Fult av Acer? Timeline-serien..

Permalänk
Medlem

Fult av Acer? Timeline-serien..

Köpte häromdagen en Acer Timeline 1810T 11,6" laptop! Är för all del rätt nöjd men...ändå inte..
Innan köp surfade jag såklart in till acer, och de har en dedikerad sida för Timeline-serien! Där står bland annat att lock är i aluminium och att serien är utrustad med ddr3-minnen!
Min dator är onekligen en Timeline (sägs klart och tydligt på kartongen) men vid uppackandet upptäckte jag att locket helt klart är blanksvart plast och efter lite användande står det klart att minnet är sunkigt 667mhz ddr2..
Kände mig lite lurad och kollade in på timelines sida igen..och då finns inte min modell med...utan bara 3810 och uppåt! Under produkter på acers vanliga hemsida finns den dock och där står mycket riktigt ddr2 men har de en sida dedikerad Timeline-serien utgår man ju ifrån att de specar man ögnar igenom gäller HELA serien...
Nu sitter jag alltså här och förbannar att jag inte la till en tusenlapp och högg en 3810 istället.. Då hade jag fått aluminium och ddr3.. Nu är jag istället i den sitsen att då datorn är köpt på onoff vill de ha 995:- om jag lämnar tillbaka den för att warranty-sealen på kartongen är bruten... Datorn är 3 dagar gammal, så 995 spänn..
Kul läge! Tycker det är dåligt av Acer att ha en speciell Timeline-site men samtidigt en Timeline-modell som inte omfattas av vad som står där.. Jag tycker inte att det är speciellt konstigt av man gick på niten...
Vad tror ni? Kan man komma nånstans med dessa argument? Jag vill lämna tillbaka datorn och köpa en RIKTIG timeline men knappast betala 995:- för att datorn är uppackad och startad... Att specarna inte rimmar med Timeline-siten syns ju inte ens innan... Plasten=kartongen måste öppnas och då minnestypen inte står specad på kartongen (bara mängden) ser man det inte innan datorn startats...
Åsikter, tack!

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

återställer du datorn med alt+f10 så att datorn är återställd till fabriksläget så är det väl inga problem att sedan byta den på on-off, har för mig att dom tar ut avgiften just för återställningen.

det är nog bara att stå på sig.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Tyvärr inte ovanligt att sidor inte ligger inne med alla modeller och upplysningar då ändringar sker snabt i branchen. Köper du varan online så är detta inget stort problem, du skickar tillbaka den och krävs att betala returproto o inget annat. Är det därimot så att du köpt i butik är det viktigt att du antingen undersöker varan på plats innan betalning sker. Om det inte är möjligt måste du frågar till ALLA de grejer som är viktiga för dig... ifall du blir felinformerad står du bättre till att få returnera produkten (bra att ha vittne med så det inte bara står ord mot ord).

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog att du kunde undersökt lite bättre vad just det modellnumret du köpte hade för features.
Om det är så att specinformationen du fick av OnOff inte stämde överens med verkligheten är ju en sak, men här har ju du bara utgått ifrån att den ska ha de features du såg på nätet, oavsett modellnummer.

Om jag ser en annons med en bild på en Ford Mondeo så kan jag ju inte utgå ifrån att alla finesser och funktioner finns på billigaste modellen i serien.
Inte världens bästa liknelse, men du fattar vad jag menar.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Poängen är att acers timeline-site specifikt utnämner just aluminium som en feature för timeline-serien! Går jag sedan och köper en timeline utgår jag ifrån att det ska vara aluminium... Din liknelse med ford funkar inte, i alla annonser står att bilen är extrautrustad osv..
Jag gnäller inte på onoff! De gav mig vad jag frågade efter. MEN..acers timeline-site nämner INGENTING om att det ska finnas modeller i den serien som är helt annorlunda! Köper man en asus G-serie vet van vad man får, eller en macbook osv. Specarna kan skilja, visst, men inte utseende och tillverkningsmaterial! Har de en dedikerad sida för timeline där det uttryckligen står att en timelinedator är tillverkad i aluminium så är det väl självklart att det är vad man tror man ska få om man går in i butik och ber om en timeline??
Visst kan man alltid göra mer research men här handlar det om att beställa en Ford och få en Hyundai, inte om olika inkarnationer av Mondeo...

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk

Köpte du den i butik får du nog bita i det sura äpplet om det inte går att resonera med dom. Köpte du den i en nätbutik kan du ångra köpet och få igen pengarna.

Förresten är inte du samma Malte som hade en dv6 eller var det en dv7? vad hände med den? du gav den så bra kritik så jag slog till på en dv7 själv och är väldigt nöjd med den.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gick in på Acers brittiska sida och det står uttryckligen att Timeline-serien har aluminiumlock/alt. hela höljet (lock brukar väl vara "lid"?)
Från deras speciella reklamsida för Timeline:

"The brushed aluminium cover not only gives it looks to die for but also keeps weight down to a featherweight 1.6kg (3.5 lbs) for the 13.3” model and just 2.4kg (5.3 lbs) for the 15.6” one, making it both lighter and easier to carry around than anything comparable."

http://www.acer.co.uk/timeline/style.html

Uppenbart felaktigt. Jag tycker iaf att du ska skriva ut sidan, alternativt visa affären direkt på plats vad Acers site säger. Har du tur mjuknar dem om din attityd är rätt.

Edit: Söker man lite, ser man att det verkar vara en budgetmodell, med lågt pris och prestanda: http://www.engadget.com/2009/07/07/acers-11-6-inch-aspire-tim...
Samma chassie som One 751: http://www.engadget.com/2009/05/04/acers-aspire-one-751-netbo...

Löser det sig inte för dig, tänk alltid på att Google är din vän!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jo, samma Malte och dv:n tuggar på! Ägs dock av äldsta sonen numera..Behövde något portablare med bättre batteritid när man far runt.. Därav vikten av alulocket, en släpa runt-dator måste vara oöm..
Sexan är grym!! Går lite varm numera efter långvarigt spelande men håller sig på rätt sida om gränsen... Borta ur sign då jag bara får meddelandet att sign är för lång..
Vad gäller onoff så kommer jag nog ingenvart.. Direkt när jag kom in i butiken högg en säljare mig som frågade vad jag var efter. Jag svarade "en Timeline" och han frågade "vilken modell"..
"Den billigaste" svarade jag då prestandan i lägsta uppgivna specen på timelinesajten utan vidare täcker behovet..
Då fick jag denna...och visste alltså inte att den ens existerade..och upptäckte alltså inte att det var plast innan kartongen var bruten.. Vidare säger sajten att timeline har ddr3, min har sura ddr2 667.. Trodde som sagt att jag skulle få den lägst specade av de som finns på timelinesajten, inte att det fanns modeller i serien som inte fanns med... Hade jag vetat hade jag såklart betalat den tusenlapp extra en 3810 kostat och fått aluchassi, ddr3 och även större hårddisk och 13.3"..
Onoff hävdar alltså som sagt att de gett mig vad jag frågade efter (billigaste timelinen...) och att de inte gjort fel! Stämmer för all del...
Well, har pratat med acer och de hänvisade till hk i bromma..och där ville de ha ett mail som beskriver fallet och det är skickat..så vi får väl se vad som händer..

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malte74
Jo, samma Malte och dv:n tuggar på! Behövde något portablare med bättre batteritid när man far runt.. Därav vikten av alulocket, en släpa runt-dator måste vara oöm..
Sexan är grym!! Går lite varm numera efter långvarigt spelande men håller sig på rätt sida om gränsen... Borta ur sign då jag bara får meddelandet att sign är för lång..
Vad gäller onoff så kommer jag nog ingenvart.. Direkt när jag kom in i butiken högg en säljare mig som frågade vad jag var efter. Jag svarade "en Timeline" och han frågade "vilken modell"..
"Den billigaste" svarade jag då prestandan i lägsta uppgivna specen på timelinesajten utan vidare täcker behovet..
Då fick jag denna...och visste alltså inte att den ens existerade..och upptäckte alltså inte att det var plast innan kartongen var bruten.. Vidare säger sajten att timeline har ddr3, min har sura ddr2 667.. Trodde som sagt att jag skulle få den lägst specade av de som finns på timelinesajten, inte att det fanns modeller i serien som inte fanns med... Hade jag vetat hade jag såklart betalat den tusenlapp extra en 3810 kostat och fått aluchassi, ddr3 och även större hårddisk och 13.3"..
Onoff hävdar alltså som sagt att de gett mig vad jag frågade efter (billigaste timelinen...) och att de inte gjort fel! Stämmer för all del...
Well, har pratat med acer och de hänvisade till hk i bromma..och där ville de ha ett mail som beskriver fallet och det är skickat..så vi får väl se vad som händer..

Hänvisa Acer till tråden så ska det nog lösa sig.
Sunt förnuft säger att det är en väsentlig skillnad på datorn du fått och datorn Acer utlovar i reklamen om dina uppgifter stämmer. De borde reservera sig för 11,6"-modellen då den skiljer sig ganska markant från de andra i serien.
Nörden i mig säger dock att du borde kolla noggrannare innan du handlar nästa gång. Då slipper du sånt här strul

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jo, visst borde jag kollat noggrannare...infon finns ju att hitta på nätet om man söker på ett specifikt modellnamn...och jag är ändå rätt rutinerad.. Känner dock att vill jag ha info om acers timeline gör jag inte direkt fel om jag söker den infon på acers egen timeline-sajt...
Samtidigt känner jag att om JAG gick på niten är risken rätt stor att Karl-Erik Svensson, 52, som just läst att en sån där datorapparat kan vara bra att ha går på niten han också...

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

Har precis kollat datorn lite för att förvissa mig om att det inte finns några skador osv och upptäckte något intressant... Det brukar ALLTID på en laptop sitta en klisterlapp med licensnummer för operativet på undersidan... Jag har ingen, så till råga på allt verkar jag ha fått en dator utan ett licensierat operativ..*s*
Bäst att packa ner den igen så den inte gäckar mig ÄNNU mer...

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

Har nu fått mail av acer där de meddelar att deras representant på Onoff ska kontakta mig under dagen idag (eller senast i morgon) för att lösa saken på bästa sätt... Det låter onekligen lovande! Nu hävdar dock onoff (butiken där den köptes) att modellen jag trodde att jag skulle fått ifrån början dragits in (3810) på order av Acer då den är behäftad med fel av något slag.. Well, man får se vad som händer..

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

Jo stämmer den är belagd med säljspärr på obestämd tid, troligvis finns en lösning inom det snaraste.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Hörde inget igår, så jag antar att det blir besked idag! Har en fundering... Jag blev minst sagt positivt överraskad av priset när jag köpte min.. Allt gick jäkligt fort och jag hade bråttom in till stan där både mediamarkt, netonnet, elgiganten, onoff och siba plus en del andra slåss om kunderna och att det blev onoff jag gick in på först var slumpen.. Frugan hade ärende till butiken bredvid och då jag bestämt mig för Timeline 20 min innan avfärd hemifrån (återigen baserad på deras Timelinesajt) visste jag inte ens vad den skulle kosta utan, då den uppfyllde mitt behov, jag var väl i princip beredd att inom rim och reson betala vad den betingar... Onoff har ju prisgaranti så jag tänkte väl att hittar jag den mycket billigare i närheten ska de ju matcha priset så vad den kostar var liksom inte intressant. Jag gav 5000 och trodde att det skulle bli dyrare...
Nu i efterhand vet jag att onoff hade min modell för 4995, 3810 för 5995 och det hade då i torsdags förra veckan alltså kostat en tusenlapp mer att få den jag trodde det skulle bli ifrån början. Nu däremot kostar 1810T som minst enl. prisjakt 5500 och 3810T runt 6500 så vad gäller? När onoff borjar sälja dem igen, gäller prisskillnaden som var den aktuella vid köpet eller var hamnar jag om jag får tillbaka mina 5000 och 3810 då kostar 7000? Då är jag ju i situationen att jag tack vare den onekligen missvisande infon förlorar en tusenlapp extra då jag hade kunnat få den för 6000 den aktuella dagen...
Oj, detta blev luddigt märker jag men någon kanske ändå förstår vad jag menar..

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

Med största sannolikhet (om du nu får häva köpet på 1810T:an och får igen pengarna) så får du köpa nytt för det aktuella priset. Alltså 6500 idag. Allt annat vore på onoffs goda vilja och så jävla god är den knappast. Speciellt inte när det är Acer som är ansvarig för felet.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

Well..jag får väl va nöjd med pengarna tillbaka och helt enkelt betala vad det kostar extra att få 3810:an.. Poängen är ju trots allt att slippa betala en tusenlapp i avgift för att de har fel info på sajten..
Är dock så här långt rätt positivt överraskad av Acer.. Damen på HK (en Maria) jag pratat med var mycket trevlig och sade sig förstå problematiken, hon mailade att hon var övertygad om att det skulle lösa sig osv så jag har hopp! Däremot hörde inte Robert (deras ansvariga för det gällande Onoff) av sig igår vilket hon skrev att hon trodde men hon reserverade sig för att det i värsta fall inte blir förrän idag..och ännu har jag inte hört något. Rapport kommer dock så fort jag vet mer!
Börjar bli lite panisk nu dock.. Behöver verkligen en portabel pryl med bra batteri och då jag inte vågar använda 1810T då den kanske ska tillbaks och hamna hos någon annan har jag varit tvungen att släpa med grabbens HP dv6-1224eo hit och dit senaste veckan och dels är det klumpigt och dels är den inte precis i det fläckfria skick den var för en vecka sedan... Surt!

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

Jag har nu fått mail ifrån Sofia (skrev felaktigt Maria i förra inlägget..) där hon meddelar att hon ska maila namnet på en kontakt på Onoff i kalmar som låter mig byta in min 1810T mot en 5810TG med samma su3500-prolle, HD4330 med 512mb dedikerat och 15,6" skärm.. Allt för det facila priset av 6995 och alltså en merkostnad på 2000:-...
Kul att något händer men inte helt tillfredsställande.. En 15,6" dator är inte precis mobil på det viset jag kräver..så även om det innebär att jag blir fullt ersatt för datorn jag köpt så verkar kravet vara att jag istället köper en dator jag inte egentligen vill ha! Jag har i den dedikerade Timeline-tråden fått info om att det förmodligen inte handlar om hårdvaran som anledning till att 3810 är indragen utan att det snarare handlar om ompaketering inför win 7-releasen eller motsvarande icketekniska orsaker och även om att det finns butiker som trots allt fortfarande säljer modellen så ett intressantare erbjudande hade varit att helt enkelt få tillbaka pengarna så jag kan köpa en 3810 någon annanstans...
Åsikter om deras erbjudande? Tips om hur jag går vidare?

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

Du ska självklart inte köpa en dator du inte vill ha iaf. De vill i första hand att du köper en annan modell, helt normalt. Problemet är ju att de inte längre säljer den modell du vill ha (onoff alltså). Du får helt enkelt vara väldigt rak och säga att du bara accepterar byte till en 3810T eller pengarna tillbaka.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malte74
Jag har nu fått mail ifrån Sofia (skrev felaktigt Maria i förra inlägget..) där hon meddelar att hon ska maila namnet på en kontakt på Onoff i kalmar som låter mig byta in min 1810T mot en 5810TG med samma su3500-prolle, HD4330 med 512mb dedikerat och 15,6" skärm.. Allt för det facila priset av 6995 och alltså en merkostnad på 2000:-...
Kul att något händer men inte helt tillfredsställande.. En 15,6" dator är inte precis mobil på det viset jag kräver..så även om det innebär att jag blir fullt ersatt för datorn jag köpt så verkar kravet vara att jag istället köper en dator jag inte egentligen vill ha! Jag har i den dedikerade Timeline-tråden fått info om att det förmodligen inte handlar om hårdvaran som anledning till att 3810 är indragen utan att det snarare handlar om ompaketering inför win 7-releasen eller motsvarande icketekniska orsaker och även om att det finns butiker som trots allt fortfarande säljer modellen så ett intressantare erbjudande hade varit att helt enkelt få tillbaka pengarna så jag kan köpa en 3810 någon annanstans...
Åsikter om deras erbjudande? Tips om hur jag går vidare?

Tja, ditt eget krav från början var den billigaste timelinen Onoff säljer. Du fick en som inte stämde med reklamen och nu rättar de till det med vad de har att erbjuda. Med tanke på att de just nu inte lagerför 3810 så är det ju förståeligt att de inte kan ge dig en sådan.
Kan du inte förklara för Sofia att det är en 3810 du vill ha av mobilitetsskäl?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Tja, ditt eget krav från början var den billigaste timelinen Onoff säljer. Du fick en som inte stämde med reklamen och nu rättar de till det med vad de har att erbjuda. Med tanke på att de just nu inte lagerför 3810 så är det ju förståeligt att de inte kan ge dig en sådan.
Kan du inte förklara för Sofia att det är en 3810 du vill ha av mobilitetsskäl?

