Dagens ilandsproblem :P [Kylning till 8800gtx]

Permalänk

Dagens ilandsproblem :P [Kylning till 8800gtx]

Tjo

Det är så här det ligger till sökt efter luft kylare till mina 8800gtx kort. Efter som jag kör med 3 way sli så finns det inte mycket att välja på så. Vi har Zalman VF1000 som är lika stor som stock kylaren dock blir den rätt dyr efter som man måste köpa till heatsink för ca 250kr med så man laddar runt ca650 och det är för ett kort.
Men sen börja jag tänka lite om det skulle va möjligt att bygga om en Accelero Xtreme 8800 då dom går för runt 300kr. taken var att införskaffa 60mm fläktar efter som dom är så passa tunna så man bara slippar ner så man kan passa in fläktarna så den blir lika stor som stock kylaren.

Nå va säger ni ska jag lägga ner hela grejen eller tro ni det skulle funka ?

Mvh Sundberg

Visa signatur

Intel I7 4930K 4,5ghz][Asus PRO2011][Corsair 32gb][Western digital 4TB][Asus stock 580GTX][Cooler Master 1000w]

Permalänk
Medlem

Accelero Xtreme 8800 kommer inte passa i ett 3-way system,, den passar presis om du tar av fläktarna,, men då blir den inte så bra. hade nog kollat på vatten istället.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Går korten så varma så att som stängs av vid anvädning? Om inte så är det bara o tuta o köra tycker jag. Mitt GT ligger mellan 80-95 grader beronede på spel och funkar ok

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
Accelero Xtreme 8800 kommer inte passa i ett 3-way system,, den passar presis om du tar av fläktarna,, men då blir den inte så bra. hade nog kollat på vatten istället.

Går det inte att bunta fast några fläktar "sidledes" eller "rakt på" så att säga, istället då?

<x ______ <x
<x ______ <x
<x ______ <x

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orginallinus
Går det inte att bunta fast några fläktar "sidledes" eller "rakt på" så att säga, istället då?

Flänsarna är designade så att luften ska komma underifrån, accelero extreme kylarna är menade för max 2-way SLI/crossfire configs. Många har testat sådana lösningar men ofta blir det sämre än med stockkylningen. OP titta på diverse vattenkylningar, det är nog det bästa lösningen för din del, eller sänka tempen i rummet datorn står och fixa bättre luftflöde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orginallinus
Går det inte att bunta fast några fläktar "sidledes" eller "rakt på" så att säga, istället då?

<x ______ <x
<x ______ <x
<x ______ <x

de går alldeles utmärk,, tänkte inte så! men flänsarna sitter ju på rätt håll för att sätta fläcktar sidleds som du menar.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Slit av fläkten på dina 3 kort så du bara har alu flänsen kvar, öppna sidan på datorn och köp en sådan!

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=140447390

Så blir det nog bra

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs