Permalänk
Robot

Min nya data hörna

Tja,
Jag har just flyttat och fått ett nyt rum.
Så jag bestämde mig för att göra en trevlig och cleen liten hörna åt mig för spelande och skolarbete.
Mitt rum ligger brevid kattvinden så jag har borrat ett hål i väggen och satt datorn på på kattvinden. När man sejer: att ha datorn på vinden så är den vinden inte riktigt en vind utan mer ett fövarings rum. Jag ville har en där pga den för ett sånt oväsen, den låter som om någon håller på att strypa en dammsugare.

För er som nu udrar hur jag sätter på datan så har jag ställt in bios på att starta när strömen säts på, och cd skivor byter jag nästan aldrig favo spelet är alltid i och cod serien ska man ju lira mp utan skiva.

Datan är en HP:
AMD 5600+ x2
8800gts 640mb
620 gig HDD + 500 extern
4 gig ram
och ett creative X-Fi soundblaste xtrem music

30" HP skärm och logitech Z-5450
skrivbord, lampor och dyl. är från IKEA

ps. är dysse så stavfelkommer sällan ensamma

Besök albumet: Min nya data hörna av g_rosvall

Permalänk

Bilder då?? Svårt att rösta och ge poäng när man inte ser någonting.

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk

Bilder?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk

Du får en 6:a för led-lampan under bordet. Annars har jag svårt att förstå varför datorn står i ett annat rum.. Varför inte bygga den tyst istället..

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem

Ja, du verkar ju gilla IKEA i alla fall. Fin skärm.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk

har inte den möjligheten just nu, plus att datorn avger en massa värme och om den är i tummet brevid så slipper jag få den värmen i mitt rum.

Visa signatur

Är dysse så stavfel kommer sälan ensamma

Permalänk
Medlem

Ja det såg snyggt, städat och stilrent ut... men ta en bild om en månad så får vi se .... ne skojja bara

Säger som dom andra ... go skärm! önskar jag kunde ha en växt på mitt skrivbord jag med.... men dom dör alltid t.o.m. kaktusar lol.

Absolut går det att få snyggt med IKEA också! jag har förresten ett likadant skrivbord... stor å rymmligt.

Pricken över It skulle va om du kunde få upp grendosan till kabelhållaren.. då syns inga kablar alls!

* men inte skall du få bara ros.... även ris finn 1 fel på pic 4 he he he

gj
//mikeyboy

Permalänk

fint
har en sidovind brevid mitt rum hemma hos mor och far som jag många gånger funderat på att ställa in burken i, blev aldrig så men kanske ska ställa in server och burk nummer två där blir ju redigt svalt såhär i vintertider, snyggt skrivbord, har samma dokumentställ, asbra äre,

lägg gärna till bilder på datorns innanmäte,

8p

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Kul lösning, alltid trevligt med ljudlösa datorer.

...men tårframkallande svenska. ;_;

Permalänk
Medlem

10p för hunden! Hade det varit en katt hade det blivit en garanterad 1:a!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fras
Kul lösning, alltid trevligt med ljudlösa datorer.

...men tårframkallande svenska. ;_;

jag kanske inte varit så tydlig men jag är faktisk dysse så stavfelen fins där vare sig jag vill eller inte

Visa signatur

Är dysse så stavfel kommer sälan ensamma

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knosen
10p för hunden! Hade det varit en katt hade det blivit en garanterad 1:a!

1p för hunden! Hade det varit en katt hade det blivit en garanterad 10:a!

Kunde inte låta bli..

Permalänk
Medlem

Inte alla tokigt, kanske en extern usb dvd på det ?

Permalänk

Blir det inte jobbigt när du ska byta cd/dvd skiva?

