Permalänk
Medlem

WLAN-problem med Samsung nc10

Hejsan.

Har haft min nc10 i kanske en månad nu och har stött på lite problem. Lite för skojs skull ville jag testa kismet i Linux och se hur det funkade, så jag var tvungen att aktivera monitor mode. Fick det inte att fungera ändå så jag lessnade och bootade windows istället.

Men! Nu har jag stött på lite problem. När nätverkskortet är aktiverat så hackar sig datorn fram något otroligt och är jätteseg och inte heller går det att hitta några trådlösa nätverk. När man avaktiverar anslutningen så försvinner dock hackandet, men det är ju bara halva problemet. :- )

Är lite desperat, hoppas att någon har något bra råd att komma med.

Uppdatering:
Puh, lyckades lösa det genom att plocka ur strömmen ett tag. :- ) Låter det stå kvar om det skulle drabba någon fler person.

Permalänk

Samsung nc10 WLAN verkar avslagen hur få på detta igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingvarolsen
Samsung nc10 WLAN verkar avslagen hur få på detta igen?

Fn+F9?

Permalänk

Vi hittade en skjutleglage på undersidan som stod i läge "off" för WLA. När den är "on" kan man med Fn+F9 sätt på och av WLAN.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingvarolsen
Vi hittade en skjutleglage på undersidan som stod i läge "off" för WLA. När den är "on" kan man med Fn+F9 sätt på och av WLAN.

Va?
Skjutreglage på undersidan? på en Samsung NC10?
Var?

Permalänk

Det finns två små, om du vänder på datorn uppe vid batteripacken. En till vänster och en till höger. Det är faschinerande att Samsung har så dålig bruksanvisning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingvarolsen
Det finns två små, om du vänder på datorn uppe vid batteripacken. En till vänster och en till höger. Det är faschinerande att Samsung har så dålig bruksanvisning.

haha, och du är HELT SÄKER på att det inte är låsmekanismen till batteriet du tror är reglage för WLANet?

Permalänk

WLAN Samsung NC10

Helt säker, efter att ha använt skjutreglaget fungerade WLAN.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingvarolsen
Helt säker, efter att ha använt skjutreglaget fungerade WLAN.

Detta måste jag se på bild, snälla, kan du inte ta en bild, för min NC10 har bara två reglage och de går till batteriet. Inga fler finns på datorn.

Gärna en bild på din dator eller en från nätet funkar lika bra, måste bara se detta.

Permalänk

WLAN Samsung NC10

Skickar gärna en bild, men vet inte hur man gör?

Permalänk
Medlem

Du kan ladda upp en bild på http://imageshack.us/ o sen använda länken som du får där

Permalänk

Hej, om du vänder datorn och tittar på dess högra sida. Detta skjutreglage stängar av WLAN.

Lycka till

http://img408.imageshack.us/img408/3359/nc10.jpg

Permalänk
Medlem

Haha trollvarning på den? Det är ju klart reglaget till batteriet...

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marukusu
Haha trollvarning på den? Det är ju klart reglaget till batteriet...

Precis, snudd på varning på sådana här fasoner.

Permalänk
Avstängd

Haha dagens