Jo, jag har mailat henne med det önskemålet men inte hört mer sedan igår då hon som sagt skrev erbjudandet samt att jag ska få namnet på onoff-kontakten (vilket inte heller kommit ännu..)

Det känns bra att de är villiga att fullständigt (även om det är under förutsättningar) ge mig vad jag betalat och jag tycker att det tyder på att mina påståenden om deras Timeline-site stämmer men just 3810 är ju den minsta och billigaste modellen på just den siten så en 5810.. Priset är säkert bra men det handlar inte direkt om plåster på såren då priset är detsamma för alla..
I mitt mailsvar på erbjudandet där jag beskrev att en 3810 är vad jag vill ha föreslog jag att helt enkelt vänta på att den åter kommer i lager under förutsättning, då jag verkligen behöver dator i jobbet, att jag har tillåtelse att använda 1810:an jag har under tiden med allt vad det innebär av eventuellt slitage.
Annars står jag fast vid att pengar i handen och möjlighet att köpa en 3810 någon annanstans är det intressanta alternativet. Jag kan på nätet hitta en 3810 för mindre pengar än det iofs låga priset onoff kör på 5810 och vad det gäller acer borde det kvitta dem VAR jag köper min dator. Det är ju ACER jag känner att jag har ärendet med och inte Onoff som ju i realiteten inte kan hållas ansvariga för vad acer skriver på sin site..
Man kanske skulle skicka in burken till acer... De borde ju kunna skaka fram en 3810 och skicka hit så betalar jag helt enkelt mellanskillnaden...

Är lite rädd för en sak... Som jag skrev ovan kom min dator utan licenslapp för operativet, och detsamma gäller de dekaler som normalt sitter på handlovsstödet! Kartongen var dock plomberad så det var säkert en ny dator, men bara nu inte någon börjar tjafsa om att det är jag som har gjort åverkan (lapparna på handlovsområdet är ju bara ett plus om de är väck, men varför skulle man rycka licenslappen?? Är inte de förresten av den typen som ofelbart går sönder om man skulle försöka?)... Det finns absolut ingenting som tyder på att något nånsin har suttit där som limrester eller märken men...
Well, det lär jag märka!

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Hedersmedlem

Pengarna tillbaka låter ju som det smidigaste i denna situationen och Acer får dessutom en nöjd kund. Vem av deras återförsäljare som får sälja dig en ny dator borde väl inte spela någon roll, Acer Sverige som du har kontakt med får ju sälja den vem du än köper den av
Om nu ändå Sofia håller i det borde hon kunna kreditera Onoff kostnaden för att ta tillbaka din 1810T och ge dig pengarna tillbaka. Efter det är ärendet avslutat för alla parter och det har kostat Acer skitpengar. Du kan köpa den dator du vill och Acer visar oss konsumenter att de tar hand om sina kunder.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas...
Är dock besviken på en sak..
Jag beskrev ingående varför problematiken uppstod men innehållet på siten har inte kommenterats överhuvudtaget. Har t.o.m påpekat att de kanske borde göra något snart för att slippa liknande problematik i framtiden men inte en kommentar om det...
Kan haja att det är stora pengar i en site som den för Timeline men att i det finstilta klämma in en reservation för modellen med 11.6" borde ju låta sig göras utan större problem..

Jo, skillnaden mellan vad jag gav (5000:-) och vad de i nyskick kommer kunna sälja den för (säkert samma pengar då prisjakt nu har den i 5495:- som lägst..) är nog inte summor som driver företaget i ruin...