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem

kör precis lika förrutom att jag startar datorn på Space. Sen är min 'sidvind' mycket mindre så man får krypa runt

Permalänk
Medlem

Ser najs ut Fast jag hade haft en datahörn på kattvinden istället

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antiblaxx
Blir det inte jobbigt när du ska byta cd/dvd skiva?

de gör man väl typ max då man installerar windows. om ens då

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dlp
Inte alla tokigt, kanske en extern usb dvd på det ?

jag funderade på att skaffa en extern dvd

Visa signatur

Är dysse så stavfel kommer sälan ensamma

Permalänk
Medlem

Fan vad gött att kunna göra så

Permalänk
Medlem

Tycker att du borde göra datorn tystare istället, med dina komponenter borde du kunna göra den nästan passiv. Ny CPU-kylare, GPU-kylare, fläktar till dem och nya chassifläktar kan göra underverk. Det är det jag har gjort med min dator, och nu är den knappt hörbar. Det hjälper ju iofs mycket att ha rätt chassi, men tysta fläktar är mycket viktigare än ljuddämpat chassi.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Tycker att du borde göra datorn tystare istället, med dina komponenter borde du kunna göra den nästan passiv. Ny CPU-kylare, GPU-kylare, fläktar till dem och nya chassifläktar kan göra underverk. Det är det jag har gjort med min dator, och nu är den knappt hörbar. Det hjälper ju iofs mycket att ha rätt chassi, men tysta fläktar är mycket viktigare än ljuddämpat chassi.

jo jag har funderat på det men datan är en lesing data. plus att jag vill få ut värmen från datan ur mitt rum

Visa signatur

Är dysse så stavfel kommer sälan ensamma

Permalänk

ett alternativ till att starta datorn är att använda en vanlig knapp med längre kablar en knapp som inte fastnar i till läget.^^ så körde jag för många år sen hos föräldrarna hade en bunt datorer stod i förrådet och sen en panel på skrivbordet märkte knapparna med datorernas namn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlasXpress
Du får en 6:a för led-lampan under bordet. Annars har jag svårt att förstå varför datorn står i ett annat rum.. Varför inte bygga den tyst istället..

- 1

Att ställa den på vinden har ju måååååånga fördelar, så varför inte bara göra det? Billigare, effektivare, snyggare ....

Men det är klart, alla ska ha TRUE och accelero S1 på detta forum, och alla ska ju ha pengar till och ska prioritera det, right?

Jag tkr iaf att använda vinden var en kanonidé. Om du inte klockar så spelar det ingen roll att du använder stock-kylare. Dock får du ju springa in ibland och kolla så att den inte dammar igen, vilket kanske är lätt att glömma annars.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

DATOR whaa

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
- 1

Att ställa den på vinden har ju måååååånga fördelar, så varför inte bara göra det? Billigare, effektivare, snyggare ....

Men det är klart, alla ska ha TRUE och accelero S1 på detta forum, och alla ska ju ha pengar till och ska prioritera det, right?

Jag tkr iaf att använda vinden var en kanonidé. Om du inte klockar så spelar det ingen roll att du använder stock-kylare. Dock får du ju springa in ibland och kolla så att den inte dammar igen, vilket kanske är lätt att glömma annars.

Eller sätta en webbcam på vinden som man kan övervaka burken med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antiblaxx
Blir det inte jobbigt när du ska byta cd/dvd skiva?

Finns USB enheter.

Förstår inte varför alla är så negativ till lösningen.

Permalänk
Medlem

hade jag haft möjlighet till att göra sådär hade jag lätt gjort det!!..över nice ju..! Jobba lite mer med kabeldragningen vid din datorplats så kommer det se sjukt cleant ut!!...8poäng!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
Finns USB enheter.

Förstår inte varför alla är så negativ till lösningen.

Alla är ju inte negativa.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ny informations hörna?

* dator

Visa signatur

Corsair 8GB / 80 GB Intel SSD + 2TB WD Lagring
AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz / ATI Radeon 5850 XFX

Permalänk
Medlem

8p.

Jag skiter i dina stavfel, spelar ingen jävla roll hur du stavar. Inget jävla svenskaprov inte. Så sluta whina över det.

Jag gillade verkligen din hörna. Har själv funderat på att byta chassi och ställa datorn i garaget (har rummet bredvid garaget) och sen byta ut till superfläktar och klockat som ett as. Men pallar inte såga hål i väggen ^^

Det där med LED-sakerna har jag funderat på att skaffa något liknande till min hörna. Sen så har jag gjort ungefär likadant med kablarna, farsan snickrade typ en hängränna för kablar.

Fixa en CD/DVD brännare som går via USB så blire perfekt

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare