga mönster som ser ut som tidigt 2000-tal eller bara rent av barnsliga.

Behöver hjälp. Någon som vet en bakgrund som skulle passa? Gärna något mönster...

www.dek.nu

Annan kritik är också varmt välkommen!
Tack
/Dek

Permalänk

Hmm...
Tycker det ser bra ut.
Ta en vacker bild på en åker eller nåt hade nog passat.
Du har bilddagbok va?
Har varigt inne på din JÄKLIGT vackra bilder

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem

OffT: sett dig på bilddagboken!
OnT: ta en bild på nått som har en naturligt mönster eller vad man ska säga, asså typ en grus gång, träplankor, en skog osv.

dessutom så är väll spindlar ändå inte insekter ;>

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem
Visa signatur

DATOR: MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.6.7 - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb).
MOBIL: Iphone4 16Gb Svart.

Permalänk
Medlem

beror på hur du definierar mönster, kan va som KnaSLjUd så ett naturligt mönster, eller typ ett mönster man brukar kunna så på t.ex tapet, men kolla in den här sidan där du kan göra dina egna bakgrunder

http://www.bgpatterns.com/

observera att bilderna måste repeteras, vet inte om man kan få till det i flash men du verkar kunna flash bra.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennis_canis
Annan kritik är också varmt välkommen!
Tack

Jag skulle aldrig anställa ngn som använder smileysar eller ngt som i min värld benämns som "fjortissvenska".

Dessutom kan du göra mailadressen markeringsbar så man kan copy&pasta.

Var ett par stavfel på sidan också.

Permalänk

Först, tack för alla svar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ybernisse
Hmm...
Tycker det ser bra ut.
Ta en vacker bild på en åker eller nåt hade nog passat.
Du har bilddagbok va?
Har varigt inne på din JÄKLIGT vackra bilder

Jaa, kanske det.. ska nog prova faktiskt! Det får inte stjäla för mycket fokus bara.

Yes, jag har bdb, Deklol ^^ kul att bli igenkännd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnaSLjUd
OffT: sett dig på bilddagboken!
OnT: ta en bild på nått som har en naturligt mönster eller vad man ska säga, asså typ en grus gång, träplankor, en skog osv.

dessutom så är väll spindlar ändå inte insekter ;>

Hehe okej xD Japp har försökt skaffa fram något sådant, men antingen så stjäl det för mycket av sidan eller så passar det inte alls.
Nej, spindlar är inte insekter Ska fixa det, vilken miss ! XD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PCGuiden
http://interfacelift.com/wallpaper_beta/downloads/date/any/

kanske har vad du söker

Njaa, ser ut till o va skrivbordsbakgrunder... Inte riktigt, men kollade bara snabbt, ska kolla vidare. Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1ck0
beror på hur du definierar mönster, kan va som KnaSLjUd så ett naturligt mönster, eller typ ett mönster man brukar kunna så på t.ex tapet, men kolla in den här sidan där du kan göra dina egna bakgrunder

http://www.bgpatterns.com/

observera att bilderna måste repeteras, vet inte om man kan få till det i flash men du verkar kunna flash bra.

aah fräckt! ska trixa lite med egna bakgrunder där jojo det går i flash, men hela sidan är inte i flash. Bakgrunden är html, vilket gör det mycket lättare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GuTsaV
Jag skulle aldrig anställa ngn som använder smileysar eller ngt som i min värld benämns som "fjortissvenska".

Dessutom kan du göra mailadressen markeringsbar så man kan copy&pasta.

Var ett par stavfel på sidan också.

Okej, bra att du är ärlig. Jag visste inte om jag skulle ha med smileysar eller inte. Det enda stället där de finns är ju under "senaste nytt", och det är tänkt att det ska vara mer som en logg, och därför kan jag tycka att det är ok och kanske lite positivt att använda smileys. Hur menar du fjortissvenska?

Mailadressen är klickbar, tror det blir klyddigt om den också ska kunna markeras. Men ska göra ett försök o se hur det blir

Tack för kritiken!

Permalänk
Medlem

Embossfilter på text är otroligt fult.
Menyn fadar för långsamt.

Permalänk
Medlem

Riktigt grymma foton! Jag tycker inte du ska ha någon bakgrundsbild alls utan bara en färg, kanske en mörk grå eller svart och på så vis framhäva dina foton istället. Om du absolut vill ha en bakgrundsbild så tycker jag den du har funkar bra, men tona ner den så den inte tar fokus från fotona.

Sen så tycker jag du ska jobba lite med typografin och layouten, marginaler och placering av text. Tex. så känns det väldigt trångt under "Vem är jag?" och texten borde delas upp i stycken så det blir lättare att läsa.

Gillar inte heller den blaffiga vattenstämpeln.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnk3
Riktigt grymma foton! Jag tycker inte du ska ha någon bakgrundsbild alls utan bara en färg, kanske en mörk grå eller svart och på så vis framhäva dina foton istället. Om du absolut vill ha en bakgrundsbild så tycker jag den du har funkar bra, men tona ner den så den inte tar fokus från fotona.

Sen så tycker jag du ska jobba lite med typografin och layouten, marginaler och placering av text. Tex. så känns det väldigt trångt under "Vem är jag?" och texten borde delas upp i stycken så det blir lättare att läsa.

Gillar inte heller den blaffiga vattenstämpeln.

+1 Håller med dig på det mesta, speciellt ang. bakgrundsbilden - ta bara en färg istället.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Embossfilter på text är otroligt fult.
Menyn fadar för långsamt.

Håller med. Men utan syns inte texten alls, har ingen aning om hur jag ska fixa det. Har du något förslag?
Menyn fadar snabbare nu
tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnk3
Riktigt grymma foton! Jag tycker inte du ska ha någon bakgrundsbild alls utan bara en färg, kanske en mörk grå eller svart och på så vis framhäva dina foton istället. Om du absolut vill ha en bakgrundsbild så tycker jag den du har funkar bra, men tona ner den så den inte tar fokus från fotona.

Sen så tycker jag du ska jobba lite med typografin och layouten, marginaler och placering av text. Tex. så känns det väldigt trångt under "Vem är jag?" och texten borde delas upp i stycken så det blir lättare att läsa.

Gillar inte heller den blaffiga vattenstämpeln.

Kul att du gillar dom
Nej, jag funderade också på det. Men samtidigt om man har en hel färg endast ser det ganska tråkigt och smetigt ut... Jag tänker mig typ ett repeterande mönster, på typ max 10x10px, som är ganska neutral men endå stilrent. Har letat hela dan och inte hittat något som passar...

Jo, det håller jag med om. Texten ska jag fixa nu.

Vattenstämpeln har fått mycket kritik Jag har den där för dels att skydda mina bilder och dels för att folk ska känna igen att det är mina bilder. Det kanske inte är så snyggt på en portfoliosida om man vill ha jobb, men samtidigt har den ju de andra fördelarna. Jag ska tänka lite på hur jag ska göra med den
Tack!

Permalänk
Medlem

Helt vit borde synas ungefär lika bra, möjligtvis en svag mörk skugga för att tydliggöra. Vad som helst med embossfiltret måste BORT BORT BORT! De tom något skriker 1995

Permalänk

vitt syns inte alls mot vissa bilder, har dock dämpat den lite...

Permalänk

Hmmm... någon med erfarenhet som kan tipsa om hur jag får menytexten stilrenare men ändå synlig? Kan verkligen inte komma på nått... så hjälp uppskattas!