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

Jaha..det kunde man ju ge sig f*n på... Blev aldrig något mail eller telefonsamtal med namnet på "onoff-kontakten" och jag mailade specifikt idag och beskrev i en mycket trevlig ton att jag redan tycker att detta drar ut på tiden och att jag antar att de på huvudkontoret inte jobbar under helgen...och alltså att det vore schysst med någon form av besked så att det inte byggs på med ytterligare dagar. Inte ett ord till svar, dock...så nu är det väl mörker tills på måndag. Surt, jag har ett antal mil till butiken och med både små och stora barn är vardagkvällarna vikta åt diverse aktiviteter så helgen hade passat perfekt att åka in på. Jag har länkat till tråden i ett mail och man undrar om det är vad som vänd läget ifrån öppenhjärtigt och hjälpsamt till total tystnad.. Samtidigt känner jag att ju längre detta drar ut på tiden, desto mindre villiga blir väl onoff vad gäller att ta tillbaka den. Well, de har väl kanske insett att onoff egentligen inte har med detta att göra (även om jag hört att de är acers representant i ärendet och därför även de har ett ansvar för vad som står på acers site..jag menar, lite pejl på vad man säljer är väl inte fel...).. Jag tror faktiskt att hade datorn varit köpt på t.ex Inet hade saken varit ur vägen för länge sedan...

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malte74
Well, de har väl kanske insett att onoff egentligen inte har med detta att göra (även om jag hört att de är acers representant i ärendet och därför även de har ett ansvar för vad som står på acers site..jag menar, lite pejl på vad man säljer är väl inte fel...).. Jag tror faktiskt att hade datorn varit köpt på t.ex Inet hade saken varit ur vägen för länge sedan...

Vet inte vad Onoff överhuvudtaget har med saken att göra, känns som dom har försökt att hitta en någorlunda lösning till dig.
Kan av egen erfarenhet säga att ACER är grymt svåra att ha o göra med som ÅF, och om inte ACER betalar för sitt misstag så vet jag inte varför onoff ska göra det, känns ändå som dom har försökt bjuda till mer än dom behöver.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Onoff har inte sagt annat än att de låter mig lämna datorn mot att jag betalar återställningsavgiften! All annan info om onoff kommer ifrån acer så onoff har såvitt jag vet inte gjort mer än de absolut måste. Att de tar in den och byter mot 5810 är info ifrån acer, inte onoff och namnet på den kontakt på butiken i kalmar som skulle se till att så skedde fick jag aldrig meddelat mig. Jag skulle fått namnet i förrgår, absolut senast igår och jag har ännu inte fått något namn...så man undrar om det finns nån kontakt eller om acer blåser luft.. Men onoff har alltså inte i någon kontakt med mig brutit ryggen baklänges utan som sagt bara beskrivit hur deras policy ser ut, att de inte gjort något fel och att de inte kan ta ansvar för vilken info acer har om sina produkter på hemsidan..
Jag hävdar inte att onoff har gjort fel dock.. De kan visa goodwill om de känner för det men de har aldrig försökt komma undan vad de MÅSTE göra så problematikens kärna är Acer.

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

Nu lanseras ytterligare an modell i timeline-serien, http://www.sweclockers.com/nyhet/9945-tablet-version_av_acer_... och även det verkar vara plastskal av den knapphändiga information som finns..
Skapa ett varumärke och när det är inarbetat så släpper man billigare varianter under samma namn som inte har mycket gemensamt med föregångarna.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Den i alu hade man inte gnällt över...

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

Du har alltså handlat i butiken i Kalmar, om jag fattat dig rätt, i så fall PM:ar jag dig med ett namn till en du kan vända dig till där.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Tackar!
Blir mer och mer irriterad över att de inte håller vad de lovar vad gäller att höra av sig...
Nu börjar jag tycka att med tiden jag lagt ner på detta med mailande och telefon, omaket det har inneburit att släpa med en för stor och tung dator och de skador som uppstått på den och den allmänna påverkan det har på ens betéende att vara frustrerad berättigar att de helt enkelt ger mig en 3810 i utbyte och själva står för mellanskillnaden..
Stor risk, va...
Men planerar starkt att börja använda datorn och skita i hänsyn till en eventuell nästa ägare.. Ska datorn tillbaka har jag ju 30 dagar och fan, prisjakt listar den nu i 5495 som billigast så jag fär säkert mer på blocket än om jag lämnar den i butik om de vill ha 1000 spänn i avgift..
Men Acer ska inte tro att jag tänker rycka på axlarna med ett "Ok, de sket i det".. i och med att de inte håller mig uppdaterad..
Well, folk kan ju bli sjuka och ska man lita på vad folk skriver om Acer så har de väl 5000 liknande fall på G i skrivande stund men då kan man hävda det och inte skita i vad man lovar..
Jag får väl ge det till middagstid måndag eller något och se om de hör av sig, annars får det väl bli fairshopping och ett besök till konsumentvägledaren (igen)..

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550